Results 1 to 7 of 7

Thread: broadcast

  1. #1

    Question broadcast

    ik zoek eigenlijk een functionaliteit als broadcast, zoals die in de ICQ Active List zat.
    Het werkt zo ongeveer.
    Iemand kan lid worden van een 'clubje' (bv iedereen die wel eens online spelletjes speelt.
    Hij ziet gelijk iedereen in de groep. Hij kan nu een bericht sturen dat aan iedereen in de lijst. (door 1 handeling ;P)
    Zit zoiets in deze component (denk het niet ) of gaat er zoiets nog eens inkomen.
    Of heeft iemand een idee hoe ik dit (makkelijk) zou kunnen maken
    Just a memory remains

  2. #2
    Ik weet niet hoe ICQ dit doet, maar het lijkt me dat je een lijst usernames gewoon 1 voor 1 toe kan voegen aan een gesprek (session), of ze 1 voor 1 een berichtje kan sturen. Ze moeten dan natuurlijk wel on-line zijn, want in tegenstelling tot ICQ houdt MSN (helaas) geen berichten vast op de server.
    1+1=b

  3. #3
    De beperking van het huidige MSN verhaaltje is dat iedere user een andere lijst heeft omdat je zelf de users toe moet voegen.
    Er zou centraal een lijst moeten zijn waar je lid van kunt worden, zodat iedereen die ook lid van die lijst jou ook direct ziet
    Just a memory remains

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Het probleem is dat de ondersteuning voor "lid zijn van een bepaalde lijst" ingebouwd zou moeten zitten in de MSN servers en het protocol, omdat die bepaald welke users elkaar mogen zien... en MSN ondersteund dat simpelweg niet
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    klopt, maar dat neemt niet weg dat zoiets in deze component zou kunnen zitten.
    Of dat daar een andere component voor zou kunnen zijn, die ook een php.perl script zou leveren om dit aan de server kant aan de gang te helpen

    Twas ook meer een oproep of iemand hier al wat werk voor gedaan had.
    Dusse.......
    Just a memory remains

  6. #6
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Een PHP/Perl script gaat ook niet werken, of je moet MS heeeeel lief aan kijken... zoals ik al zei, zij zijn degene die ondersteuning hiervoor moeten inbouwen, anders zien de gebruikers elkaar op de lijst simpelweg niet totdat iedereen toestemming geeft aan alle andere gebruikers op die lijst
    Qui custodiet ipsos custodes

  7. #7
    ok
    ik heb de verkeerde plek gekozen om deze discussie te voeren.
    Sorry
    Just a memory remains

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. IPX Broadcast
    By [ReplicA] in forum Algemeen
    Replies: 4
    Last Post: 16-Jan-03, 23:42
  2. broadcast adres bereken.
    By Greta in forum Algemeen
    Replies: 2
    Last Post: 27-Dec-02, 15:29
  3. Broadcast P2P Gnutella ???? protocol
    By sylexer in forum Algemeen
    Replies: 18
    Last Post: 20-Dec-02, 10:33

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •