Results 1 to 7 of 7

Thread: NLDMSNP lists en TMSNListType

  1. #1
    VraagMaarRaakVoorEenKnaak
    Join Date
    Feb 2003
    Posts
    180

    Lists

    Zou iemand me kunnen helpen met de lists en TMSNListType.
    Ik wil alleen de lists met users krijgen like msn van M$ doet, maar ik weet niet hoe

  2. #2
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    gesplitst van deze thread
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  3. #3
    Als je de nieuwe versie uit de VCS haalt dan kun je deze code uitvoeren in de OnListDone:
    Code:
    var
      x: Integer;
    begin
      if List = blForwardList then
        for x := 0 to NLDMSNP1.ForwardList.UserCount - 1 do
          ListBox1.Items.Append(NLDMSNP1.ForwardList.Users[x].Displayname);
    Morgen staat de nieuwste versie als zip op de FTP, er zijn namelijk een 2 tal dingen veranderd wat hier mee te maken heeft. Zie ook: http://www.nldelphi.com/cgi-bin/open...e?ProjectID=23
    Last edited by Vos; 14-Apr-03 at 23:20.

  4. #4
    VraagMaarRaakVoorEenKnaak
    Join Date
    Feb 2003
    Posts
    180
    Ja dat heb ik gemerkt spijt me verschikkelijk om te zeggen, maar volgens mij is dit component niet meer te gebruiken onder Delphi 5. Ik denk problemen met inherited procedures. Tanx anyway, want onder Delphi7 werkt het
    Zoals Windows thuis crasht, crasht ie nergens

  5. #5
    Ik heb het idd gemaakt onder Delphi 7, en nooit kunnen testen onder andere versies van Delphi. Maar naar mijn idee moet het opzich werken zolang de 3th party component zijn geinstalleerd en up-to-date zijn, met name Indy.

  6. #6
    Ik weet niet of dit een aparte thread zou moeten zijn, maar ik heb inderdaad ook flinke problemen gehad met het draaiend krijgen van het geheel, en dan met name de demo app.
    Toch krijg ik de indruk dat dit niet zozeer met Delphi te maken heeft. Ik krijg o.a. een aantal Abstract Errors, omdat de procedure welliswaar is overridden, maar daarvandaan toch inherited aangeroepen wordt. Ook kreeg ik een flink aantal Incompatible Types omdat er classes, enumerations en strings door elkaar werden gebruikt.

    Ik heb een property ListType toe moeten voegen aan een object dat alleen een FListType field had. Ook waren er twee of drie events die geskipt werden omdat de parameter lijst niet klopte.
    Al met al een flinke waslijst, die ik zo goe den zo kwaad als het ging heb genegeerd en omzeild.

    Voordat je denkt dat ik zit te mopperen:
    Ik kreeg de indruk dat de problemen vooral in de demo app zaten. Het installeren van de package ging vrij vlot en de problemen die ik had waren eigenlijk de bekende compatibiliteitsproblemen tussen 5 en 7, namelijk de andere benamingen van de packages en de Variants unit.
    Toen ik dan eindelijk een verbinding had zat ik me even wezenloos af te vragen hoe dit in superwezens' naam ooit een volledige client moest worden, maar toen bleek dat je met 3 regels code een sessie kan opzetten, er een user aan toe kan voegen en er nog wat tegen kan zeggen ook, was ik helemaal om.
    Ik begin er nog maar net mee, maar ik vind het nu al geweldig
    1+1=b

  7. #7
    De demo applicatie heb ik verwijderd uit de laaste releases vanwege teveel fouten, en vertrouw er stiekem op dat mensen het wel snappen.

    Bij alle methodes die een abstracte methode implementeren heb ik de inherited weg gehaald, ik had hier totaal geen problemen mee. Maar het kan zijn dat ouwere Delphi versies daar wel problemen mee hebben.

    Verders heb ik alles toch wel zo ontwikkeld dat je er een goeie client mee kan maken.

    Mochten mensen toch liever zien dat bepaalde dingen beter anders zouden moeten dan hoor ik dit graag. Zelf heb ik zo goed als alles getest, maar er zijn altijd gebruikers die toch nog fouten e.d. ontdekken.

    Bedankt.
    Last edited by Vos; 15-Apr-03 at 23:14.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. NLDMSNP hoe en wat
    By Vos in forum NLDMSNP
    Replies: 33
    Last Post: 12-Apr-03, 11:50

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •