Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 16

Thread: Nieuw jasje voor NLDelphi

  1. #1

    Nieuw jasje voor NLDelphi

    Je hebt het misschien al gezien: NLDelphi heeft een nieuwe look. Een nieuw voorjaar, met nieuwe kleuren. Met name de voorpagina is een stuk (eeeeh....) leger geworden.

    • De directe update van de laatste berichten op het forum is verwijderd. Wil je toch snel zien wat de nieuwste berichten zijn kun je dat via de 'View New Posts' link doen, bovenaan de Forum pagina.
    • De lijst van open source projecten is verwijderd. Hier komt een nieuwe pagina voor in de plaats, met uiteindelijk een actueel overzicht van de open source gebeurtenissen op deze pagina
    • De forumstatistieken zijn verwijderd, deze vind je terug via de link 'Statistieken' in de menubalk. En zodra ik de SQL daar heb nagekeken hoop ik dat ie ook weer een beetje sneller laadt
    • Tenslotte zie je dat er ook een logo van Rokscom bij is gekomen. Rokscom is het bedrijf waar de NLDelphi server is geplaatst, zij steunen NLDelphi ook financieel. Dus bezoek de sites van de sponsors zeker eens, zij zijn het die NLDelphi financieel mogelijk maken!


    De kleuren zijn ook al bijna in alle onderdelen van de site meegenomen.

    Overigens is de nieuwe look onstaat zoals dat bij een community hoort. Als eerste heb ik samen met Robert een opzet gemaakt voor de nieuwe look. Daarna is deze uitgebreid (opbouwend) bekritiseerd in de chat. Het prachtige javascript menu dat Robert en ik in gedachten hadden werd door de eerste 3 bezoekers niet gezien en bij de vierde bezoeker werd de hele pagina niet geladen. Kortom, een site bouwen is net als programmeren: testen is belangrijk. In de chat hebben we vervolgens de kleurtjes, lijntjes en kadertjes gewijzigd, geprobeerd, weer gewijzigd en weer bekeken. De voorpagina is nog nooit zo vaak bekeken als die avond.

    Casper, Dees, Delphino, PsychoMark, Richard, Robert, Shadowfax, WalterHeck: BEDANKT! Leuk om in zo'n avondje in de chat een pagina te zin veranderen.
    Marcel

  2. #2
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Het was mij inderdaad direct opgevallen, omdat ik mijn menu aan de linker kant van het scherm miste! Het ziet er allemaal goed uit!
    Alleen had ik het toch wel in het "laatste nieuws" verwacht!

    Maar zonder gekheid: Goed werk! Gefeliciteerd met het resultaat!
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  3. #3
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Belgium
    Posts
    593
    Ziet er inderdaad leuk uit

    Gefeliciteerd met de nieuwe look Marcel ( van de site natuurlijk )

    Met Dank

    Beleefde Groeten

    Patrick

  4. #4
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Goed werk

    De vorpagina is weer wat overzichtlijker, alleen die kleur in de menu balk Ddoe mij denken aan ... Nah... laat maar
    Anders

    May your code compile!

  5. #5
    Leuk, die kleur staat al jaren in de vlag maar nu valt ie iedereen opeens op.
    Marcel

  6. #6
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Ik had het niet erder durven te zeggen
    Anders

    May your code compile!

  7. #7

    Thumbs up

    Ik kan nu al niet meer zonder die nieuwe look !

    Toppie Marcel

  8. #8
    lekker fris uiterlijk

    Waarom verschilt het font van de menubalk in het forum van de startpagina eigenlijk?
    Last edited by Delphino; 28-Mar-03 at 22:04.
    Programmeren is spelen met lego voor volwassenen. De steentjes raken niet op en je kan zelf nieuwe steentjes bedenken!

  9. #9
    Frank
    Guest
    Haha! Een bug
    Misschien beetje lullig, maar kijk eerst op de start pagina naar het menu (waar start, forum enz. staan) klik nu op forum. En zie daar, het lettertype in het menu is veranderd! Ik denk niet dat het de bedoeling is....

    Voor de rest ziet het er nog beter uit! (is dat mogelijk?)

    [edit]
    ah eerst lezen, delphino had het ook al opgemerkt
    [/edit]

  10. #10
    Senior Member The Master's Avatar
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Venlo
    Posts
    283
    Ziet er mooi uit, vooral de voorpagina is flink veranderd, ziet er netjes uit. Is ook meteen wat overzichtelijker. De kleuren passen goed bij het logo, weer een kleine verbetering voor NLDelphi zover dat nog kan.

  11. #11
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Die platte randjes bevallen me een stuk beter dan die overdreven 3D-randen van hiervoor, dus wat mij betreft is het wederom een vooruitgang . Maarre, even serieus... dat menu... dat is best.... eeeh.... tja... roze


    De reden waarom het nu opvalt en in de vlag niet zo: het is nu groter aanwezig op het scherm, plus dat de tekst ook nog eens wit is, wat het contrast en de leesbaarheid niet echt ten goede komen
    Qui custodiet ipsos custodes

  12. #12
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    gaaf inderdaad, stuk rustiger, maar die menubalk ?? ik hoop dat het een vervroegde 1 aprilgrap is (no offence hoor )
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  13. #13
    Nu nog iets.

    Zoek resultaten zijn erg duidelijk niet meer met zo'n lelijk gezicht. Maar zou het over de gehele breedte van de pagina kunnen of gecentreerd en ook weer met zo'n mooi randje eromheen?

    Succes

  14. #14
    Frank
    Guest
    Om het probleem nog even onder de aandacht te brengen, nog een post .

    Misschien beetje lullig, maar kijk eerst op de start pagina naar het menu (waar start, forum enz. staan) klik nu op forum. En zie daar, het lettertype in het menu is veranderd! Ik denk niet dat het de bedoeling is....

    Groet,
    Frank

  15. #15
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    dit komt ( denk ik ), omdat bij de forum-pagina's de CSS in de pagina is verwerkt, je ziet ook de css in de bron van de pagina staan. Terwijl bij de mainpage de css extern staat ( een link naar een css bestand ).
    !

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Vragen bij het opstarten van een nieuw project
    By MarcelH in forum Koffiehoek
    Replies: 8
    Last Post: 20-Aug-04, 17:01
  2. nieuw item toevoegen in combobox
    By alain in forum Algemeen
    Replies: 4
    Last Post: 10-Jun-03, 13:43
  3. Nieuw virus Opgelet!!!!
    By Patrick in forum Koffiehoek
    Replies: 8
    Last Post: 31-Oct-02, 10:29
  4. Assert in een nieuw jasje...
    By PsychoMark in forum Artikelen & tips
    Replies: 4
    Last Post: 20-Jul-02, 11:34

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •