Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 30

Thread: Reacties op artikel 'Dynamische applicaties'

  1. #1

    Reacties op artikel 'Dynamische applicaties'

    Er zijn op NLDelphi al veel vragen gesteld over het concept dynamische applicaties. Hoewel veel mensen, bewust of onbewust, een soort dynamische applicatie willen bouwen is er opvallend weinig literatuur over te vinden. En werkende voorbeelden zijn al helemaal schaars. Bij deze een poging daar verandering in aan te brengen...
    Lees het artikel

    ...of reageer op dit artikel als reply op deze thread.
    Marcel

  2. #2

    Thumbs up

    Mag ik misschien een pluim geven voor Baldo Hij heeft zeker niet stilgezeten met het schrijven van artikelen Keep up the good work

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Wederom een geweldig artikel, klasse! Het niveau is aardig hoog, maar ik denk dat dat een geweldig pluspunt is, aangezien de basis al genoeg is uitgelegd her en der... goeie praktijkvoorbeelden zijn inderdaad lastig te vinden


    Ook snap ik niet waarom Borland geen goeie tool hiervoor heeft, maar met de recentelijke OpenTools API artikelen zie ik weer mogelijkheden verschijnen . Misschien leuk om hier een discussie over te starten? Welke mogelijkheden zou 't moeten hebben, welke regels gelden er voor packages (alhoewel dat al aardig is uitgelegd in je artikel), en wordt de naam "NLDPackageManager"?
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Hoi Baldo,

    Er is een foutje in je artikel geslopen:

    De applicatie zal het volgende interface gaan implementeren:

    IApplication = interface(IInterface) procedure RegisterMenuItem(Action: TAction); procedure UnregisterMenuItem(Action: TAction);end;
    De RegisterAction method stelt dynamische applicatie onderdelen in staat één of meer actions te registreren waarvan de functionaliteit in de OnExecute zal worden gestart. De applicatie draagt zorg voor de toegang naar deze actions, in het geval van het voorbeeld via het menu.

    Natuurlijk zal bij het uit de lucht halen van de dynamische functionaliteit ook het item weer uit het menu moeten worden gehaald. Daar dient de UnregisterAction method voor.
    In het code stukje heb je (Un)RegisterMenuItem en in je tekst heb je het over (Un)RegisterAction... Dat gebeurt later nog een paar keer...

    Verder een zeer interessant artikel, en hoewel (denk ik) van hoog niveau, toch zeer leerzaam voor mensen die willen beginnen met dynamische apps. Go Baldo!!
    Last edited by walterheck; 17-Apr-03 at 12:53.
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  5. #5
    TDelphiDeveloper Baldo's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    Hellevoetsluis
    Posts
    498
    Dank voor de feedback. Ik zal de foutjes met RegisterMenuItem er even uit halen en Marcel vragen die bij te werken (hij wordt onderhand waarschijnlijk gek van het feit dat ik het niet in 1 keer goed intik ).

    Wat betreft de NLDPackageManager: ik ben voor
    Why is it that every time I think I'm holding all the cards, it turns out we're playing chess?
    Download Re-Depend, onmisbaar als je met packages build

  6. #6
    Originally posted by Baldo
    Dank voor de feedback. Ik zal de foutjes met RegisterMenuItem er even uit halen en Marcel vragen die bij te werken (hij wordt onderhand waarschijnlijk gek van het feit dat ik het niet in 1 keer goed intik ).

    Wat betreft de NLDPackageManager: ik ben voor
    Misschien idee voor marcel om de schrijvers van de artikelen zelf kan editten of is dit al voorgesteld??

  7. #7
    TDelphiDeveloper Baldo's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    Hellevoetsluis
    Posts
    498
    Goed idee! Marceeeeeeeeel! Bouw jij het even ?
    Why is it that every time I think I'm holding all the cards, it turns out we're playing chess?
    Download Re-Depend, onmisbaar als je met packages build

  8. #8
    Ik heb het voorbeeld even met Delphi 7 getest, om dat te kunnen compileren moet je de volgende packages uit de required packages halen van DynamicApp.exe.

    bdecds
    cds
    nmfast
    Marcel

  9. #9
    TDelphiDeveloper Baldo's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    Hellevoetsluis
    Posts
    498
    Perfect Marcel. Ik heb namelijk Delphi 7 zelf nog niet geinstalleerd...
    Why is it that every time I think I'm holding all the cards, it turns out we're playing chess?
    Download Re-Depend, onmisbaar als je met packages build

  10. #10
    Member
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    P'drecht
    Posts
    49
    Als eerste mijn complimenten voor het artikel van Baldo.

    Als tweede wil het voorbeeld bij mij niet werken in Delphi 7.
    Als ik in mijn project manager zoekt naar required packages van DyNamicApp.Exe dan zie ik deze helemaal niet staan. Ik kan hier dus ook niets verwijderen.

    Ik krijg wel de foutmelding bij het compileren van DynamicApp.exe dat de required package bdecds niet gevonden kan worden.

    Wie kan mij helpen?

  11. #11
    Dat staat niet in je Project Manager, maar in je Project Options. In de Packages Tab bij Runtime Packages.
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  12. #12
    Member
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    P'drecht
    Posts
    49
    Yep, heb ze gevonden. Bedankt.

  13. #13
    Member
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    P'drecht
    Posts
    49
    Na een tijdje rust ben ik weer begonnen met Delphi Dynamische applicaties.

    Het feit waar ik tegenaanloop is als volgt:

    Ik heb zelf een soortgelijke app gemaakt als het voorbeeld. Ik kan zelf nog geen verschillen vinden, maar misschien kan iemand mij een hint geven.

    Als ik in het voorbeeld van dit artikel iets in de package wijzigt (dus niet de packagemanager of de exe), en ik run gelijk de executable (DynamicApp.exe), dan krijg ik netjes de ongewijzigde bpl bij het laden van het scherm. (had overigens niet anders verwacht).

    Als ik ditzelfde echter uithaalt met de versie van mij, dan gaat minimaliseert mn compiler (heb ik zo ingesteld), maar hij komt nergens. Dus als ik ergens een breakpoint zet, of begin het F8 of F7, Het maakt niet uit, hij doet gewoon niks.
    Na een half uur kreeg ik een foutmelding, maar die heb ik per ongeluk zo snel weggeklikt dat ik hem niet gelezen heb (foutje) en ik heb eigenlijk ook geen zin om nog een half uur te wachten. ;-)

    Wie kan mij hiermee helpen?

    Met vriendelijke groet,

    Willumpie

  14. #14

    required packages deployen

    In het artikel wordt er gesproken van het installeren van de required packages bij de gebruiker.

    Ik doe dit in de system32 folder maar wat als nu de gebruiker van het programma ook Delphi heeft geïnstalleerd en daar vb. andere versies van de packages gebruikt? Dan ga je toch in conflict komen met de gebruiker zijn/haar packages?

    Ik heb het bij mij al geprobeerd met de devExpress componenten: één versie van de package geïnstalleerd met het programma en een andere versie geïnstalleerd in Delphi: ik krijg dan conflicten ...

    Is dit een probleem en zo ja: wat is hiervoor een goede oplossing?

  15. #15
    installeer de package naar de map waar de app staat. voorkomt zeer veel problemen
    Check out ackspace.nl for a dutch hackerspace

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 28
    Last Post: 23-Feb-08, 12:19
  2. Reacties op artikel 'Rave artikel 1: De basis'
    By Marcel in forum De website
    Replies: 14
    Last Post: 26-Jul-05, 10:05
  3. Replies: 2
    Last Post: 22-May-04, 00:52
  4. Replies: 9
    Last Post: 25-Aug-03, 21:37

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •