Results 1 to 2 of 2

Thread: De moderators

  1. #1

    De moderators

    De laatste tijd gebeurt het nogal eens dat iemand op het forum in het openbaar 'op de vingers wordt getikt' Ik vind dat niet passen bij de manier waarop we op NLDelphi met elkaar omgaan. Ik denk dat het in de meeste gevallen best goed bedoeld is, maar zo komt het niet altijd over. Een bericht op een forum (of elk ander electronisch bericht) komt nou eenmaal heel anders over dan een 'real life' gesprek.

    Ik vind het daarom ook niet nodig dat mensen op het forum worden gewezen op het feit dat ze op wat voor manier dan ook iets verkeerd doen. Wij doen dat als moderators ook zo weinig mogelijk op het forum, een private message of een mailtje is een stuk vriendelijker dan iemand meteen in het openbaar de les lezen. Het voorkomt ook dat een thread uiteindelijk alleen maar gaat over de vraag of de thread nou op z'n plaats staat of niet. Als een thread niet op z'n plaatst staat, is een reply op die thread om dat duidelijk te maken dan wel op zijn plaats? Naar mijn mening niet.

    Onderaan elke post staat een link 'Report this post to a moderator'. Dit is de manier (en de enige manier) om aan te geven dat je vind dat een thread wel verplaatst mag worden. Uiteraard beslissen de moderators uiteindelijk ??f de thread ook daadwerkelijk wordt verplaatst. In 90% van de gevallen is dat duidelijk en heeft iemand zich gewoon vergist, de thread wordt dan gewoon verplaatst. Soms is het niet helemaal duidelijk en zal de moderator beslissen of een thread wel of niet wordt verplaatst.

    Kortom: laat het 'modereren' over aan de moderators. Het houdt het forum vrij van onvriendelijke threads en we geven niemand het gevoel dat hij of zij niet welkom is op het forum. Gaat dit niet over jou? Dan toch bedankt voor het lezen. En uiteraard aan iedereen bedankt voor het leuk houden van NLDelphi!
    Marcel

  2. #2
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415

    Thumbs up

    Ik had mij nog vanmidag zitten op te winden, maar toen dacht ik: "ach - vanavond is dat wel op de juiste manier door de "Mods" afgehandeld". En ja hoor.

    Zo houden wij het gezellig her op NLDelphi
    Anders

    May your code compile!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Dankjewel moderators, welkom moderators
    By Marcel in forum De website
    Replies: 22
    Last Post: 07-Jun-04, 10:05
  2. 1 jaar moderators op NLDelphi
    By Henkie in forum Koffiehoek
    Replies: 14
    Last Post: 11-Jan-04, 17:25
  3. Reclame op NLDelphi
    By Marcel in forum Forum regels
    Replies: 0
    Last Post: 09-Apr-03, 23:00

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •