Results 1 to 1 of 1

Thread: BigClipboard

  1. #1

    BigClipboard

    Eigenlijk is dit gewoon Open Source, maar ja.

    De BigClipBoard suite bevat een aantal classes om met het clipboard te werken. Hieronder zijn een TClipboard afgeleide die ook streams van en naar het Clipboard kan lezen. Ook zijn er methods bijgekomen om data toe te voegen aan het clipboard, zodat je bijvoorbeeld tekst en afbeeldingen tegelijk op het clipboard kan hebben.

    Verder zit er een ClipboardMonitor in om een event te laten triggeren wanneer er wijzigingen plaatsvinden (bijvoorbeeld als een andere applicatie data op het clipboard zet).

    Ik heb deze code al enkele maanden terug gemaakt en fragmentjes ervan zijn, soms onder een andere naam, al verschenen op het forum. Ik heb nog een tijdje zitten twijfelen wat ik ermee moest doen, maar het toch maar public domain gemaakt.

    De naam is dus BigClipboard en geen NLDClipBoard. Dit kan/wil ik niet meer aanpassen aangezien enkele applicaties al gebruik maken van de units en ik deze niet allemaal aan wil gaan passen.

    Om deze reden en omdat mijn eigen site natuurlijk ook wel wat opvulling nodig heeft heb ik besloten om het niet in de NLDelphi Open Source te gooien, maar op mijn eigen site. Toch wil ik jullie dit geweldige stukje code natuurlijk niet onthouden. Dit is de pagina.

    [edit]
    PS: Hoewel delen ervan zich in de praktijk hebben bewezen is nog niet alles al even grondig doorgetest.
    Last edited by GolezTrol; 06-Jun-03 at 12:38.
    1+1=b

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •