Results 1 to 6 of 6

Thread: SOAP: SSL wel of geen zin

  1. #1
    Member
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Enschede
    Posts
    49

    SOAP: SSL wel of geen zin

    Hallo allemaal,

    Ik heb nu een groot deel van mn project af. Ik heb een webservice (CGI) gemaakt die via een SSL verbinding werkt, alles werkt top. Ik heb ook een SOAP service gemaakt die op dezelfde webserver draait als die webservice en daarbij natuurlijk een normale applicatie. Ook dit werkt nu naar behoren. Nu vraag ik me alleen iets af: hoe zit het met de data die tussen de SOAP server en client heen en weer gaat qua veiligheid. Is deze data duidelijk zichtbaar ? Is het mogelijk om ook hier met SSL te werken ? Ik neem dan aan dat ik een soort van SSL client moet gaan gebruiken ?

    MVG,

    Gerjan

  2. #2
    Ja, dit is duidelijk zichtbaar aangezien de SOAP berichten gewoon leesbaar XML is en gebruik maakt van het evenal leesbare HTTP protocol. Het is goed mogelijk om ook hier me SSL te werken, maar niet alle SOAP clients ondersteunen dit misschien. Aangezien de SSL werkt op het HTTP niveau merkt SOAP er zelf niets van. Als de client het ondersteund gaat alles vanzelf. Er zijn ook eigen encryptie mogelijkheden in SOAP zelf in te bouwen en er zijn zelfs al enkele voorstellen tot een standaard hiervoor.
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  3. #3
    Volgens mij heb je wel Delphi 7 nodig op SSL in je HTTPRIO te gebruiken, ik dacht dat dat nog niet in 6 zat. Verder moet je niet vergeten dat SSL (ef elke andere encryptie) redelijk veel vertraging zal geven.
    Marcel

  4. #4
    Member
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Enschede
    Posts
    49
    Dank jullie voor jullie reactie

    Ik moet even zeggen dat via die SOAP connectie alleen maar een database benader, heb aan de ene kant een SQL conn, een query en een dataset prov. Aan client-side heb ik een Client data set en een datasource. Het enige wat over de lijn gaat is data uit de interbase DB.... Ik gebruik alleen soap conn's, nog geen HTTPRIO.....

  5. #5
    Jawel, maar je weet het niet Uit de help:
    TSoapConnection uses an internal THTTPRio object to obtain an interface from the Web Service application.
    Marcel

  6. #6
    Member
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Enschede
    Posts
    49
    Dank je marcel !

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 1
    Last Post: 19-Feb-03, 22:40
  2. hij maakt wel aan maar vult de records niet.
    By noppwes in forum Databases
    Replies: 7
    Last Post: 20-May-02, 01:03
  3. ReportBuilder
    By mrdizzy13 in forum Algemeen
    Replies: 18
    Last Post: 12-Dec-01, 10:49
  4. OmniHTTPD geen delphi wel related
    By Chilly-B in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 29-Nov-01, 01:14

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •