Results 1 to 6 of 6

Thread: Dedicated server hosting

  1. #1

    Dedicated server hosting

    Laat ik in de koffiehoek eens een heel ander onderwerp aansnijden: webhosting.

    NLDelphi staat nu op een shared server (virtual domain) bij de host. Dat wordt in de toekomst te beperkt, dus ben ik alvast een beetje op zoek naar uitbreiding. Dat zou dan moeten gebeuren in de vorm van een dedicated server waarvoor ik de volgende configuratie in gedachten heb:

    - Windows 2000
    - Apache webserver
    - WAR FTP Daemon FTP server
    - ArGoSoft mailserver
    - PHP
    - CGI / ISAPI
    - MySQL
    - Interbase
    - .....

    Heeft er iemand ervaring met dedicated serverhosting? Heeft er iemand goede/slechte ervaringen met deze configuraties. Alle hints, tips en suggesties zijn welkom!
    Marcel

  2. #2
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Hoi marcel,

    Een vriend van me heeft samen met een vriend van hem een server in new-york gehuurd voor 90 piek per maand en ze mogen daar zelf van alles mee doen. Zij hebben hier dus goede ervaringen mee. Het probleem van zover weg is alleen dat je nooit fysiek bij die server kan om hem in te richten of te zien of het ook wel echt is wat je belooft wordt, maar het is wel veel goedkoper dan hier in NL dacht ik...

    Of vind je het niet kunnen dat een NLDelphi server in USA staat? :-)
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  3. #3
    Ik denk dat het voor sommige dingen wel handig is om er fysiek bij te kunnen. Ik wil ook diverse andere programma's gaan draaien op de server, het lijkt me het makkelijkst om die zelf te installeren. Maar voor ãÆ 90,- per maand kan ik altijd eens gaan kijken, weet je welke hoster dat is?
    Marcel

  4. #4
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Wat die jongen had was wel cool, ik kan hem nu niet bereiken maar ik zal hetvolgende week es ff vragen. Hij en die vriend van hem hebben daar meerdere sites op lopen, onder andere hoensbroek.net, misschien dat je met een whois erachter komt, maar ik verzeker je niks...
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  5. #5
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    nu snap ik hem ff niet meer:

    als ik www.hoensbroek.net ping krijg ik als ip uit 216.12.212.28 en als ik die ping krijg ik emulation64.com als dns????
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  6. #6
    Zo te zijn staan ze bij RackShack (nog niet zo lang trouwens), maar die 90,- is denk ik in dollars. Verder draaien ze Linux en ik wil uiteraard een Windows server, daar werk ik tenslotte de hele dag mee. Neemt niet weg dat het altijd leuk is om prijzen van andere hosters te zien.
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Server automatisch vinden op netwerk
    By KillerB in forum WebDelphi
    Replies: 10
    Last Post: 24-Feb-04, 22:07

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •