Results 1 to 11 of 11

Thread: Connectie met online database

  1. #1

    Question

    Hallo, ik heb een applicatie gemaakt die gebruik maakt van een database(paradox)...

    Nu wil ik deze database op internet zetten en toch nog deze database via de bde (of iets anders) kunnen berijken... ik heb geprobreerd om bij de bde in de path gewoon http://www.x.nl/mijndatabase te gebruiken maar dat werkt niet. kan iemand mij helpen?

  2. #2
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199

    Unhappy

    Je wilt de BDE met het htt-protocol laten werken? Dat is namelijk wat je zegt.
    Misschien dat het volgende wel werkt: "//[ip-adress van de machine waar de db opstaat]/[volledig pad naar de directory]" maar dat kan ik zo niet testen. Maar nogmaals "misschien". En dan nog, ik weet ook niet of je provider het er mee eens is.

    Maar waarom wil je het op deze manier doen?
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  3. #3

    Red face Nodig voor...

    Ik heb het nodig omdat ik een database online wil neer zetten, die zo via meerdere computers met de bde er op kunnen werken

  4. #4
    Hoi Kobbe,

    Dat is in principe mogelijk, maar ik verwacht niet dat dat bij een 'gewone' host kan. Je zou dan een webserver moeten hebben waarop je mappen kunt delen, aan de client heb je dan software nodig die zo'n map op de server weer om kan zetten naar een normaal bereikbare map.

    Als je dit soort dingen wilt zit je volgens mij toch meer aan bijvoorbeeld een 'vast netwerk' over internet te denken. Maar ik heb toch het idee dat je 'ouderwetse technieken' en nieuwe internet technieken door elkaar wilt gebruiken.

    Als je op http://www.nldelphi.com/cgi-bin/webdelphi.exe/partslist kijkt zie je een voorbeeldje van wat je kunt met een database op het web, maar dan via CGI. Ik heb nog steeds het idee dat je daar meer aan moet denken.
    Marcel

  5. #5
    Member Chilly-B's Avatar
    Join Date
    Jun 2001
    Location
    Hoogeveen
    Posts
    62
    Zijn er uberhaubt nog wat mogelijkheden om een DB Online te zetten (en
    mee communiceren als het even kan hehe) op een 'normaal' internetaccount
    bij bijv. Rendo de Kooi? Deze ondersteund geen scripting...

    Chilly

  6. #6
    Heb je ook geen PHP of ASP? Dan zijn je mogelijkheden volgens mij op. Wil je toch een database publiceren dan zou je deze moeten exporteren naar HTML. Of naar een andere host overstappen uiteraard.
    Marcel

  7. #7
    Member Chilly-B's Avatar
    Join Date
    Jun 2001
    Location
    Hoogeveen
    Posts
    62
    Nopes geen PHP en ook geen ASP, eikels he?
    Helaas is Rende de Knooi hier de enige kabelprovider in de buurt (en dan
    ook nog met een download limit van 900 mb).
    MxStream is hier ook nog niet beschikbaar...

    Volgens mij zit er niets anders op dan verhuizen

    Martijn

  8. #8
    Je hoeft gelukkig niet meteen te verhuizen. Je kunt ook een website plaatsen bij een echte host, dat hoeft niet per sé ook je inbelprovider te zijn. Je bent dan ook meteen de trotse eigenaar van je eigen domein (Chilly-B.nl). Alhoewel 'eigenaar' een ruim begrip is, helaas is het nog steeds niet mogelijk om als particulier eigenaar te zijn van een .NL domein, je host wordt dan eigenaar voor jou. Dat is één van de redenen dat NLDelphi een .COM domein is, daar ben ik wel eigenaar van.

    Verder heb je ook nog mogelijkheden voor gratis websites bij bijvoorbeeld Tripod of GeoCities. Deze bieden aardig wat mogelijkheden, maar je moet wel hun reclame accepteren. En ze bieden niet de leukste optie: de mogelijkheid om je eigen Delphi programma's op je site te draaien!
    Marcel

  9. #9

    Lightbulb

    Tripod en lycos bieden ook geen php, asp of cgi... f2s.com, spites.com etc. bieden wel php ondersteuningen maar al die gratis hosts zijn langzaam en vaak down en sommige nemen (tijdelijk) geen nieuwe members aan etc. Maar als je een host hebt met php ondersteuning (eventueel een eigen host) dan kan je een paar scripts neerzetten en die dan aansturen met een delphi programma. Waardes doorsturen naar een php-script werkt alsvolgt:

    http://www.site.com/script.php3?waarde=variable

    en als je meerdere waardes wilt doorgeven:

    http://www.site.com/script.php3?waar...arde2=variable

    Het enige wat ik niet weet is hoe je dan de data uit een database kan halen en in een delphi programma zet... maar er zal toch wel iemand anders zijn die dat weet...
    Lynx,
    www.animals.nl

  10. #10
    Als je eenmaal zover bent dat je Delphi programma's op je site kunt draaien denk ik zelfs dat je weinig meer met PHP zult doen. Op NLDelphi gebruik ik PHP alleen voor het forum, de programma's die ik zelf heb gemaakt zijn (uiteraard) allemaal in Delphi.
    Marcel

  11. #11
    Alleen voor het forum? En nieuws? Meestal heeft men daar ook wel een script voor waardoor je in een beveiligte ruimte nieuws kan toevoegen/verwijderen/wijzigen en eventueel maakt men dan nog iets erbij dat je kan reageren op nieuws etc. Ditzelfde gebruikt men ook vaak voor de artikelen alleen krijg je vaak een lijst van de artikelen met eventueel een kleine beschrijving erbij zoalsdat op deze site het geval is. De reden dat ik php zou gebruiken is omdat ik er zelf ook veel mee werk. Ik doe dus lang niet alleen maar delphi en veel web-developing. Ik heb het alleen nog nooit gecombineerd...

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Fout met database machtigingen
    By Cerber4s in forum Databases
    Replies: 4
    Last Post: 01-Oct-04, 16:48
  2. ADO connectie met Sybase DB
    By abeckers in forum Databases
    Replies: 3
    Last Post: 24-Sep-04, 09:04
  3. Online Database
    By bartje in forum Databases
    Replies: 2
    Last Post: 29-Oct-03, 13:39
  4. connectie met database (ASP)
    By Marcel_mtr in forum Databases
    Replies: 10
    Last Post: 09-Aug-02, 19:30

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •