Results 1 to 4 of 4

Thread: NLDWebsiteChecker

  1. #1

    NLDWebsiteChecker

    Commandline tool om (bijvoorbeeld vanuit je 'geplande taken') een aantal websites te controleren. Er wordt een email verstuurd als de website niet bereikbaar is.


    Waarom deze tool?

    Ik heb deze tool geschreven, om te controleren of er websites online zijn. Dit programma kun je bij de "geplande taken" plaatsen. Zijn de websites niet bereikbaar dan zal er een mail worden verzonden. Met daarin de vermelding dat de site + URL niet bereikbaar zijn. Deze mail wordt verstuurd naar Mail of DefaultMail.


    Gebruik XML file
    Code:
    <CheckSites>
     <DefaultMail>defaultAdres[at]provider.nl</DefaultMail> 
    <Site>
      <URL>http://www.nldelphi.com</URL>
      <Mail>info[at]eenmailadres.nl</Mail>
    </Site>
    </CheckSites>
    - DefaultMail kan een standaard adres worden opgegeven.
    - Site, hierin staan de gegevens van de website die je wilt controleren het in de lucht zijn.

    In Site zijn opgenomen URL en Mail. URL is verplicht in te voeren. Je wilt gaan kijken of een site online is. Mail is optioneel, wanneer je deze tag weglaat zal de mail naar het DefaultMail worden gestuurd.


    Gebruik INI file

    In de Ini-file worden een aantal gegevens opgeslagen, voor het versturen van de mail. Opgenomen zijn: host, user, pass, sender. Dit zijn de gegevens die op de desbetreffende pc gebruikt worden om mail te versturen.


    Waar kan ik het programma downloaden?

    NLDWebsiteChecker
    Last edited by Dees; 14-Jul-03 at 08:42.

  2. #2
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Zie PM!
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  3. #3
    Originally posted by Dirk Andries
    Zie PM!
    Dankjewel Dirk!.

    Aan iedereen die het programma/source heeft gedownload of gaat downloaden, door een onoplettende fout staan mijn email gegevens nog op het SMTP component, nieuwe versie komt er aan waar deze zijn weggehaald. Ik heb uit voorzorgsmaatregel het wachtwoord veranderd bij de provider, dus mochten er "hackers" hun gang willen gaan / mijn mail willen lezen. Dan gaat dat dus niet meer.

    #2.

  4. #4
    En hier is een Stable versie te downloaden:

    Stable NLDWebsiteChecker

    voor ondersteuning met meerdere e-mail adresssen.

    edit: typo eruit gehaald
    Last edited by Dees; 16-Jul-03 at 08:21.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •