Results 1 to 11 of 11

Thread: Uitgebreidere client

  1. #1
    TNldPuinhoop pelleke's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    Den Haag! ! ! ! ! ! IDE: BDS 2007
    Posts
    409

    Post Uitgebreidere client

    Hoi PsychoMark en andere Modo's,

    Ik had laatst een aardig ged8enexpiriment: Is het voor jullie mogelijk om de source-code van dit forum uit te bereiden (en draaien jullie het forum op een eigen server?)

    Het lijkt mij namelijk erg handig om de clients uit te bereiden met de volgende functies.

    Ten eerste: zou het niet leuk zijn als je behalve koppen ook volledige berichten kan downloaden? Dan hoef je verder niet op de website te komen
    Ten tweede: Als je ook kan posten via jullie programma scheelt dat een hoop gedoe, denk maar eens aan een intelligente pascal-code-zoeker, die automatisch lay-out in kleur maakt. Je hoeft ook nooit meer al die pics op de site te downen, die zitten r allemaal al ingebouwd. (met 56K duurt dat in verhouding nog best wel lang.). Je proggie is dan ook nog makkelijker te skinnen (en ik weet dat PsychoMark een echte skin- is )

    Misschien een aardig idee om eens een blik op te werpen.
    Als het forum open-source wordt gesteld is dat natuurlijk ook aardig, maar dan moeten jullie weer een speciale TEST-MODO aanstellen...

    Graag reacties.

    Pelleke.
    Aut viam inveniam aut faciam!

    Google might answer your questions faster than me...

  2. #2
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Re: Uitgebreidere client

    Pelleke,
    hier even een wederreaktie cq. gedachte spinsel van mijzelf (ik kan niet voor
    Marcel, Psycho en Walter spreken)

    Originally posted by pelleke
    Hoi PsychoMark en andere Modo's,
    Ik had laatst een aardig ged8enexpiriment: Is het voor jullie mogelijk om de source-code van dit forum uit te bereiden
    Wat bedoel je hier precies mee ? zover ik kan zien is er nergens source-code van het
    forum beschikbaar hier, mits je natuurlijk wat anders bedoeld.





    Originally posted by pelleke

    (en draaien jullie het forum op een eigen server?)
    Correct de NLDelphi site draaid op een eigen sever.




    Originally posted by pelleke

    Ten eerste: zou het niet leuk zijn als je behalve koppen ook volledige berichten kan downloaden? Dan hoef je verder niet op de website te komen
    Zo maar de vraag, wat is het nut om niet op het forum te komen ?
    En daarbij komt ook, dat alle berichten gedownload moeten worden, zelfs de
    berichten die je niet wil lezen / zien (dit kost een hoop bandbreedte, en tijd
    verkwisting voor jezelf aangezien je zal moeten wachten totdat het ge-synchroniseerd is.)





    Originally posted by pelleke

    Ten tweede: Als je ook kan posten via jullie programma scheelt dat een hoop gedoe, denk maar eens aan een intelligente pascal-code-zoeker, die automatisch lay-out in kleur maakt.
    Ik weet dat er op de site een 'aantal' members zijn welke een eigen Pascal Code
    converter hebben geschreven, mischien dat dat een leuk / redelijk alternatief is tov
    de pascal code converter op de site.






    Originally posted by pelleke

    Je hoeft ook nooit meer al die pics op de site te downen, die zitten r allemaal al ingebouwd. (met 56K duurt dat in verhouding nog best wel lang.).
    Die pics hoef je niet te downloaden, deze worden opgeslagen in je IE cache, om
    die reden blijft het bandbreedte verbruik zo laag mogenlijk (en snel mogenlijk)
    Is jouw internet connectie wel 100% in orde ? (no offence) want dit forum is toch
    redelijkerwijs één van de snelste forum's welke ik ben tegengekomen
    (mede doordat de site op een eigen server draaid) ik zou in de eerste instantie niet
    echt verwachten dat het 'traag' gaat op een 56k lijn.






    Originally posted by pelleke

    Je proggie is dan ook nog makkelijker te skinnen (en ik weet dat PsychoMark een echte skin- is )
    Skinnen.... wat is dat
    Ik vraag me persoonlijk af hoeveel personen er nu daadwerkelijk skin-aholic zijn,
    meestal heeft het niet echt een toegevoegde waarde en alleen maar het nadeel
    dat je applicatie er trager door kan worden.
    Maar ja ieder zijn eigen meug natuurlijk.





    Originally posted by pelleke

    Misschien een aardig idee om eens een blik op te werpen.
    Dat is natuurlijk nooit verkeerd, 'we' staan altijd open voor ideën en suggestie's
    dus gewoon lekker creatief door blijven denken en het melden.





    Originally posted by pelleke

    Als het forum open-source wordt gesteld is dat natuurlijk ook aardig, maar dan moeten jullie weer een speciale TEST-MODO aanstellen...
    Deze vat ik even niet Er is op het forum al een opensource sectie
    http://www.nldelphi.com/Forum/forumd...?s=&forumid=41 hier kun je vrij
    aan meeontwikkelen en je eigen bijdrage leveren.
    Mits je wat anders bedoeld maar dat horen we dan wel.


    My 2 'persoonlijke' cents.

    Richard
    RLD

  3. #3
    Volgens mij heeft Pelleke het hier gedeeltelijk over het aanpassen van het forum zelf. Nu is het forum geen Delphi applicatie, maar php. Het is eigenlijk het vBulletin forum.
    Misschien begeef ik me op glad ijs, maar ik meen dat er niets in de code van het forum aangepast wordt, zodat het mogelijk blijft om eenvoudig een nieuwe versie van de forum software te installeren.

    Aan de andere kant begreep ik dat Marcel wel af en toe met de XML client zat te stoeien. Ik weet niet waar dit XML pakket wordt samengesteld; of dit een eigen module is of een feature van vBulletin. Het lijkt mij alleen tamelijk nutteloos om deze zaken op te nemen in je programma. Wat is dan nog het nut van de site? Wat mij betreft werkt de site prima, alleen is het inderdaad jammer dat de plaatjes niet goed gecashed lijken te worden, maar dat kan ook een lokale instelling zijn...
    1+1=b

  4. #4
    Hmmm, dat cachen van de plaatjes ga ik zeker eens naar kijken want ik dacht ook dat het een lokale instelling bij mij was.

    En inderdaad, de XML voor de XML clients bouw ik zelf in Delphi. Dat staat dus los van de forumsoftware. Maar ik sluit me bij GolezTrol aan dat de site zo weinig nut zou hebben als je een volledige offline versie gaat maken. DeX is bedacht en gemaakt voor de mensen die alle nieuwe berichten bij willen houden op het forum. Dat was het doel en dat zal ook het belangrijkste doel blijven. Ik verwacht dus niet dat er een offline versie zal komen, al was het alleen maar omdat het nut volgens mij erg beperkt is.

    Maar is de site zo traag op 56K dan, zo groot zijn de pagina's toch niet zou ik zeggen.
    Marcel

  5. #5
    Als de page te groot wordt voor 56k users zou ik zeggen:

    Stel het in je user cp:
    Opties zoals Show User signatures/avatars/Images uitzetten
    Default thread view op 2 dagen zetten en default Post per thread 5 post per page ofzo

    Zo haal je alle onnodige plaatjes en signatures eruit

    Overigens over dat vbulletin: Onze school gebruikt vbulletin ook als een soort communicatiemiddel tussen leraren en studenten. Nu heeft zo'n docent binnen vbulletin source /php scripts zitten veranderen en volgens hem mag dat ook. Maar ja zoals goleztrol al zei: Nu heeft hij grote problemen wanneer vbulletin wordt upgedated want zijn verbeteringen staan er niet meer dus draait onze vbulletin al een tijdje oude versie

  6. #6
    Alle berichten downloaden lijkt me inderdaad erg veel

    Hoewel ik wel kan meedenken met Pelleke, Als het gaat om het zelf maken van een XMLClient. Ik weet dat mark zijn client vrij heeft gegeven en daar kan iedereen veel uit leren kan ik wel zeggen. Hoewel we vrij goed kunnen zien hoe en wat er gebeurd kunnen we niet zien hoe het gebeurd aan de serverkant. Meschien een idee om het een en ander eens uit te leggen hoe de XmlServer omgaat met requesten en dergelijken. Eventueel de source plaatsen zou ook een optie kunnen zijn.

    Het is maar een idee.

    John
    My Life is like Delphi, Always Fun........................... a "Quote"

  7. #7
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Niet dat ik iets weet over het cachen van IE, maar als ik in mijn map "C:\Windows\Temporary Interner files" en bv de map "C:\Windows\Temporary Interner files\Conten.IE5\45ujkxyb" kom ik meerdere van de Gif's van het forum tegen. Ik ga dan van uit dat IE dan ook deze images gebruikt?
    Anders

    May your code compile!

  8. #8
    Originally posted by Johnnny1
    Alle berichten downloaden lijkt me inderdaad erg veel

    Hoewel ik wel kan meedenken met Pelleke, Als het gaat om het zelf maken van een XMLClient. Ik weet dat mark zijn client vrij heeft gegeven en daar kan iedereen veel uit leren kan ik wel zeggen. Hoewel we vrij goed kunnen zien hoe en wat er gebeurd kunnen we niet zien hoe het gebeurd aan de serverkant. Meschien een idee om het een en ander eens uit te leggen hoe de XmlServer omgaat met requesten en dergelijken. Eventueel de source plaatsen zou ook een optie kunnen zijn.

    Het is maar een idee.

    John
    het probleem volgens mij als je de delphi client als open source hier gaat zetten dat iedereen om de minuut naar de xmlserver gaat connecten om hun eigen source te testen. Dus wordt het bandbreedte gebruik veel hoger. Ik denk niet dat marcel hierop wacht.

  9. #9
    TCustomVader JosAikema's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Harderwijk
    Posts
    1,491
    Originally posted by Link
    het probleem volgens mij als je de delphi client als open source hier gaat zetten dat iedereen om de minuut naar de xmlserver gaat connecten om hun eigen source te testen. Dus wordt het bandbreedte gebruik veel hoger. Ik denk niet dat marcel hierop wacht.
    En voor dat testen kunnen we dit onderwerp gebruiken. Ik wacht ook nog steeds op specs van de XML-server.
    Vanaf 1 oktober 2004 geen Delphi programmeur meer

  10. #10

    Tja

    @Link:

    Het gaat erom hoe precies zoeiets werkt aan de serverkant. Een client lijkt me niet zo'n probleem en als ze zelf willen testen kunnen ze dat ook ergens anders doen. Mocht het nodig zijn. Want laten we eerlijk zijn!. Een XMLClient schrijven voor NLDelphi lijkt me niet echt zinvol gezien we daar al 2 keuzes uit hebben. Maar wat dus wel erg intresssant is, is hoe de XMLServer omgaat met requesten en etc. Dus wat ik bedoel ik dat we er veel van kunnen leren. En het gaat mij persoonlijk dan niet om een eigen client te maken.
    My Life is like Delphi, Always Fun........................... a "Quote"

  11. #11
    Ja, die XML interface ga ik zeker nog een keer documenteren. Maar ja, als ik toch eens gewoon kon stoppen met werken en me 24x7 met NLDelphi bezig houden..... (zakt dromend weg).

    Die XML server schrijven is overigens niet zo heel erg spannend, alle technieken die ik daar gebruik heb ik in artikelen beschreven. Het is een CGI die als eerste een login call doet en teruggeeft of dat is gelukt. Vervolgens wordt een 'getdata' call gedaan en aan de hand van de sessie die in de database staat wordt gekeken wat de berichten zijn sinds je laatste call. Die dataset wordt omgezet naar een XML document en dat document wordt verstuurd. Dus de technieken: CGI, dbExpress (naar MySQL) en XML. Maar goed, de preciese calls hou je tegoed.
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. IM Client source gezocht
    By CompuChip in forum Koffiehoek
    Replies: 7
    Last Post: 28-Jun-04, 15:33
  2. I need help setting up a firebird client applet
    By Rob Bos in forum Databases
    Replies: 2
    Last Post: 14-Mar-03, 10:28
  3. NLDelphi XML client
    By Marcel in forum XML client
    Replies: 1
    Last Post: 20-May-02, 02:00

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •