Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 16

Thread: Welke Tool gebruiken jullie om Help files aan te maken ?

  1. #1
    TCustomBuild Rob Bos's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    4,213

    Question Welke Tool gebruiken jullie om Help files aan te maken ?

    Ergens in een andere post kwam ik iemand tegen die help files bij zijn programma
    wilde maken ... zelf kom ik dit ook binnenkort aan het doen en ik vroeg me af
    wat de rest van de NLDelphi members daarvoor gebruikt ....

    Zouden jullie hier meer info over willen geven >?

    Tool + naam + licentie ( ?? ) + site + redenen ?


    Dan kan ik alvast een beetje inventariseren ...

    Alvast bedankt,

    Rob

  2. #2
    Ik gebruik HelpMatic. Dit prog werkt voor mij goed. Misschien dat de User Interface ietsie beter kan naar mijn mening, maar desalniettemin een zeer leuk programma om mee te werken. Je kan je html bestand maken door gewoon (zeg maar net als in word) te gaan typen, plaatjes invoegen e.d. Daarnaast is het mogelijk om alles in HTML te typen. Er zit ook een spellingcheck op maar die heb ik nog nooit geprobeerd.

    Het is een shareware programma met 1 "restrictie". Aan het eind van elke pagina krijg je een stuk of 4 regels dat het gemaakt is met een shareware versie.

  3. #3
    er zijn genoeg gratis hele mooie help-file generators te vinden...

    Ik heb thuis een lijstje van deze programma's liggen, zal morgen eventjes in deze thread plaatsen...

    zonde van je geld om een pakket te kopen voor zoiets....
    Last edited by Tischnoetentoet; 26-Jun-03 at 18:47.

  4. #4
    Kijk eens op de companion cd van delphi. Daar staat een versie op van Help and Manual, gratis en voor niets

    Benno

  5. #5
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    [offtopic]
    Originally posted by Tischnoetentoet
    zonder van je geld om een pakket te kopen voor zoiets....
    Leuk zo'n opmerking, en wat nou als iedereen ook zo denkt over de software die
    jij schrijft ? (als je die schrijft).
    Naar mijn inziens is dit toch een redelijk kort door de bocht opmerking, enja... als je
    een pakket heel zelden gebruikt dan is het mischien voor de persoon in kwestie
    interesant om naar een andere alternatief te zoeken (hetzij goedkoper hetzij ...)
    Verders No offence
    [/offtopic]

    Richard
    RLD

  6. #6
    [offtopic]

    weet je wat ik daar van vind:

    als je een goed programma schrijft, wat veel meer te bieden heeft dan een gelijksoortig programma, dan zijn er vast mensen die daarvoor willen betalen. Maar als je dus een programma maakt, wat al bestaat (en dat programma dat al bestaat is al gratis), dan denk ik gewoon dat je niet slim bezig bent.

    Als je dus wilt verdienen met je applicatie, dan zul je dus wel wat meer moeten bieden dan de gratis programma's die hetzelfde bieden.

    [/offtopic]

    Dit is trouwens gewoon mijn mening hoor , niets om op aan te vallen!

  7. #7
    Of je bent de mening van mijn baas aangedaan: Het is gratis, dus het zal wel niet goed zijn... Kijk daar, hetzelfde component voor €500,-! Dat moet vast wel goed werken! ...
    Er zijn meer van dat soort mensen dan je zou denken en zodoende kun je dus best je brood verdienen met het heruitgeven van public domain sources
    1+1=b

  8. #8
    Senior Member
    Join Date
    May 2003
    Location
    Rijswijk (ZH)
    Posts
    312
    Beste Rob,

    Toen ik z'n 2 jaar geleden besloot om bij ieder programma een help bestand bij te voegen ben ik uit hollandse zuinigheid eerst bij de gratis help compilers gaan kijken.
    Nou bespaar je de moeite gratis bestaat niet, het aantal topics is beperkt, er wordt onderop iedere pagina een regel text toegevoegd of het gebruikersgemak is niet te vinden.
    Bij de probeersels zat ook "Help & Manual", en daar was is wel van onder de indruk, de prijs viel mee (233 Euro), en het bestellen ging gemakkelijk via het internet.
    Ik heb er geen spijt van en had het geluk dat ze net overgingen op versie 3 en ben dus al geruime tijd verzekerd van regelmatig gratis updates (he, bestaat gratis dan toch).
    Vorige week ontving ik een mailtje van die zaak, en het is wel geinig om een gedeelte er van te lezen, het pleit ook voor "Help & Manual"


    In this email:

    * Help & Manual wins Delphi Informant Readers Choice
    * Free update: Maintenance release v3.31 available
    * TurboDemo Special Offer for H&M Users

    Dear Frank van Leijen,

    Thank you for your vote in the Delphi Informant survey! We not only won
    the category "help authoring" this year with an unbelievable 51 per cent
    share, you also voted Help & Manual "Product-Of-The-Year"! We never
    thought this was possible at all and are still overwhelmed. Thank you so
    much for your support! More on http://www.helpandmanual.com

    Alexander Halser
    EC Software Support


    Even een opsomming van de sterke punten:
    6 soorten help bestanden: Classic help, HTML based help, Browser based help, adobe PDF, MS-Word en MM-Help bestanden.
    Geintregeerd in Delphi.
    Goede voorbeeld programma's
    Componenten voor gemakkelijk omgaan met helpbestanden, zoals "Whats this?" en automatisch uitzoeken welke helpbestanden er moeten worden gebruikt (Classic of HTML).
    Een uitgebreid screen-capture onderdeel.
    En een object georienteerd tekenprogramma.

    Je begrijpt zeker al welk programma ik je aanraad, download gewoon even de volledig functionerende in tijd beperkte demo en overtuig jezelf.

    http://www.helpandmanual.com

    Groet, Frank.

  9. #9
    TDelphiDeveloper Baldo's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    Hellevoetsluis
    Posts
    498
    Ik heb exact dezelfde ervaring met help & manual. Goede tool, waar voor je geld.
    Why is it that every time I think I'm holding all the cards, it turns out we're playing chess?
    Download Re-Depend, onmisbaar als je met packages build

  10. #10
    Wij gebruiken HTML templates en maken er uiteindelijk een CHM file van.

    Werkt goed, maar je moet niet teveel willen.

  11. #11
    Senior Member
    Join Date
    May 2003
    Location
    Rijswijk (ZH)
    Posts
    312
    Oh ja, en er is een aktief forum ala NLDelphi.
    Dus niet alleen Help in de zin van een bestand maar ook als je er even niet uitkomt.

    Kan je er van uitgaan gezien het lage aantal reacties dat er vrijwel niemand helpbestanden maakt, of komt het door de vakantietijd.

  12. #12
    Ik gebruik HelpScribble (gemaakt in Delphi)
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  13. #13
    TCustomVader JosAikema's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Harderwijk
    Posts
    1,491
    We gebruiken Time2Help. Versie 1.0. Documenten in je sourcecode en helpfile genereren voor componenten. Gemakkelijk in gebruik. Voor help bij een applicatie niet zo handig.
    Vanaf 1 oktober 2004 geen Delphi programmeur meer

  14. #14
    Senior Member pderuiter's Avatar
    Join Date
    Sep 2002
    Location
    Brunssum
    Posts
    166
    helpandmanual hier.. ik kan me alleen maar aansluiten bij wat er al gezegd is:
    makkelijke integratie in Delphi van (html) help. Bovendien kun je eenvoudig dezelfde help als PDF afdrukken.
    Ik ga geen verkooppraatje afsteken maar helpandmanuel is een uitstekende algemene help tool.
    Voor het documenteren van je source code kun je natuurlijk BDoc gebruiken van Bergler Niet helemaal ideaal, maar het feit dat de source code erbij zit (hier ergens af te halen) maakt veel goed, omdat je dan gewoon je eigen wensen inbouwt
    war doesnt determine who's right.... just who's left.

  15. #15
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    Ongeveer zoals Jelmer: wij hebben onze eigen tools om pascal code, modelbeschrijving, asp-pagina's en eventueel visio tekeningen te analyseren. Uit deze analyse worden xml files gegenereerd, waar je met een xml-editor (ook van ons zelf, maar iedere voldoet) beschrijvingen in zet. Deze xml files worden dan weer omgezet naar html files en inhoudsopgaves, die indien gewenst door de Microsoft Help Workshop omgezet worden in .chm's.

    We hebben het dan natuurlijk wel over de iets meer technische documentatie, en het is ook alleen de moeite waard voor de wat grotere projecten. Voor de kleinere projectjes gebruiken we meestal, jawel, html help workshop.

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. welke database gebruiken?
    By dynamic in forum Databases
    Replies: 1
    Last Post: 07-May-02, 01:00
  2. Welke database gebruiken?
    By johanvc in forum Algemeen
    Replies: 25
    Last Post: 08-Mar-02, 23:42
  3. Replies: 11
    Last Post: 27-Feb-02, 00:37
  4. Het adden van files aan een list
    By Basso in forum Algemeen
    Replies: 16
    Last Post: 25-Feb-02, 00:12
  5. Welke database zullen we gebruiken
    By Maarten in forum Algemeen
    Replies: 7
    Last Post: 25-Jun-01, 20:50

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •