Results 1 to 6 of 6

Thread: NLDelphi ?®?®n jaar!

  1. #1

    NLDelphi ?®?®n jaar!

    NLDelphi is jarig!

    Het is vandaag precies een jaar geleden dat het domein NLDelphi.com is geregistreerd. En wat een jaar is het geworden! De eerste stap was nog voor het echte domein bestond, DelphiNL als MSN community. Dat was niet echt een succes, dus heb ik al snel het NLDelphi.com domein geregistreerd, deze wees toen naar een gratis site op één van de vele aanbieders. Het 'forum' bestond toen uit een Yahoo-group.

    Helaas, die banners op de gratis site was ik al snel weer zat, dus werd het uiteindelijk een echte host, in eerste instantie bij een hosting provider in de VS. Het eerste echte forum is bij die host onstaan, toen nog een versie zonder een database. Deze host had de beveilging helaas niet helemaal goed voor elkaar en de hele server werd regelmatig gehackt (en dat was geen Windows server ). Logisch gevolg was dat op een gegeven moment de hele server was ingestort, met verlies van alle data! Balen want het forum begon net op gang te komen. Tijd dus voor een nieuwe host.

    En zo is NLDelphi uiteindelijk op z'n huidige plaats terecht gekomen, op een Win2000 server bij een Nederlandse provider. Het forum werd opnieuw opgezet in z'n huidige vorm, er werd een tellertje geïnstalleerd en ik vond het prachtig als ik een keer honderd pageviews haalde. Het forum begon langzaam te lopen, al was het zeker in het begin duidelijk eenrichtingsverkeer.

    Inmiddels ben ik zeer tevreden over het resultaat na één jaar. NLDelphi wordt door veel mensen bezocht, er worden leuke vragen gesteld op het forum, van eenvoudig tot moeilijk en iedereen doet zijn best om een antwoord te verzinnen.

    Ook de verzameling artikelen wordt steeds groter. Ik vind het zelf ontzettend leuk om artikelen te schrijven, maar het is een tijdrovende hobby. Er zullen dus zeker nog meer artikelen komen, maar ik beloof niets. Dat heb ik mezelf ook altijd voorgehouden: het moet een leuke hobby blijven en geen verplichting. Tot nu toe heb ik er alleen maar lol in en ik denk dat dat nog best eens heel lang kan gaan duren.

    Tot slot: iedereen die op wat voor manier aan NLDelphi heeft meegewerkt het afgelopen jaar: BEDANKT!. Bedankt voor je berichten op het forum (zie de top posters) en bedankt voor het aanhoren van mijn oneindige gezeur hoe leuk NLDelphi wel niet is (collega's en m'n vrouw ).

    Op naar het volgende jaar!!
    Marcel

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Van harte gefeliciteerd! Dat NLDelphi nog maar vele jaren mag blijven bestaan!






    (he, cool, ik sta in de top 10 )
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    Van harte gefeliciteerd enneeuh.. Keep up the good work.

  4. #4
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Yeah! Iedereen en natuurlijk Marcel in het bijzonder van harte gefelicitaart!
    Het virtuele drankje is on me! (Lekker goedkoop die virtuele dingen!)

    PsychoMark, het is zelfs nog cooler: Ik sta in de Top3!!!
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  5. #5
    Senior Member rieni's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Br?©ttum bij Lillehammer, Noorwegen
    Posts
    342

    Goed gedaan !!

    Gefeliciteerd met je eerste jaar. Wat mij betreft worden er nog vele jaren bijgeplakt want dit is een vreselijk nuttig instrument en bovendien in het Nederlands. Een verademing en een verrijking. Goed gedaan ! En bedankt !

    Rieni

  6. #6
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    NLDELPHI GEFELICITEERD, (en Marcel natuurlijk ook. )

    Ben blij dat deze site bestaat, en nog vele jaren zal blijven bestaan.
    En Marcel veel succes toegewenst.

    En zoals ik altijd al zeg:
    Richardsays(NL)DelphiRules.
    RLD

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. CTTM 2003
    By Marcel in forum Koffiehoek
    Replies: 26
    Last Post: 02-Jun-03, 13:02

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •