Results 1 to 11 of 11

Thread: Onverklaarbaar probleem Delphi/Appollo

  1. #1

    Question Onverklaarbaar probleem Delphi/Appollo

    Ik zit met een voor mij onverklaarbaar probleem.

    Circa 3 maanden geleden installeerde ik D6EP naast D5EP onder W2000.
    Dat draaide zowel onder D5 als onder D6 tot een week geleden vlekkeloos.

    Opeens kon ik onder D6 niet meer compileren, melding: [Fatal Error] Required package 'Apollo5d5' not found.

    Stom genoeg heb ik er niet aan gedacht om (voor de deinstallatie van D5) te checken of D5 wel goed werkte.

    Apollo software en componenten (van Vista software) die ik meer dan een jaar geleden onder D5EP geinstalleerd had, op de juiste manier verwijderd en/of gedeinstalleerd, dat hielp dus niet.

    Delphi5 gedeinstalleerd, maar toen ik daarna D6 voor de eerste keer opstartte, verscheen er - tot mijn verbazing, want nog nooit eerder door mij gezien- een W2000-dialoog die vroeg om de D6 CDRom te plaatsen.

    Toen ik (dom genoeg) aan dat verzoek voldeed, startte W2000 'iets' met de mededeling dat de configuratie van D6 werd bijwerkt.

    Ook daarna kon ik nog steeds niet compileren (dezelfde Fatal Error melding), bovendien had ik er een probleem bij omdat als ik nu een dpr vanuit een map start, ik een bladerdialoog krijg die meldt dat 'program.exe' niet kan worden gevonden.

    Vervolgens D6 gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, maar ik krijg nog steeds dezelfde meldingen.

    Iemand die een suggestie heeft m.b.t. wat er is gebeurd en op welke manier ik dat kan herstellen, is meer dan welkom.

    Met groet
    Paulf

  2. #2
    Heb je al met regedit geprobeerd na uninstall en voor install, de reg keys van Delphi leeg te maken?

    HKCU\Software\Borland\Delphi\
    Mark van der Hijden (Eindhoven)

  3. #3

    Registry

    Ik heb geen enkele ervaring met de registry (ik moet dat boekje eens kopen).
    Kan ik gewoon de map Delphi verwijderen of moet ik de waarden aanpassen?

    Met groet en dank voor je reactie
    Paulf

  4. #4
    Het lijkt er inderdaad op dat er het één en ander in de regsitry is blijven hangen. Als je Delphi hebt gedeïnstalleerd kun je ook die key verwijderen.
    Marcel

  5. #5

    Problemen met compileren in D6

    D6 gedeinstalleerd.
    Tijdens het deinstalleren een vreemde gang van zaken (opnieuw "Windows werkt de configuratie van D6" bij), verbolgens liep de deinstallatie perfect.
    Registry bekeken Delphimap helemaal leeg.
    D6 opnieuw zonder problemen geinstalleerd.
    Precies dezelfde problemen doen zich weer voor.
    Compileert niet met dezelfde foutmelding en klaagt bij openen van een dpr-bestand dat Program.exe niet kan worden gevonden.

    Zou iemand met W2000 en D6 voor mij willen kijken waar Program.exe staat en waar het een onderdeel van is?

    Vast bedankt
    Met groet
    Paulf

  6. #6
    Ik heb het idee dat er een verkeerde associatie aan je .dpr extensie hangt. Program.exe bestaat niet, maar op de één of andere manier snapt Windows je lange bestandsnaam (\program files\....) niet meer en kort hem af. Probeer eens om in je verkenner bij Extra / Mapopties / Bestandstypen / dpr Delphi opnieuw te koppelen aan de extensie.
    Marcel

  7. #7

    Thumbs up Koppelen extensie

    Marcel je bent een genie

    Na koppelen van de extensie DPR aan Delphi, lijkt het erop dat alles weer goed werkt.

    Over de vraag hoe het mogelijk is dat een koppeling spontaan wordt gemuteerd (nee nee, van "beerware" was in dit geval geen sprake) zullen we ons het hoofd in deze feestvreuge maar niet breken.

    Bedankt
    Paulf

    NB Ik heb nog steeds niet van je gehoord wat voor soort dieren jouw huisdieren zijn

  8. #8
    (blooooos) Graag gedaan!


    Ik zal binnenkort wat meer tekst bij de foto's zetten. Ik ben al lang blij dat je het niet meer over m'n paard hebt
    Marcel

  9. #9
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Zeg marcel, heb je wel eens van het woord OFF-TOPIC gehoord :-) ???

    Hoe het is gebeurd weet ik niet maar ik weet wel dat je inderdaad een melding met program.exe krijgt omdat er een koppeling was met een bestand in een van de submappen van ' Program Files'. Zoals je ziet staat er een spatie in de program files naam en dat kan windows alleen aan als je er aanhalingstekens om de hele bestandsnaam heen zet dus

    'c:\program files\borland\delphi6\bindelphi32.exe' kan wel maar

    c:\program files\borland\delphi6\bindelphi32.exe kan niet. Windows ziet dan alles wat na die spatie komt als parameters voor dat bestand.

    Die "windows werkt blabla bij" is normaal bij de installatie van D6 aangezien je een deel kan installeren, dan later een deel kan weghalen (bijwerken) of alles kan weghalen. Het feit dat het eruit ziet als een windows2000 install komt hoogstwaarschijnlijk door de nieuwe installer die voor delphi 6 is gebruikt. Als ik me niet vergis is dat de laatste versie van Installshield die daarvoor gebruikt is.

    [edit]overzichtelijkheid[/edit]
    Last edited by walterheck; 28-Dec-01 at 15:26.
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  10. #10
    Zeg marcel, heb je wel eens van het woord OFF-TOPIC gehoord :-)
    Hoe kan iets nou off-topic zijn in de koffiehoek?? Daar heb ik de koffiehoek nou net voor ingericht.
    Marcel

  11. #11
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Heb je op zich een punt, maar een thread heeft toch een topic en ik weet niet of jouw huisdieren ook delphi leren maar dan ging het toch niet over het topic aan het begin van de thread
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Vaag probleem. Grote van Panels
    By WhatJac3 in forum Algemeen
    Replies: 14
    Last Post: 03-Apr-03, 20:00
  2. Probleem met SMTP Server (Indy 9)
    By Christiaan in forum WebDelphi
    Replies: 6
    Last Post: 30-Aug-02, 10:11
  3. Probleem Crystal Reports VCL component
    By JDN in forum Databases
    Replies: 2
    Last Post: 09-Jul-02, 23:17
  4. Replies: 3
    Last Post: 27-Nov-01, 13:35
  5. algorithme/functioneel probleem
    By walterheck in forum Algemeen
    Replies: 1
    Last Post: 11-Oct-01, 11:48

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •