Results 1 to 7 of 7

Thread: IBO Componenten installeren (en andere)

  1. #1

    IBO Componenten installeren (en andere)

    Hoi,

    ik weet niet precies in welke sectie het thuishoort het kan namelijk in alle 3 . Maar het gaat even om een vraag over componenten dus maar even in Algemeen.

    Ik heb een WebDelphi applicatie / met source voor me neus geschoven gekregen, (of ik 'even' de bug eruit wil halen). Alles leuk en aardig. Maar het project opent voor geen meter.

    Ik ben er inmiddels met hulp van Marcel en Benno achter gekomen dat ik IBO componenten moet installeren. Dus ik de evaluation kit gedownload. Maar ik krijg het op de één of andere manier niet voor elkaar deze te installeren. Ik vraag me zelfs af of ik wel het goede heb gedownload.

    Ik zal hieronder even een lijstje maken met componenten die ik mis (of waarvan de class niet gevonden kan worden):

    TIB_Connection
    TIB_Transaction
    TarSettings
    TCgiSessionsManager
    TWebBrokerSession
    TIB_Query
    TIBOQuery

    Dit waren ze voor zover ik kon vinden. Kan iemand mij helpen met het vinden van de juiste componenten, en uitleg over de installatie van de IBO componenten?

    Een leuke eerste ervaring met een Webdelphi Applicatie

  2. #2
    Misschien is het ook handig als je even verteld wat je al geprobeerd hebt en waarom het installeren niet lukt.
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  3. #3
    Hoi,

    Ik denk in eerste instantie dat het makkelijker is, dat ik weet wat ik ga installeren.

    Ik kan wel alles wat ik vind van IBO gaan downloaden en installeren, maar waarom teveel installeren, als dit niet nodig is.

    Maar goed wat ik heb geprobeerd zijn devolgende:

    IBO4_D6_DCU.zip hierin zitten een paar dcu files. Wanneer ik die probeer te installeren via: Install Components, krijg ik melding Line too long.. geen id wat ik daar aan kan / moet doen ? Dus niet meer verder geprobeerd (ik denk wel dat ik deze nodig heb).

    Dan heb ik nog IBO4.zip <zit een hele berg info in> krijg ik ook niet aan de praat
    Wanneer ik deze dpk's probeer te installeren krijg ik IB_Constants (ofzo) missing fout.

    Verder heb ik ibx_6.03_for_d6 ook nog geinstalleerd is een update van Borland volgens mij.. 17555 is de code .. (dankje walterheck)

    Dit was paar uur "prutsen" zonder enig resultaat. Het is al zo erg dat ik niet eens meer die opdracht wil debuggen

  4. #4
    Hallo,

    Heb je de HowToInstall.txt van IBO gelezen en gevolgd?

    Deze componenten zijn niet van IBO :
    TarSettings
    TCgiSessionsManager
    TWebBrokerSession


    Groeten,
    Arno
    Nederlandse Firebird Nieuwsgroep
    Hoe meer je weet, hoe meer je beseft hoe weinig je weet.

  5. #5
    Hoi,

    Bedankt voor je reactie. Ik had die HowToInstall gelezen. Maar natuurlijk werkt het dan nog niet in één keer bij mij. Maar zijn nu geinstalleerd. Wat ik heb gedaan (voor eenvolgende met het How TO Install IBO Probleem).

    1. Die IBO componenten downloaden
    2. Library path naar die DCU's zetten
    3. Dan de DPK's en dan werkt het.

    _________________________________________

    Nu die andere componenten nog. Heeft iemand misschien één idee van TArSettings? Dit kan ook wel een zelf gemaakt component zijn van de gebruiker. Zoeken op google geeft geen resultaten .

    _________________________________________

    Die andere twee ga ik nu zoeken op google.

    Dankjewel!

  6. #6
    Ik zou die orginele Bob de Bouwer maar eens proberen te vinden want Google vind bitter weinig over je componenten. Ook op Codecentral kan ik ze niet vinden.
    Marcel

  7. #7
    Tja Bob de Bouwer laat niets van zich horen.....

    Ik heb waarschijnlijk ook het probleem gevonden waarom de applicatie niet draait.. maar dan moet ik het toch kunnen compileren.. wat nu niet gaat.

    Dankje.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 7
    Last Post: 05-Jan-05, 18:16
  2. Installeren TurboPower componenten
    By mileke in forum Algemeen
    Replies: 8
    Last Post: 17-Dec-04, 23:02
  3. Replies: 6
    Last Post: 06-Dec-04, 10:33
  4. Replies: 3
    Last Post: 11-Jun-04, 00:30
  5. MySql componenten installeren??
    By PieterG in forum Databases
    Replies: 3
    Last Post: 31-Mar-04, 20:05

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •