Results 1 to 2 of 2

Thread: Database koppelen aan het web

  1. #1
    Senior Member rieni's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Br?©ttum bij Lillehammer, Noorwegen
    Posts
    342

    Thumbs up

    Bedankt voor het nieuwe artikkel over 'Database koppelen aan het web'. Weer een goed te begrijpen beschrijving! OK!
    Een vraagje:
    Zoals ik al eerder begrepen heb, moet je zoals beschreven de exe-file iedere keer (bij iedere vraag) weer opnieuw starten, en daardoor dus ook iedere keer de tables opnieuw openen.
    Kan dat niet met behulp van / in samenwerking met een dll die de hele tijd 'wakker' blijft en waar de tables steeds klaar liggen voor gebruik?
    En is het daar dan niet ideaal om de TClientDataSet te gebruiken?

    Groeten Rieni
    Jullie vandaag vrij vanwege koninginnedag, ik morgen vrij vanwege 1 mei !

  2. #2
    Heel graag gedaan, bedankt voor het compliment!

    Je zou inderdaad ook een dll kunnen gebruiken, maar niet om je datasets open te houden. In zo'n dll worden namelijk steeds datamodules aangemaakt en weer weggegooid als ze niet meer nodig zijn. Die datamodules worden wel hergebruikt (dus niet meteen verwijderd, maar wachten op de volgende call), maar omdat het http protocol stateless is mag je er niet vanuit gaan dat je steeds hetzelfde object tot je beschikking krijgt.

    Een voorbeeld: Jij tikt 'NLDelphi' in bij de zoekmachine Google. Na de eerste pagina te hebben gezien klik je op volgende pagina. Als de datasets nu open waren gebleven had je hoogst waarschijnlijk pagina 2 van iemand anders gekregen , http heeft geen mogelijkheid om je hetzelfde object weer te geven.

    Het lijkt in eerste instantie wat inefficient, maar als je voor iedere gebruiker een object vast zou moeten houden zou je niet alleen erg veel geheugen nodig hebben, je krijgt ook problemen als 'wanneer ga ik refreshen' en 'na hoe lang kan ik er vanuit gaan dat de gebruiker naar een andere site is verdwenen'.

    Meer over het verschil tussen een CGI exe en een ISAPI dll in één van de volgende artikelen...

    Marcel
    [it]Op een zeer zonnige koninginnedag...[/it]

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •