Results 1 to 12 of 12

Thread: Webservice benaderen

  1. #1

    Webservice benaderen

    Hoiiii

    Ik ben bezig met een schoolopdracht en wil met een groepje een site opzetten; een site over een reisburo met alle beschikbare reisgegevens erin. Alleen moeten de gegevens echt bestaan.
    Nu heb ik gehoord dat je echte gegevens uit de databases van webservices kunt halen. Vluchtgegevens en hotelgegevens etc zijn bij bepaalde online reisburo's opensource en iedereen kan erbij.
    Alleen weet ik niet precies hoe je een webservice kunt benaderen, hoe je de gegevens in je eigen database krijgt zodat je vanuit je eigen database weer verder kunt werken aan de site, net alsof het jou gegevens zijn en dat klanten dan jou database benaderen om een reis te boeken.
    Maar geboekte reizen zouden dan op en gegeven moment wel weer terug naar de database van de web service moeten geloof ik.
    Ik heb ook gehoord dat er met xml en uddi gewerkt zal gaan moeten worden want dat schijnt makkelijk te zijn.

    Wie kan mij hiermee helpen?

    Alvast bedankt

  2. #2
    Registered User DimY's Avatar
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    The Netherlands
    Posts
    10
    En jij geloofd al lang in sprookjes?

    De informatie die deze bedrijven hebben zullen ze niet zomaar uitdelen, dat is praktisch hun inkomen! Daar moet je of voor betalen of ze geven het helemaal niet vrij.

    Wat je wel kan doen is stelen, je weet beter goed gestolen dan slecht gemaakt...

    Succes met je project
    <hr>
    war never decides who's right, only who's left!

  3. #3
    Metal Guerrilla Pray's Avatar
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    Geldrop
    Posts
    352
    Ik stel toch voor dat je een reisbureau verzint. En ik weet niet waar je sterke punten liggen, maar met html en php kan je uitstekend in samerwerking met mysql een website maken.
    ~Past experience can never proof the future~

  4. #4
    Dat kan ik ook maar toch wil ik proberen om bestaande gegevens te gebruiken.
    Want een resiburo verzinnen is ook veel werk qua vliegtijden en prijzen.
    En nee hoor Dimy, ik heb hier al vluchtgegevens met prijzen erbij gevonden.
    Om maar een voorbeeld te geven.
    http://wavendon.dsdata.co.uk:8080/ax...FareQuote?wsdl

  5. #5
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    bij dit xml bestand zie ik nergens vluchtgegevens staan hoor..
    !

  6. #6
    Bij D6 en hoger zit het ingebouwd. File -> New -> WebService -> WSDL Importer en dan de wizard volgen. Anders zal je een 3rd party iets moeten gebruiken zoals bijvoorbeeld MS-SOAP of IndySoap http://www.indyproject.org/SOAP/.
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  7. #7
    Bedankt, 169 mb komt traag binnen
    wie weet er verder een lijst van publieke web services op het internet te vinden ?

  8. #8
    zoek naar uddi sites zoals bijvoorbeeld www.xmethods.net
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  9. #9
    Hee lord Larry!!

    Bedankt voor die zware tip om delphi te installeren! M'n pc liep tien keer vast en heb andere proggies eraf moeten donderen maar twas de moeite waard

    Volgens mij kan ik op een heel eenvoudige manier een webservice bereiken maar kun je me even verder op weg helpen?
    Ik probeer het dan via UDDI search te doen: ik tik bijvoorbeeld travel in en krijg een hoop aanknopingspunten, (ik zie zelf hotel reserveringen en vlieg tickets reserveringen staan, das erg fijn om te zien ) maar hoe kan ik verder ?

  10. #10
    Ik heb denk ik ff een simpele kleine voorbeeld nodig van hoe je een webservice kunt benaderen met stap voor stap uitleg, vanaf de benadering totaan de gegevens op je site ... of is dat een beetje teveel gevraagt ?

  11. #11
    In de artikelen sectie staat en artikel over webservices en een hele serie artikelen over WebDelphi. Als je die twee samenvoegt heb je exact wat je zoekt. Normaal wel teveel gevraagd misschien, maar nu dus niet.
    Marcel

  12. #12
    Verplaatst naar WebDelphi
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Ms Exchange Benaderen
    By MOLHOME in forum Algemeen
    Replies: 6
    Last Post: 02-Nov-04, 14:57
  2. C# webservice gebruiken in Delphi 6/7
    By Marcel in forum .NET
    Replies: 31
    Last Post: 08-Mar-04, 21:03
  3. Database benaderen op een Handheld
    By hansiedk in forum Databases
    Replies: 1
    Last Post: 19-Jul-03, 09:42
  4. FileStream in Webservice
    By Adjong in forum WebDelphi
    Replies: 2
    Last Post: 23-Jan-03, 17:01
  5. Sockets gebruiken in een webservice
    By Spiderken in forum WebDelphi
    Replies: 10
    Last Post: 14-Jan-03, 00:45

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •