Results 1 to 1 of 1

Thread: Reclame op NLDelphi

Threaded View

  1. #1

    Reclame op NLDelphi

    Het is een onderwerp dat nogal eens herhaald moet worden, maar ik ben geduldig

    Het is niet toegestaan reclame te maken op NLDelphi. Over het algemeen levert dat niet heel veel problemen op, maar zo af en toe zijn er toch bedrijven die in NLDelphi (of soortgelijke forums) een goedkope advertentiemogelijkheid zien.

    Dat kan natuurlijk gewoon uit onbegrip zijn, dus laat ik uitleggen waarom ik het nou zou belangrijk vind dat er geen reclame wordt gemaakt op NLDelphi.

    • Reclame past niet bij de NLDelphi community. Als reclame wordt toegestaan wordt dat al snel meer en meer en waar ligt dan de grens?
    • We krijgen al genoeg spam. De media staan er vol mee: spam wordt een steeds groter probleem. De mailbox zit dagelijks vol met spam, laten we dan in ieder geval proberen dat niet op ons forum tegen te komen.
    • Respect voor de sponsors. Een site als NLDelphi is moeilijk gratis te houden zonder goede sponsors. Verschillende sites hebben in het verleden de keuze moeten maken tussen betaalde toegang of het stoppen van de site. Ik vind beide geen optie.

    Om deze redenen wil ik je vragen: maak geen reclame op NLDelphi. Als je een advertentie op NLDelphi wilt plaatsen is daar altijd over te praten, stuur me dan een mailtje. Bedenk verder ook dat mensen die reclame maken op NLDelphi het alleen maar moeilijker maken zo'n site 'in de lucht' te houden. Denk aan het punt van de sponsors maar denk ook gewoon aan het simpele feit dat de moderators zich bezig moeten houden met het versturen van PM's over reclame. Deze tijd besteden we eerlijk gezegd liever aan het beantwoorden van vragen of het uitbouwen van de site. Dus bezoek zeker de sites van de sponsors, maar bedenk serieus of je de site van een spammer wel wilt bezoeken.

    Dan is er nog een lastige discussie: wanneer is iets reclame? Reclame is in bijvoorbeeld: in je signature een link opnemen naar een website, of de naam van een bedrijf of product in je signature opnemen. Dat is simpel gezegd, maar daar zijn ook direct 100 uitzonderingen op te verzinnen. Maar gelukkig hebben we moderators. Twijfel je of een bepaalde signature wel of niet kan, stuur dan een mailtje of PM naar één van de moderators. Andersom: als één van de moderators je vraagt om je signature aan te passen is het duidelijk, dan was het dus reclame.

    Overigens hoef je je niet direct aangesproken te voelen als je een PM of mail van één van de moderators krijgt met de vraag om je signature aan te passen. Het kan altijd gebeuren dat je signature niet helemaal in orde is, de moderators zijn er juist voor om je daarop te wijzen dus dat is echt geen probleem. Maar zoals ik hierboven al beschreef willen we onze tijd zo zinvol mogelijk besteden, we willen dus geen ellenlange discussies aangaan of een signature nou mag of niet, die keuze is uiteindelijk aan de moderators.

    Dus als de moderators je signature niet in orde vinden is de procedure als volgt:

    • Je krijgt een verzoek van een moderator om je signature aan te passen, met een uitleg waarom we dat graag willen
    • Ben je het niet eens met dat verzoek mag je daarover altijd een discussie starten, maar wij voeren die pas als het andere werk voor de site is gedaan. Ondertussen verwachten we wel dat je je signature aanpast, zo niet dan moeten we dat helaas zelf doen


    Ik hoop dat jullie er begrip voor hebben dat we met betrekking tot reclame vanaf nu wat strakker zullen optreden, helaas is het nodig. Overigens geldt dit bericht niet voor 99% van de bezoekers van NLDelphi, dus zo groot is het probleem niet. Maar laten we met zijn allen ons best doen om NLDelphi leuk en 'schoon' te houden.
    Last edited by Marcel; 20-Feb-05 at 16:48. Reason: opmerking signature duidelijker gemaakt
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. NLDelphi vier jaar!
    By Marcel in forum De website
    Replies: 28
    Last Post: 16-Dec-04, 18:05
  2. Replies: 56
    Last Post: 14-May-04, 00:42
  3. NLDelphi 3 jaar!
    By Marcel in forum De website
    Replies: 20
    Last Post: 17-Dec-03, 10:06
  4. Reclame op NLDelphi
    By Marcel in forum De website
    Replies: 9
    Last Post: 06-Nov-02, 00:05

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •