Results 1 to 11 of 11

Thread: ActiveX files compilen

  1. #1

    Post ActiveX files compilen

    Hi,

    Ik ben laatst begonnen met ActiveX op Delphi 5.
    Het probleem is dat de bestanden zeer groot zijn; een form met alleen een button met een showmessage erop is al snel 0,5 MB.

    Dus ik keek bij Project --> Web Deployment Options
    Daar zag ik de optie "Use CAB file compression"

    Ik neem aan dat dit het probleem zou verhelpen.
    Ik vink het aan, ik compile en ik krijg meteen een foutmelding van SYSTEM.INI??
    het schijnt dat me Keyboard language niet goed staat

    En nu ik het weer doe krijg ik deze foutmelding (zie bijlage)

    Is dit een fout in Delphi of ligt het aan mijn pc?
    Is er zonodig een andere optie?

    Alvast bedankt
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	error.jpg 
Views:	335 
Size:	11.6 KB 
ID:	706  

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Op wat voor computer/OS probeer je dit? Als de foutmelding klopt dan heb je waarschijnlijk een gebrek aan schijfruimte/geheugen nodig voor het compressen
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    Lijkt me sterk met een AMD 1800+, 256RAM

    Volgens mij is ActiveX bij weinig van dit forum bekend, normaal krijg je tig-reacties

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    ...ik was ook meer bezorgd om 't feit dat je systeem, aan de hand van de screenshot, op Windows 98 lijkt, en dat is een systeem waar ik niet graag onder compile


    En ik denk dat ActiveX niet zo heel erg favoriet is hier nee, het blijft een IE-only client-side oplossing die een peperdure licentie vereist anders opent je ActiveX niet eens. Plus dat Delphi idd best grote compilaties maakt... en daarbij komt ook nog eens dat het merendeel deze errormelding waarschijnlijk niet eens krijgt, dus dat verminderd het aantal posts ook wel . Maar wie weet...
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    Cab compressie zal je wel een beetje helpen, maar het feit is gewoon dat GUI componenten van Delphi gewoon aardig wat ruimte innemen in een applicatie/dll. Kijk ook even naar runtime packages als je echt wat met ActiveX Webdingen wat wilt doen.
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  6. #6
    Ik heb wat met ActiveX'en zitten spelen (web deployment met ActiveX is wat mij betreft inderdaad geen optie, dus het blijft bij spelen), maar ik krijg geen fouten. Is dit een kaal testcomponent of zit er al vanalles in?
    Marcel

  7. #7
    Ik krijg nu ook geen fouten meer, (misschien omdat ik de export een andere map het toegewezen dan de map waar het project zelf in zit).
    Maar dan blijft de grootte van het bestand nog steeds het zelfde.

    Nee, activeX is niet de beste kant van Delphi.

  8. #8
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Als de gebruiker al de Delphi packages heeft dan kan je je ActiveX met runtime packages compileren, maar dan krijg je 't VB-principe, ook niet echt plezierig . Algemeen gezien is ActiveX niet mijn favoriete techniek, het is teveel IE-gebonden en ook nog eens licentie-gebonden wil 't goed uitvoeren, vaak is een webapplicatie een prima alternatief en dan laat je de installatie-troep aan de server over
    Qui custodiet ipsos custodes

  9. #9
    Originally posted by mvdwaeter
    Nee, activeX is niet de beste kant van Delphi.
    Hoe kan jij deze conslusie trekken dan? Misschien ligt de fout wel aan jouw kant of misschien is het wel niet eens een fout en is het gewoon een probleem dat je iets nog niet helemaal begrepen hebt?

  10. #10
    Het werkt nu goed, alleen het compilen gaat slecht,
    maar omdat het zo verbonden met Iexplorer is zal het weinig toekomst hebben..

    [eigen mening]

  11. #11
    Ik denk dat het probleem meer is dat de bestanden zo groot zijn, daar loop je nu ook tegenaan. Je kunt in principe van elke Delphi applicatie een 'webapplicatie' maken, gewoon door van je MainForm een ActiveX te maken. Maar het betekent heel simpel dat je gebruiker gewoon je hele applicatie aan het downloaden is.
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. TMediaPlayer en wmv files
    By Raoul in forum Algemeen
    Replies: 0
    Last Post: 16-Dec-04, 14:46
  2. Object geori?½nteerde icm ActiveX
    By eriksk in forum WebDelphi
    Replies: 6
    Last Post: 12-Nov-04, 00:19
  3. ActiveX component upgraden
    By TheMephisto in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 30-Sep-03, 13:39
  4. Niet-Visuele ActiveX in Webpagina
    By Morpheus747 in forum Algemeen
    Replies: 7
    Last Post: 12-Sep-03, 20:10
  5. backup/synchronisatie van files
    By freebutterflyx in forum Koffiehoek
    Replies: 1
    Last Post: 14-Feb-03, 22:13

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •