Results 1 to 13 of 13

Thread: Welke WebServer voor Delphi

  1. #1

    Welke WebServer voor Delphi

    Welke WebServer kan ik het beste gebruiken voor mijn WebApps in Delphi onder windows XP ?? Ik heb hier OmniHTTP, maar die krijg ik onder XP niet aan het werken.

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    IIS en Apache zijn wel de twee grootste denk ik. Welke je gebruikt is afhankelijk van wat je er mee wilt en op welke manier... deze thread bevat sowiezo al een klein verhaaltje om eens te lezen, en voorderest is het een kwestie van uitproberen
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    Wil gewoon mijn Delphi Excecutables draaien op een Webserver / Webservice.
    Dus IIS ondersteund ook die WebDelphi.exe's ?? Heeft die dus een CGI-Bin ?

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Zowel IIS als Apache kunnen CGI's draaien. IIS heeft daarnaast ISAPI-ondersteuning, en Apache heeft z'n eigen Apache Modules (en ISAPI, maar da's minder efficient dan op IIS)...
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    Ik heb nu IIS draaien

    In welke map moet ik mijn applicaties opslaan zodat ik ze kan runnen?

  6. #6
    Dat is vreemd, ik heb het Artikel van Marcel gelezen, en ook mijn eerste webapplicatie gemaakt. Hierin stond ook OmniHTTP, ik werk ook met windows XP en bij mij werkte het wel, wat me nog wel bijstaat is dat ik er geklooi is geweest om het daadwerkelijk goed werkend te krijgen..

    Maar het kan wel met OmniHTTP.

  7. #7
    Helaas ik krijg het niet aan et werken. Had het onder 98 wel altijd aan et draaien.

    Maar kan iemand me ff vertellen in welke map onder IIS ik dit allemaal kan draaien.

    Thnx

  8. #8
    Als je niet aan de instellingen heb gezeten, dan draait de webserver zelf onder:

    c:\inetpub\wwwroot\ hierin kun je dan de bestanden plaatsen,

    of dit ook geldt voor executables heb ik geen idee van. Als ik wist hoe ik dat kon instellen, testen had ik je wel kunnen helpen..

  9. #9
    Je moet wel virtual directorys aanmaken waar je execute rechten is toegewezen volgens mij

  10. #10
    Originally posted by Link
    Je moet wel virtual directorys aanmaken waar je execute rechten is toegewezen volgens mij
    Inderdaad, als je een map aanmaakt moet je deze in de IIS rechten geven op uitvoeren. Wanneer je daar nog een onderliggende map voor maakt, moet je OOK deze rechten geven.

    (ik spreek uit ervaring, let daar aub op.. bespaart zoekwerk )

  11. #11
    Member
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Enschede
    Posts
    49
    Ik gebruik voor mijn project ook IIS.

    Hiervoor heb ik in mijn Inetpub een directory cgi-bin gemaakt. Vervolgens klik je er met je rechter muisknop op en kies je voor de tab "delen via web
    " of iets dergelijks (of web sharing). Zet de rechten dus op uitvoeren (ook scripts) zoals Dees ook zegt

  12. #12
    Ok bedankt dat heb ik idd voor mijn ASP scripts ook al es moeten doen onder XP.

    Moet ik nog iets van TLB / OLB's importeren om het te laten werken of is dit genoeg voor mijn eerste scripts ?

    Bedankt voor de duidelijke en snelle help, maar daarom gebruik ik ook graag dit forum.

  13. #13
    Member
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Enschede
    Posts
    49
    Als het goed is het aanmaken van een dir met daarop de rechten voldoende

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Welke Browser gebruik jij...
    By sn0x0r in forum Koffiehoek
    Replies: 39
    Last Post: 31-Aug-06, 12:29
  2. ADO connection op webserver met access database
    By eprincen in forum WebDelphi
    Replies: 11
    Last Post: 28-May-04, 00:48
  3. Replies: 12
    Last Post: 07-Jul-03, 10:11
  4. Benadering Interbase vanaf Webserver Apache
    By devreede in forum Databases
    Replies: 4
    Last Post: 14-Jun-03, 15:08
  5. In welke dir draait mijn programma?
    By IKKE in forum Algemeen
    Replies: 2
    Last Post: 02-Apr-02, 20:12

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •