Results 1 to 10 of 10

Thread: Korte zoektermen op forum search

  1. #1
    TDelphiDeveloper Baldo's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    Hellevoetsluis
    Posts
    498

    Unhappy Korte zoektermen op forum search

    Ligt het aan mij of ben ik de enige die wel eens wil zoeken op het forum met termen als XML, XSLT, HTML, etc? Ik zocht zojuist op "native xml" omdat ik wilde weten wat de ervaringen met native xml parsers zijn. Maar mijn zoekterm xml wordt geweigerd omdat het minder dat 4 tekens is. Is dat niet wat onhandig? In de ICT zijn 3 of 4 letter afko's aan de orde van de dag! Of mis ik iets in de zoekfunctie?
    Why is it that every time I think I'm holding all the cards, it turns out we're playing chess?
    Download Re-Depend, onmisbaar als je met packages build

  2. #2
    Goedemorgen,

    Klopt forum search is maar 3 karakters, je zult er een * achter moeten plaatsen.
    Wat je kunt doen.. is de Zoek op NLDelphi gebruiken, deze pakt wel 3 letters.

    Succes

  3. #3
    Metal Guerrilla Pray's Avatar
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    Geldrop
    Posts
    352
    inderdaad, ik baalde daar ook van, maar ik gebruik dan ook gewoon de wildcard ja.
    ~Past experience can never proof the future~

  4. #4
    TDelphiDeveloper Baldo's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    Hellevoetsluis
    Posts
    498
    Dees: de zoek op de hele site geeft ook artikelen, dus op zich is het handiger om die te gebruiken (je moet alleen niet de link naar het artikel volgen want dan kom je in de artikel sectie "oude stijl" terecht; zouden nieuwe artikelen niet in de zoek opgenomen worden?). Dank voor de tip...
    Why is it that every time I think I'm holding all the cards, it turns out we're playing chess?
    Download Re-Depend, onmisbaar als je met packages build

  5. #5
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Verplaatst naar 'NLDelphi'...
    Qui custodiet ipsos custodes

  6. #6
    De artikelen moeten inderdaad nog wat aanpassingen ondergaan:

    1. De ? moet uit de URL, zoekmachines snappen dat niet
    2. De artikelen oude stijl moeten een redirect krijgen naar nieuwe stijl

    De reden dat het zoeken van het forum op deze manier werkt is dat alle woorden in een aparte tabel worden opgenomen en daarin wordt gezocht. En 'alle woorden' betekent in dit geval 'alle woorden langer dan x letters'. Het is mij nog steeds een raadsel waarom ze dat op deze manier hebben opgelost en niet gewoon in de Post tabel zoeken, maar daar zullen ze waarschijnlijk een onwijs goede reden voor hebben.
    Marcel

  7. #7
    Student/Machtigste Magi?½r Puc conDoin's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Bentwoud, Groene Hart, Zuid-Holland
    Posts
    95
    Originally posted by Marcel
    [B]De artikelen moeten inderdaad nog wat aanpassingen ondergaan:

    1. De ? moet uit de URL, zoekmachines snappen dat niet
    Ehm, bijna elk forum heeft dat hoor. En er is hartstikke goed in te zoeken. Kijk maar eens bij ons. Dat draait op Invision en zoeken gaat goed daar.
    Huh? Delphi Rookie

    One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring them all and in the darkness bind them. In the Land of Mordor where the Shadows lie.

  8. #8
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Originally posted by Marcel
    Het is mij nog steeds een raadsel waarom ze dat op deze manier hebben opgelost en niet gewoon in de Post tabel zoeken, maar daar zullen ze waarschijnlijk een onwijs goede reden voor hebben.

    Neem een drukke site als NLDelphi (of nog veel drukkere, met duizenden posts per dag) en ga dan eens het verschil meten tussen een LIKE in de poststabel of een = in een searchword-tabel
    Qui custodiet ipsos custodes

  9. #9
    Originally posted by Puc conDoin
    Ehm, bijna elk forum heeft dat hoor. En er is hartstikke goed in te zoeken. Kijk maar eens bij ons. Dat draait op Invision en zoeken gaat goed daar.
    Je hebt gelijk, maar er is een groot verschil tussen zoeken en zoeken. Een forum kan zoeken in de database (dat is wat de searchknop doet op NLDelphi) maar een searchengine (robot, spider, ....) zoals met de zoekknop (en Google) kijkt uiteraard niet in de database maar loopt gewoon de hele site af. En dat soort searchengines houden niet van een ? in een URL, vandaar dat ie eruit moet.
    Marcel

  10. #10
    Student/Machtigste Magi?½r Puc conDoin's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Bentwoud, Groene Hart, Zuid-Holland
    Posts
    95
    Originally posted by Marcel
    ...maar een searchengine (robot, spider, ....) zoals met de zoekknop (en Google) kijkt uiteraard niet in de database maar loopt gewoon de hele site af. En dat soort searchengines houden niet van een ? in een URL, vandaar dat ie eruit moet.
    Nee hoor, Google spidert gewoon al onze topics (voor zover het toegelaten wordt)
    Huh? Delphi Rookie

    One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring them all and in the darkness bind them. In the Land of Mordor where the Shadows lie.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Niet-borland-compilers forum
    By gnome in forum De website
    Replies: 2
    Last Post: 20-Aug-04, 18:31
  2. Op zoek naar een C++ Forum
    By JiM-E in forum Koffiehoek
    Replies: 6
    Last Post: 24-Jun-03, 23:15
  3. "Advanced" search
    By ElDJ in forum Algemeen
    Replies: 4
    Last Post: 27-Nov-02, 23:54
  4. Emailadressen op het forum
    By Marcel in forum De website
    Replies: 5
    Last Post: 04-Oct-02, 13:20
  5. Nieuwsbrief forum
    By Matthijs in forum De website
    Replies: 2
    Last Post: 13-Mar-01, 11:17

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •