Results 1 to 10 of 10

Thread: Internet downloaden....

  1. #1

    Internet downloaden....

    Helaas, er zijn nog steeds mensen die proberen de hele site te dowloaden en dat dan op zo'n ongelooflijke domme manier doen dat het invloed heeft op de site. Vandaag is iemand met een HCC account zo slim geweest om WebCopier vanmiddag om 12 uur aan te zetten, die was om 22:00 nog steeds bezig. Deze persoon heeft in zijn eentje 762.440 MB gebruikt omdat die software blijkbaar is geschreven door iemand met wel 2 dagen programmeerervaring.

    Laat ik voor de zekerheid nogmaals waarschuwen: als je software gebruikt om NLDelphi te downloaden en je doet dat op een domme manier zoals hierboven beschreven wordt je IP adres permanent geblokkeerd, je kunt dan dus niet meer op NLDelphi terecht. Uiteraard wordt dit misbruik ook gemeldt bij je internet provider.
    Marcel

  2. #2

    Klopt

    Ja ik weet waar je over praat marcel.

    wat mij niet duidelijk is, is wat het voor nut heeft. Zelfs de supermarkten hiero hebben internet , en normaal gesproken is NLDelphi altijd bereikbaar

    Zie het NUT niet er van in om een komplete site te downloaden, Tenzij je er kwalijke bedoelingen mee hebt.

    John
    My Life is like Delphi, Always Fun........................... a "Quote"

  3. #3
    TCustomBuild Rob Bos's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    4,213
    Nou Johny,

    waarschijnlijk was het een of andere kwast die voor het eerst bezig was met indy ofzo
    om bijv. een pagina van een site binnen te trekken en daar bepaalde info uit te halen

    Daarbij heeft 'ie dan een instelling verkeerd gemaakt en probeert z'n prog de HELE
    site binnen te halen ....


    Zoals Marcel al zei ... achter dat soort geintjes komt 'ie wel achter en zorgt er dan
    voor dat het desbetreffende ip-adres geblockt wordt (en erg veel meer kun je niet)..

    My 2 Cents,

    Rob

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Het lijkt me heel sterk dat meneer een progje schrijft, 'm test, en na 10 uur nog steeds niet denkt "mhhh, er is vast iets fout"...
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    Klopt, dit is gewoon iemand die ??f heel dom is, ??f bewust probeerde NLDelphi plat te krijgen. Dat is ook precies de reden dat zulke IP's worden geblocked, ik ga binnenkort op zoek naar methoden om dat autiomatisch te doen.
    Marcel

  6. #6
    If Quota > Limit then
        Block;

    Hmm... Dus, mensen die veel posten en browsen, wees gewaarschuwd! Cache af en toe een pagina en print threads uit i.p.v. er later naar terug te bladeren.

    Zonder gekheid, het is gewoon heel jammer dat zoiets gebeurt. Vooral ook omdat echt helemaal niemand er voordeel bij heeft. Ik neem aan dat de persoon in kwestie ook niet van plan zal zijn om alle pagina's offline te trekken. Lijkt me vrij zinloos... Maar waarom dan wel.. Ik kan het niet verzonnen krijgen.
    1+1=b

  7. #7
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    Ik heb laatst met een asp-scriptje alle plaatjes uit het content management systeem van flair-online zitten leachen... ben ik nou ook dom?

  8. #8
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik heb ook wel eens Undu deels "gedownload" (omdat het toen offline dreigde te gaan, wat 't ook een tijdje is geweest), maar dat kwam totaal neer op zo'n 10 MB. Da's een heel groot verschil met 760 MB... of iedereen die eens dingen massaal download dom is is denk ik niet aan de orde, pas als het zodanig toeneemt dat de server of de eigenaar er schade aan lijdt dan is 't een ander verhaal...
    Qui custodiet ipsos custodes

  9. #9
    Senior Member Q-Ligunom's Avatar
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    Gastel
    Posts
    303
    klopt en het is zoals johnny1 al zei. OVERAL is internet, en als de desbetreffende persoon zn pc 10 uur aan kan laten staan om nldelphi te downloaden, zal hij dat vast en zeker niet via een telefoon verbinding doen. dus rara wat was de reden??

  10. #10

    Post

    Ik sla soms wel even een artikel op.
    voor het rustig door tel ezen op mijn eigen PC,
    Waar ik Delphi 7 op heb.
    Anders moet ik het onthouden.
    Maar dit gaat me echt te ver.
    760 MB is best veel,bij een Bandbreedte van 1 GB heb je dan nog 240 MB over.en de MySQL Databanken worden ook gedownload.anders is het Forum leeg.
    Wie mijn site Probeert op jessewillem.byethost6.com (250 MB Web Site)
    Dan moet je weer een maand wachten op een lege teller.

    Edit - Volgens mij had ie echt een 5 Verbinding - Edit
    Code van ons zelf : Werkt
    Code van iemand anders : Werkt Niet

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 2
    Last Post: 02-Feb-04, 13:06
  2. werken met internet explorer
    By Delphifreak in forum Artikelen & tips
    Replies: 0
    Last Post: 12-May-03, 14:14
  3. Downloaden zonder accelerator
    By Marcel0000 in forum Algemeen
    Replies: 5
    Last Post: 14-Mar-03, 19:15
  4. Plakken in de internet explorer
    By PleX in forum Algemeen
    Replies: 2
    Last Post: 16-Jan-03, 22:45
  5. Functie voor lokatie Temporary Internet Files ?
    By Hans Brenkman in forum Algemeen
    Replies: 8
    Last Post: 24-Jun-02, 13:26

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •