Results 1 to 7 of 7

Thread: T(MSNMessage)Font en andere vraagjes?

  1. #1

    T(MSNMessage)Font en andere vraagjes?

    Gewoon nieuwsgierig, maar...

    1. Waarom gebruik je je eigen klasse waar je geen enkele procedure extra aan hebt toegevoegd in plaats van TFont? Op het moment wordt lettergrootte niet ondersteund.

    2. Die klasse wordt nergens in je applicatie gebruikt, wat is het nut, of is dat pas gepland in een latere release? (misschien makkelijker dan om TFont de ancestor te maken?)

    3. Waarom is TMSNSession de enige klasse met die property? Het protocol ondersteund duidelijk verschillende lettertypes voor verschillende personen, maar ik zie geen enkele TMSNUser descendant deze property hebben?

    Nog watn andere vraagjes... Hoe kun je een bestand versturen / ontvangen? Is er misschien een mogelijkheid om een event OnReceiveRawData te maken zodat we eigen belangrijke data eruit kunnen filteren ook al is die nog niet of wel ondersteund.

    Misschien stomme vragen, maar ik heb gewoon het idee dat ik mijn code erg onlogisch maak terwijl jouw code het misschien al ondersteund
    Nieuw, speciaal voor Borland, de perfecte programmeur.

    Alleen dat ben ik niet

  2. #2
    1. Door gebruik te maken van een eigen classe kan ik precies zelf bepalen wat wel/niet mag mbt de opmaak van berichten. Als ik niet wil dat de groote van de font kan worden veranderd dan bouw ik dat niet in in de classe. Letter groote heb ik inderdaad nog niet ingebouwd maar ben dit nog wel van plan. Moet dat nog even uitzoeken hoe dat moet.

    2. De classe TMSNMessageFont wordt natuurlijk wel gebruikt. Je vult toch de properties om een bericht met opmaak te kunnen versturen? Intern wordt de classe uitgelezen in TMSNSession.GetMessageData.

    3. Zoals de history weergeeft heb ik het inderdaad alleen ingebouwd voor uitgaande berichten. Voor inkomende berichten moet ik het nog inbouwen. Verder heb ik de property onder TMSNSession gemaakt omdat je meestal (net zoals bij de MSN Messenger van Microsoft) per sessie je opmaak wilt kunnen instellen. Het had ook per bericht gekunt, maar dat lijkt me een beetje overbodig (of niet?).

    4. Bestanden versturen/ontvangen moet nog (zie ook todo lijst binnen het Freevcs systeem). Dit wil ik zeker proberen in te bouwen omdat het best wel vaak wordt gebruikt. De events die jij er graag bij wilt hebben zijn naar mijn mening meer werk. Niet alleen voor mij maar ook voor de gebruikers van dit component. Ik kan die kostbare tijd beter in de implementatie van ontvangen/versturen van bestanden stoppen zodat iedereen er simpel gebruik van kan maken.

    Ik hoop zo dat ik je vragen een beetje goed beantwoord heb, zeer leuk dat je meedenkt! En stomme vragen zijn er nooit, alleen stomme antwoorden.

  3. #3
    Zo'n RAW DATA event lijkt me eigenlijk niet zoveel anders dan je huidige debug event. Het enige dat je er NIET tussen hoeft te doen zijn je eigen debug messages. Trouwens, als Microsoft het protocol uitbreidt, zijn gebruikers niet van jou afhankelijk en is er een elegante manier om die extra mogelijkheden toe te voegen. :P

    Ik wist niet dat je het per bericht kon instellen. En ik zou hebben gemeend dat er nergens werd gerefereerd naar jouw interne FMessageFont. Waarschijnlijk typfoutje in de search afgelopen nacht

    Ik zie met je huidige argumenten nog steeds geen reden om NIET van TFont af te leiden. Het meeste vuile werk is daar al voor je gedaan, en dus kun je je focusen op je werk. En als je zo koppig als een programmeur bent, maak dan in ieder geval een override van je Assign en AssignTo procedures zodat je TMSNMessageFont tenminste naar en van TFont en TTextAttributes kan casten. Lijkt me geen overbodige voor een chatclient protocol :P
    Nieuw, speciaal voor Borland, de perfecte programmeur.

    Alleen dat ben ik niet

  4. #4
    Originally posted by doggo18 Zo'n RAW DATA event lijkt me eigenlijk niet zoveel anders dan je huidige debug event. Het enige dat je er NIET tussen hoeft te doen zijn je eigen debug messages. Trouwens, als Microsoft het protocol uitbreidt, zijn gebruikers niet van jou afhankelijk en is er een elegante manier om die extra mogelijkheden toe te voegen. :P
    Het huidige OnDebug event is zeer simpel: alle binnengekomen data op alle TCP connecties wordt naar dit event gestuurd. Maar erop antwoorden met eigen data is een tweede aangezien MSN met meerdere TCP verbindingen werkt. Nou is het natuurlijk op te lossen. Maar waarom dan niet gelijk die functionaliteit in het component inbouwen, hebben andere mensen er ook wat aan en is het netjes opgelost. Immers, hij is niet voor niet open-source, iedereen mag mee helpen en denken.

    Ik wist niet dat je het per bericht kon instellen. En ik zou hebben gemeend dat er nergens werd gerefereerd naar jouw interne FMessageFont. Waarschijnlijk typfoutje in de search afgelopen nacht
    Je kunt de opmaak voor uitgaande berichten per sessie instellen. Als je dit per bericht wilt (met een extra parameter oid) dan hoor ik het wel.

    Ik zie met je huidige argumenten nog steeds geen reden om NIET van TFont af te leiden. Het meeste vuile werk is daar al voor je gedaan, en dus kun je je focusen op je werk. En als je zo koppig als een programmeur bent, maak dan in ieder geval een override van je Assign en AssignTo procedures zodat je TMSNMessageFont tenminste naar en van TFont en TTextAttributes kan casten. Lijkt me geen overbodige voor een chatclient protocol :P
    Ik begrijp nu dat het voor de gebruiker inderdaad makkelijker is om een TFont te gebruiken, zal het vanavond ombouwen.

  5. #5
    Ik zat in de eerste instantie alleen nog maar te denken aan RawData ONTVANGEN. Mijn slaperige schoolhoofd staat nog niet naar verzenden.

    Ik realiseer me nu dat het toch een redelijk moeilijke vraag is

    Nu ik toch aan het vragen ben, hoewel ik misschien het antwoord beter kan vinden in de protocl specificatie... Wat is het verschil in connectionstate tussen csConnected en csReady? En WAT is het wanneer een sessie 'ready' is? Houdt dat in dat er een verbinding is met die andere client? Sorry, maar het lijkt wel als of elke keer dat ik die Event tab bekijk er weer 3 events bijkomen die ik eerder niet zag :|
    Nieuw, speciaal voor Borland, de perfecte programmeur.

    Alleen dat ben ik niet

  6. #6
    TConnectionState:
    csDisconnected = Geen verbinding.
    csConnected = Verbinding gemaakt, maar nog niet klaar voor gebruikt. Voorbeeld: een chat sessie is gestart maar nog niet gereed om berichten te kunnen versturen.
    csReady = Klaar voor gebruik.

  7. #7
    Ik heb even een update gedaan mbt de opmaak van berichten. Ik zou zeggen, test het eens en laat even horen of dit beter is.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Dropfiles naar andere applicatie
    By HarryHar in forum Algemeen
    Replies: 7
    Last Post: 06-Jan-05, 09:01
  2. Replies: 7
    Last Post: 12-Nov-04, 14:45
  3. Niet op andere pc te draaien?
    By Bolus in forum NLDMSNP
    Replies: 7
    Last Post: 03-Oct-04, 14:14
  4. Functie in andere datamodule aanroepen
    By CompuChip in forum Databases
    Replies: 2
    Last Post: 28-Oct-03, 22:01

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •