Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 17

Thread: Reacties op het artikel 'Het gebruik van Threads'

  1. #1

    Reacties op het artikel 'Het gebruik van Threads'

    Altijd al eens afgevraagd hoe je een thread moet maken en wat de voor- en nadelen van threads zijn. Dat kun je allemaal te weten komen in dit artikel.

    Lees het artikel

    ...of reageer op dit artikel als reply op deze thread.
    Marcel

  2. #2
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    Ik zie dat er iets mis is gegaan bij de spaties Het lijkt wel of bij spaties de fontstyle op fsUnderline staat..

    Hebben jullie daar ook last van of ligt het aan mij? De offline versie van het artikel heeft die underline niet..
    !

  3. #3
    Ik had het probleem ook al gemeld. Ik zie ook de underlines waar een <tab> staat.

  4. #4
    Ja, dat krijg je er nou van als je de CSS standaard niet aanhoudt Ik zal eens kijken of ik de HTML wat kan opruimen......
    Marcel

  5. #5
    Hmm, ik zie het al. Je hebt ; & n b s p ; binnen je code gebruikt, da's een beetje dubbelop. Ook zit er erg veel opmaakcode in je HTML die niet nodig is en de lay-out in de war stuurt. Wil je zelf één en ander even aanpassen? Kijk anders even naar de andere artikelen waar het wel goed gaat
    Marcel

  6. #6
    Nog enkele kleine dingen alleen ter verduidelijking :

    - Procedure StartThread; en Procedure TMyForm.GetPageAndSave; komen niet overeen met elkaar.

    - in het stukje "Hoe zorg ik er nu voor dat de thread werkt?" staat ziens wat zien zal moeten zijn. En ik zou CreateSuspended bij de naam noemen.

    - De tabel in "Critical Sections?" is te groot en loopt uit beeld.

    - Je schrijft dat je FreeOnTerminate niet gebruikt in de voorbeelden, maar hier maak je wel gebruik van.

    Verder lijkt het me een duidelijk artikel voor de Delphi gebruikers.

    Groeten,
    Arno
    Nederlandse Firebird Nieuwsgroep
    Hoe meer je weet, hoe meer je beseft hoe weinig je weet.

  7. #7
    Leuke artikel. Jammer dat er niks over dead locks wordt verteld die er kunnen optreden bij threads

  8. #8
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Voor de mensen die 't niet weten: een dead-lock is als 2 threads op elkaar staan te wachten en geen van beiden dus verder kan. Een leuk voorbeeld daarvan staat hier...
    Qui custodiet ipsos custodes

  9. #9
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    *haalt diep adem en veegt het zweet van z'n voorhoofd*


    Het artikel is bijgewerkt, de underlines waren simpelweg '_' karakters. Alle HTML-troep is eruit gehaald (gebruik je een WYSIWYG editor SVG? het was echt een ******zooi (en ja, die sterretjes heb ik zelf daar neer gezet)), de CSS stijlen toegepast, de fouten die Arno noemde ook gelijk maar even aangepast.

    ...maar dit doe ik natuurlijk maar 1 keer .
    Qui custodiet ipsos custodes

  10. #10
    <mierengeneuk> pas TForm1 dan ook ff aan naar TMyForm </mierengeneuk>

    Is dit niet eigenlijk werk voor de Author zelf ?

    Groeten,
    Arno
    Nederlandse Firebird Nieuwsgroep
    Hoe meer je weet, hoe meer je beseft hoe weinig je weet.

  11. #11
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Aangepast. En ja, dit is werk voor de auteur, maar dit soort kleine dingetjes kan ie voor zover ik weet nog niet aanpassen (of heeft Marcel stiekem al de artikel-edit-feature ingebouwd? ). Het herschrijven van een half artikel zijn echter niet dingen die ik normaal gesproken zou doen, maar het artikel stond al online door wat miscommunicatie, dus vandaar dat ik 't in deze uitzondering wel heb aangepast...
    Qui custodiet ipsos custodes

  12. #12
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    Ja helaas gebruik ik een WYSIWYG editor Zou willen dat het anders was..

    De fouten die Arno verteld had had ik ook al aangepast..

    Maar wat bedoel je dat het allemaal '_' tekens zijn? Ik zie die niet in mijn offline versie van het artikel
    Welke CSS stijlen heb je toegepast eigenlijk? Dacht dat ik dat ook had gedaan..
    En welke HTML-troep heb je eruit gehaald? Ik weet dat Frontpage ( I know ) nogal wat html-tags neerzet die niet echt nodig zijn, maar welke zijn dat? ( Dan kan ik die zelf ook weghalen )
    !

  13. #13
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Er stonden veel <font> tags in, ook een heleboel die direct weer werden afgesloten. Blockquote's werden gebruikt terwijl andere artikelen dat niet doen, afsluit-tags stonden na nieuwe open-tags waar ze helemaal niet hadden mogen staan volgens de standaard HTML regels. Je had een tabel met een breedte van 167%, wat mij ook behoorlijk vreemd leek. En 't lijstje gaat zo aardig door .


    Ik zal je de HTML code zoals het nu in het artikel staat wel doorsturen, kan je denk ik meer mee...
    Qui custodiet ipsos custodes

  14. #14
    Overigens schrijf ik (hmmm, meer schreef) de artikelen altijd in FrontPage dus dat hoeft geen probleem te zijn. Er komt geen opmaak in die je er niet zelf inzet.

    Maar goed, we kunnen het niet allemaal lezen dus........... vergeet niet te stemmen
    Marcel

  15. #15
    Eerlijk gezegd, hopend niemand te beledigen, vind ik het onderwerp nogal vrij slecht afgehandeld, Ik heb het gelezen en had de indruk (maar dat kunnen ook mijn eigen aan den lijve ondervonden demonen zijn) dat het een soort "als-je-je-hier-aan-houdt-kan-het-niet-mis" gids was. Helaas kunnen, en gaan, dingen vreselijk mis. Ik mis mutexes, ik mis semphores. Dingen zullen mis gaan, en messages zullen gepost worden.....

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •