Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 20

Thread: Screen Protector

  1. #1
    C#, Delphi 7 user Bug's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    In our toxic environment.
    Posts
    375

    Screen Protector

    Ik ben al een aardig tijdje bezig geweest met dit programma (3/2 jaar). Het is tevens de reden geweest waarom ik delphi programmeren tot een hobbie heb gemaakt. Ik heb al aardig wat programmaatjes gebruikt maar veel waren te eenvoudig en kosten toch al een aardige duit (en dan moet je weer van die crack pagina's gaan bezoeken die ik toch al zo haat ).

    Nu vind ik het zelf perfect werken (op maat gemaakt zoals dat heet) maar ik wil toch wel eens weten wat anderen (ervaren programma makers) ervan vinden. Nu ben ik zelf ook wel kritisch maar als je bepaalde zaken niet ziet of weet kom je er nooit achter.

    Het programma staat op deze pagina:

    http://home.tiscali.nl/pwiv/NextPages/Delphi.html

    (directe download link)

    http://home.tiscali.nl/pwiv/NextPages/Files/SP_50.zip

    (hier kan je ook lezen wat het precies doet)

    Laat maar horen die kritiek.......

    N.B. ) Programma is getest en debugged onder windows XP
    Last edited by Bug; 14-Aug-03 at 01:48.

    ≈∞㎓

  2. #2
    [Mijn ervaring]

    Bij opstarten wordt er gevraag of ik een link in mijn opstarten wil hebben. Ik klik kruisje. Ik start het prog weer op --> Wordt het nog een keer gevraagd. Volgens mij had ik nee gezegd

    Wat mij opvalt door het hele programma door is dat als ik op een knop klik, en er moet een nieuw venster komen, dan komt er een venster zeg maar rechts-boven van het midden voor miscchien 1 millieseconden, en dan komt het scherm dat ik wil zien. Is denk ik niet echt netjes. (Ik hoop dat het duidelijk is uitgelegd )

    Ik ga naar settings, screensaver section, en ik klik op search. Nu krijg ik in een oneindige loop deze melding:



    Hetzelfde geldt voor de powerpoint section:



    Ik moet nu noodgedwongen het prog met ctrl+alt+del afsluiten

    Dus meer heb ik niet kunnen testen...

    Ik heb zo'n prog nog nooit gebruikt, maar waarom het volgende: Ik klik met links (muisknop wel te verstaan ) en mijn originele screensaver gaat aan. Ik ben klaar met werken, screensaver uit. En ik krijg een zwart scherm met een teller van 30 seconden. Waarom?

    Als laatst ga ik je website nog ff bekijken

    [/Mijn ervaring]

  3. #3
    C#, Delphi 7 user Bug's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    In our toxic environment.
    Posts
    375
    Bedankt voor het draaien v/h progje.

    Dat met die ms vertraging klopt idd. omdat, ik het laad vanuit een dll en daarna in het midden v/h main form projecteer. Ik vond het zelf niet zo irritant maar het is misschien wel netter het weg te werken.

    Dat loopje is vreemd waarschijnlijk bij de laatste update iets verkeerd gekopieerd/geplakt . Ik heb dit al een tijdje niet meer getest omdat de settings bij een update niet gewist worden (wat een blunder).

    Het zwarte scherm krijg je omdat, ik in windows de screensaver activeringstijd op 9999 min heb staan. Ik gebruik mijn pc ook veel voor video doeleinden en sommige programma's zorgen ervoor dat de screensaver niet aangaat of houden de screensaver juist niet tegen. Dit vind ik erg irritant.
    Vandaar dat mijn screensaver activeringstijd altijd op een hoog getal staat. Als ik dan een paar uur wegga wil ik niet dat een programma mijn screensaver eruit gooit. In dit geval zou het flink op mijn scherm gaan inbranden. Daarom het zwarte scherm.

    Ik ga vanavond eerst eens even die fout eruit halen. En dan zal ik het progje wel even updaten.

    ≈∞㎓

  4. #4
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    En nogmaals een goede morgen deze morgen, dit keer zal ik proberen 3 schermen
    vol te typen (voor bepaalde personen welke er behoefte aan hebben )



    Wat mij zowieso opvalt bij de setup is:


    - In het allereerste setup scherm wat ik tegenkom staan diversen taalfouten,
    even de engelse dikke van dalen er bij en dat zal wel goed komen.

    - Ik lees in de text "I have created end tested this tool under windows XP, other operating systems are not supported."
    Hoppa meteen hoofd reden #1 om deze tool direct te trashen, vandaag de dag
    kun je het niet maken om alleen XP te supporten, W2K en 98 are still alive.

    - Windows Rule #1 Cancel toetsen behoren altijd als meest rechtse toets te staan
    dit is bij jouw echter niet het geval, en daarmee druis je direct tegen de
    windows GUI regels in.

    - Confirmation scherm tonen of ik de Setup daadwerklijk wil afsluiten is vrij standaard
    als je naar enige setup programma's kijkt, dit zie ik niet terug als ik op Cancel druk
    in het hoofd setup scherm.

    - Nare gewoonte om alle X-jes uit de schermen weg te halen (jaja... ik wou en deed
    dat vroeger ook) het is redelijk normaal dat elk windows scherm een X heeft om je
    scherm mee af te sluiten.

    - Tab volgorde.... mmm wat is dat ?
    Ook dit is al gauw een "ik heb een hekel aan dit pakket" factor, er is bijna niets
    storenders aan een applicatie als wanneer de tabvolgorde van de buttons etc
    niet in een logische volgorde zitten.

    - ShortCuts op de buttons..... mmm niet echt te vinden.
    Vandaag de dag zijn er telkens meer mensen welke behoefte er aan hebben om zo
    veel mogenlijk met short-cuts te doen (denk aan anti muis RSI), ook deze short-cuts
    kom ik niet tegen op je buttons.

    - De Change knop...
    Als we hier op klikken dan komen we in het 'zogenaamde' select directory scherm,
    deze lijkt heel crue gezegt echt nergens op.
    Het is een bij elkaar geraapt zooitje van controls, denk er ook even aan...
    (al gebruik ik ze ook wel eens) deze controls die staan op de windows 3.1 tab dus
    maw. deze gaan er eerdaags uit, waardoor je applicatie niet meer compatible is met
    andere Delphi versie's, en daarbij komt... je zegt zelf dat je applicatie alleen XP
    supported is, maar toch W3.1 controls gebruiken erg typisch.

    - Leuk je geeft in het voorgaande scherm aan dat het default path c:\program files..
    bla bla bla is, maar je directory dialog opend echter niet met dit path, dit is vrij
    standaard 'gewenst' gedrag van een dirtectory select dialog.

    - Een leuke feature voor de drive select combo is, om de A: drive er uit te gooien,
    daar toch NIEMAND je applicatie op een floppie zal zetten, tevens levert deze A:
    drive selectie ook nog eens een unhandled exeption op als ik deze selecteer zonder
    dat er een disk in de drive zit.
    Lees voor het removen van de A: drive deze post eens door:
    http://www.nldelphi.com/forum/showth...ighlight=drive
    en deze is ook redelijk gerelateerd :
    http://www.nldelphi.com/forum/showth...ighlight=drive

    - Ik open de select directory diaglog, deze opend standaard met een path
    (het verkeerde, zie hierboven) als ik dan in de extra subdirectory een dir. intyp dan
    wordt de OK button niet getriggerd.
    Tevens is het zo dat als ik een andere map select, (waardoor OK wel getriggerd
    wordt) en een directory intyp in de edit, dat na een druk op OK het path zal worden
    weergegeven alszijnde bv: C:\\Test er staat dus een \ teveel in.

    - Ik weet niet hoe jij aan de default map "Program Files" komt, maar zoals in een
    andere post al omschreven, kan dit path onder een anders talige OS anders zijn.

    - Na eenmaal op Instal gedrukt te hebben is er "no way back" er wordt niets ter
    bevestiging gevraagd gewoon huppa boem ik ben geinstalleerd,
    Wat ook totaal geen overbodige luxe is, is een voortgangs indicator.
    Op die manier zien we hoever we zijn.

    - Ook de bevestiging bij het 'eventueel' aanmaken van een directory welke nog niet
    bestaat ontbreekt, dit is niet geheel netjes naar de user toe.

    - Na de installatie, opend zich het Licence scherm (welke overigens na een 4 tal
    installatie's niet ATLIJD opend.)
    Wat nu weer te zeuren over dit scherm...
    Allereerst, er is geen teller aanwezig welke mij duidelijk maakt dat over een xx
    aantal seconden de "I Agree" knop enabled wordt.
    Tevens ook hier geldt X-jes van windows gewoon laten staan en NIET disablen.
    Wat nog veel schandaliger is... is dat je de context menu's van de windows
    hebt aangepast !!! de sluit optie is hier uit verdwenen.
    (je kan je user maar willen verplichten om jouw flow te volgen, een beter alternatief
    is om je applicatie correcter te maken en op dat soort user input te anticiperen.)

    - De text in de licence terms mag mijn inziens wel ander geformateerd worden,
    zodat ik in iedergeval niet de horizontal scroll bar hoef te gebruiken.

    - De text in de licence terms mogen wel even door een engelse spell checker en
    un-capitalizer heen gehaald worden.

    - De text "i do not agree" past enig zins niet helemaal op je button, buttons
    vergroten is een redelijk alternatief.

    - Als ik dan voor "i do not agree" kies dan zie ik in een flits je Main scherm weer
    voorbij komen, wat.... mijn verbazing schept zelfs het feit dat deze al geopend was
    alvorens ik een keuze maak, alleen deze stond op de achtergrond.
    Ook dit is niet geheel correct. schermen pas openen wanneer je ze nodig hebt en
    niet eerder.
    enfin:
    ik koos de i do not agree optie, als ik dan voor de Uninstall optie kies dan krijg ik
    vrolijk de uninstaller tool voor me neus, erg leuk maar niet geheel standaard.
    Wat ook enigzins typisch is, als ik voor i do not agree kies dan kan ik de volgende
    keer gewoon je applicatie op starten zonder accoord te gaan met de Terms.

    - Het uninstall scherm is resizeable, heeft een minimize en maximize butten
    en constraints zijn ver te zoeken, maw hier dient voor de netheid nog wel het e.e.a.
    aan gedaan te worden. Oja deze heeft gelukkig wel een normaal context menu en
    afsluit kruisje

    - De uninstaller.... tja... het is leuk zo'n tool maar dan moet ie wel zijn werk goed
    doen, dit is echter totaal niet het geval en laat de directory en de file :
    Screenprotection.wad vrolijk staan.

    - Als we de app weer installen, (in hetzelfde path) en deze komt de hierboven be-
    schreven file tegen, dan lijkt het er op dat de installer er geen zin in heeft om de
    licence agreemend nog een keer te tonen, deze zal meteen openen met het
    "Create ShortCut" scherm.
    Ook dit scherm is ontdaan van zijn kruisjes.


    Het programma zelf en de eerste stapjes:


    - Wat hellemaal vreslijk irritant is, dat telkens als ik je app start dat hij met het
    "Create shortcut" scherm opstart, allemaal leuk en aardig, maar als ik één keer
    tegen je app zeg dat ik geen shortcut wil dan wens ik dat ook niet, en dan moet hij
    toch echt gaan stoppen met vragen. (onder het motto: Nee is Nee )

    - Allereerst... je applicatie is niet Modal of zoiets, je start hem op hij staat voor je
    neus, echter als je een ander scherm aanklikt dan verdwijnt hij naar de achtergrond,
    om deze weer terug te toveren moet ik ALLE openstaande schermen
    minimalizeren wil ik jouw scherm weer kunnen aanklikken.
    Fout ! dat kan niet de bedoeling zijn.

    - Ten tweede wat heb jij in *piep*naam met je applicatie gedaan ? ik kan ELK
    windows scherm doorslepen naar mijn 2e beeldscherm (jaja DualHead) maar
    jouw applicatie weigerd dat in ALLE opzichten. (Anoying factor 9.9) !

    - Wat gebeurt er in *piep* naam als ik op sluiten druk ? ik zie dan op 3 plaatsen
    tegelijk een flits van een window voorbij komen welke uiteindelijk zich uit en het
    "Confirm sluiten" dialoog. is het nodig om dit scherm zo te repositioneren ?

    einde deel 1
    RLD

  5. #5
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    Deel 2:

    - Settings --> ScreenSaver Section --> Search screensaver
    wat er hier allemaal gebeurd dat wil je niet meemaken, ik hoop dat je snel bij je
    taskmanger komt om je applicatie te terminaten alvorens je out of memory bent
    van de schermen "cannot find bla bla*.wad" in een totaal verkeerde directory.
    Deze schermen komen om de 0.5 seconden over elkaar heen.
    Pas als ik de "Screenprotection.wad" op mijn desktop plaats dan voorkom ik het
    bovenstaande.

    - Het info scherm....
    Ziet er leuk en funny uit, echter dient deze wel een redesign te verkrijgen want
    alignments e.d zijn ver te zoeken, ook zie ik in dit scherm heel erg sterk terug van:
    "kijk eens wat ik voor een liflafjes kan maken" (denk bv aan scrolling caption)
    Ook valt de Version Informatin knop niet echt op. Tevens in dit scherm refereer je
    weer aan de licence terms, is leuk dat dit scherm opend alleen ik had deze al ooit
    een keer "ge-agreed" (als het goed is want anders komt ik hier in de eerste instantie
    hellemaal niet) en nu krijg ik weer de keus of ik wil agreen.
    Ook bij dit scherm geldt weer.... waar wordt het allemaal heen gepostitoneerd ?
    alvorens het daadwerkelijk op het scherm staat ?

    - Enable Standby en Screensaver Checkboxen...
    Het gedrag van die twee controls is enigzins vreemd, ze doen nl niet wat het gros
    van de gebruikers zou verwachten...
    Wat wil ik nou eigenlijk zeggen ? mmm je had hier beter een TRadioButton voor
    kunnen nemen, deze passen goed bij het gedrag welke deze twee weergeven.

    - Edit's op je form lijken enigzins editbaar met het toetsenbord maar hellaas niets is
    minder waar, deze kunnen alleen met de spinedit gewijzigt worden.

    - Door een één of andere magische combinatie wist ik het voor elkaar te krijgen dat
    de seconden edit niet lager kon als 30 seconden terwijl deze naar minimaal 0 moest.

    - Wat de Messenger, PP en Command Post functionaliteiten zijn, is mij nog niet echt
    helemaal duidelijk / bekend.
    Bij een applicatie van 'deze' afmeting / aantal instellingen is een beknopt help
    nooit echt weg.

    Voor nu ga ik weer stoppen, er staan genoeg punten op 'papier' waar je eventueel
    wat mee kan doen.

    Ik denk overall genomen dat je applicatie er zeker niet slecht uitziet, het mist
    echter de basis GUI regels welke de meeste users zullen verwachten.
    Ook sluit ik af met de onderstaande text welke ik ook bij een andere user heb
    geplaatst, tevens zal ik nog even een link daar die post neer zetten zodat je
    mischien nog wat aan de punten hebt die in die post staan.
    zie ook : http://www.nldelphi.com/Forum/showth...9628#post69628

    Zo dit was voor mijn doen een beste lijst, als je dit leest dan zal je ook wel denken...
    @#$@ die gozer die is niet hellemaal tof (dat klopt inderdaad ).
    Nee zonder dollen,
    Als mensen vragen of 'wij' iets willen bekijken / beoordelen / bekritiseren dan krijgen
    ze dat ook recht voor hun raap.

    Ik heb (en doe nog steeds) 'jaren' software 'getest' (welliswaar geen verschillende -
    pakketen maar toch) en om die reden heb ik (denk ik) ook een redelijk kritische blik.
    Deze kritische blik ontaard zich niet altijd in hetgeen wat de betreffende persoon wil
    horen, ik denk dan zelf... jammer dan dan had je het niet moeten laten beoordelen.
    Dus concreet: laat het duidelijk zijn dat dit geen persoonlijke aanval is, echter alleen
    maar punten welke betrekking hebben tot je applicatie.

    (als je echt behoefte heb aan een "overall test" dan moet je eens kijken of je je
    applicatie bij Tucows naar binnen kunt schuiven (daar moet je eerst een x aantal
    koetjes hebben alvorens je software wordt opgenomen in hun lijst) om die koetjes
    te verdienen moet je software aan zoveeeel punten voldoen daar wordt je niet
    helemaal vrolijk van en is dit commentaar nog 'heilig'.

    Tot slot:
    Ik denk persoonlijk dat je goed op weg bent, alleen iets meer achtergrond info
    oid doet wonderen.
    Ik hoop dat je t.z.t. weer een versie neerzet zodat 'we' er weer naar kunnen kijken.

    My 29 Cents aan opmerkingen / commentaar

    Richard
    RLD

  6. #6
    C#, Delphi 7 user Bug's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    In our toxic environment.
    Posts
    375
    Kijk daar hebben we wat aan .

    Ik ga het allemaal langs en probeer zoveel mogelijk te verbeteren.

    T.z.t. zal ik er wel weer eens een nieuwe versie op gooien (weekje hoop ik en dan hoop ik met de 10 ervan af te komen ).

    In ieder geval kan ik van dit commentaar een heleboel leren waar je zelf niet zo snel achter komt omdat je er overheen kijkt.

    Bedankt voor het testen!

    ≈∞㎓

  7. #7
    Misschien dat alleen ik het probleem heb:

    1)
    Standaard had ik ingesteld in windows XP dat er opnieuw een wachtwoord moet worden gevraagd (optie welkomsvenster weergeven) als de screensaver uit gaat. Ik heb jouw prog gebruikt, en tijdens "het gebruiken" was dit ook nog steeds zo. Ok, geen probleem, maar ik heb jouw prog ge-unistalled en nu wordt er niet meer om een wachtwoord gevraagd?!

    2)
    Jij hebt ingesteld/aanbevolen dat ik een activation time van 9999 moet gebruiken. Nou zou ik het op prijs stellen dat je mijn standaard instelling van 5 minuten ook weer terug wilt zetten. Is wel zo netjes. Deze stond nu op 9000...

    He, nu ik dit zo aan het typen ben is punt 1 al opgelost

  8. #8
    C#, Delphi 7 user Bug's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    In our toxic environment.
    Posts
    375
    Zo.. na het één en ander geupdate te hebben plaats ik een nieuwe versie (5.1).

    Het programma staat op deze pagina:

    http://home.tiscali.nl/pwiv/NextPages/Delphi.html

    (directe download link)

    http://home.tiscali.nl/pwiv/NextPages/Files/SP_51.zip

    Ik zal eerst even een paar dingen aangeven die ik (nog) niet geïmplementeerd heb:

    - De license form heb ik zonder kruisjes gelaten. Met als reden dat dit soort schermen belangrijk zijn en niet "standaard". Vandaar een opvallende form met beperkte mogelijkheden.

    - Shortcuts zijn nog niet geïmplementeerd. Dit heeft als reden dat het wat meer tijd kost en ik nog niet helemaal er over uit ben of het nu wel echt iets toevoegd in mijn prog. Gezien het feit dat het meeste één maal wordt ingesteld en er voor de rest bijna niet meer naar gekeken hoeft te worden.

    - Een beknopte help is er nog niet geschreven. Deze wil ik buiten het progje laten (er zijn wel hints binnen het progje) en er een HTML help van maken die users apart kunnen downloaden.

    - Nog steeds is alleen windows XP supported. Er is simpel weg geen andere manier. Ik heb maar één pc met één besturingssysteem. Gelukkig lijkt win2k op XP .

    - Dual-screen support kan ik ook niet leveren aangezien ik dit ook niet kan testen binnen de constructie die ik heb gebruikt voor het afbakenen van de workarea. Daarnaast is het progje bijna altijd "hidden" en lijkt het me niet echt storend.

    - Editboxen zijn en blijven niet direct editbaar. Met editten is dit een beetje lastig geef ik toe maar wat exceptie is het veel simpeler. (het zou anders teveel tijd in beslag nemen -> kosten hoger dan de baten)

    Al met al denk ik dat dit al weer heel wat meer de goede richting is op gegaan. Maar natuurlijk mag je nog steeds kritiek geven! Ook op het bovenstaande.

    Met vriendelijke groeten,

    Pieter alias Bug.

    ≈∞㎓

  9. #9
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Originally posted by Bug
    - Dual-screen support kan ik ook niet leveren aangezien ik dit ook niet kan testen binnen de constructie die ik heb gebruikt voor het afbakenen van de workarea. Daarnaast is het progje bijna altijd "hidden" en lijkt het me niet echt storend.

    Als dual-monitor gebruiker kan ik zeggen: ja, het is heel vervelend. Maar ik begrijp dus dat je speciaal code hebt toegevoegd om je form binnen de workarea te houden? Waarom? Wil je de gebruiker behoeden voor zichzelf? Als je dat er nou eens compleet uitsloopt ben je van alles af... bovendien is 't heel vervelend ook voor single-monitor gebruikers, ik sleep vaak genoeg iets half buiten beeld...
    Qui custodiet ipsos custodes

  10. #10
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    Om maar meteen even met de deur in huis te vallen, ik geef eerst even wat 'tegen'
    commentaar op jouw geposte opmerkingen.
    Daarna zal in de loop van deze dagen weer een 'test' verslag komen,
    (wordt momenteel aan gewerkt, alleen tijd is even beperkt).

    Originally posted by Bug
    Zo.. na het één en ander geupdate te hebben plaats ik een nieuwe versie (5.1).
    Altijd leuk om weer wat nieuws te zien, echter één ding moet je niet vergeten, je
    kan beter even wat later met een update uitkomen als dat je telkens 'kleine'
    update's uitbrengt met maar een paar wijzigingen.
    Want na vier update's hebben de meeste het wel gezien schat ik zo en krijgt je
    tool gelijk iets minder aandacht.




    Originally posted by Bug
    - De license form heb ik zonder kruisjes gelaten. Met als reden dat dit soort schermen belangrijk zijn en niet "standaard". Vandaar een opvallende form met beperkte mogelijkheden.
    Daar ben ik het totaal niet mee eens, kijk bv. eens naar het windows update
    scherm (toch niet geheel onbelangrijk dacht ik) deze heeft ook de kruisjes.




    Originally posted by Bug
    - Shortcuts zijn nog niet geïmplementeerd. Dit heeft als reden dat het wat meer tijd kost en ik nog niet helemaal er over uit ben of het nu wel echt iets toevoegd in mijn prog. Gezien het feit dat het meeste één maal wordt ingesteld en er voor de rest bijna niet meer naar gekeken hoeft te worden.
    Ook al zou het voor jouw persoonlijk weinig toevoegen t.o.v. het werk wat je er van
    hebt, het is redelijk standaard in windows land dat applicatie's toch een enige
    vorm van shortcuts hebben. En ja ik vindt dat je die tijd er maar voor over moet
    hebben




    Originally posted by Bug
    - Een beknopte help is er nog niet geschreven. Deze wil ik buiten het progje laten (er zijn wel hints binnen het progje) en er een HTML help van maken die users apart kunnen downloaden.
    Jammer dat er nog geen help is, op die manier snap ik mischien de extra features
    beter zodat ik ze eventueel ook kan testen.
    En waarom zou je de help buiten je applicatie laten ? heb je daar een speciale reden
    voor ? ik vindt het zelf altijd wel erg handig als ik op zo'n paars boekie kan klikken
    en dat de help me dan voorgeschoteld wordt.




    Originally posted by Bug
    - Nog steeds is alleen windows XP supported. Er is simpel weg geen andere manier. Ik heb maar één pc met één besturingssysteem. Gelukkig lijkt win2k op XP .
    Dit is heel jammer, zoals ik al eerder vermeld had, eigenlijk kun je dit niet maken.
    Maar wat ik me zelf begin af te vragen... wat voor spooky dingen voer jij eigenlijk
    in je applicatie uit zodat het niet / slecht op een ander OS draaid ?
    Ben je bezig met een stapeltje 'low level' API calls of zo ?
    Mischien als je je applicatie iets versimpeld dat deze dan wel onder een ander OS
    kan draaien.




    Originally posted by Bug
    - Dual-screen support kan ik ook niet leveren aangezien ik dit ook niet kan testen binnen de constructie die ik heb gebruikt voor het afbakenen van de workarea. Daarnaast is het progje bijna altijd "hidden" en lijkt het me niet echt storend.
    Zie sowieso het antwoord van PsychoMark, maar waarom zou jij geen DS support
    kunnen leveren ? (omdat je het waarschijnlijk niet hebt) Als je eens begint met die
    gekke afbaken constructie eruit te gooien dan zit je denk ik al een heel eind in de
    goede richting, DS support steld niet zo extreem veel voor.
    En een opmerking als: "progje is bijna altijd hidden" is te kort door de bocht
    er zijn momenten dat deze niet hidden is en dan verwachten we/ik normaal scherm
    gedrag.




    Originally posted by Bug
    - Editboxen zijn en blijven niet direct editbaar. Met editten is dit een beetje lastig geef ik toe maar wat exceptie is het veel simpeler. (het zou anders teveel tijd in beslag nemen -> kosten hoger dan de baten)
    mmm dit klinkt wel erg commercieel ingesteld, ik ga er toch vanuit dat dit een hobby
    project is en dan zou de bovenstaande stelling toch niet helemaal op zijn plaats zijn.
    Een tool schrijven kost nou eenmaal bergen met tijd, en zeker de afwerking er van.




    Originally posted by Bug
    Al met al denk ik dat dit al weer heel wat meer de goede richting is op gegaan. Maar natuurlijk mag je nog steeds kritiek geven! Ook op het bovenstaande.
    Daar heb je inderdaad voor 100% gelijk in, weer een stap in de goede richting,
    echter toch nog wat opmerkingen.


    Alvast veel succes en later volgt er meer (indien je er nog behoefte aan hebt.)


    My 30 cents.

    Richard
    RLD

  11. #11
    C#, Delphi 7 user Bug's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    In our toxic environment.
    Posts
    375
    Originally posted by Richard
    Om maar meteen even met de deur in huis te vallen, ik geef eerst even wat 'tegen'
    commentaar op jouw geposte opmerkingen.
    Daarna zal in de loop van deze dagen weer een 'test' verslag komen,
    (wordt momenteel aan gewerkt, alleen tijd is even beperkt).
    Neem er gerust alle tijd voor er zijn nog genoeg andere dingen te doen (telt ook voor mij ).

    De volgende versie zal sowieso wat langer op zich laten wachten.

    De punten die ik nog wil verbeteren zijn:

    - Dual monitor support (eigenlijk is het niet meer dan de workarea er uit halen).
    - Een help file.
    - Shortcuts. {toch maar....alles voor een allround applicatie }
    - Alle kruisjes weergeven.
    - Als de main form zichtbaar is, de taskbar button showen.

    Dit zal waarschijnlijk toch nog wel uitgebreid uitgebreid worden als je het opnieuw getest hebt. .

    Al met al vind ik het wel erg tof van je dat je zo de zaak aan het uitspitten bent. Best van je! En natuurlijk iedereen die het getest heeft.

    ≈∞㎓

  12. #12
    C#, Delphi 7 user Bug's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    In our toxic environment.
    Posts
    375
    Zo na een aardig tijdje denk ik dat het nu wel tijd is voor een nieuwe versie om te laten zien dat ik toch nog wat met jullie commentaar gedaan heb .

    Een helpfile zit er niet bij, wel de hints hier en daar verbeterd. Misschien dat ik nog een tip form maak met shortcuts (gebruik van de pijltjes- en entertoets(en). Maar ik denk dat dat niet echt een must is.

    Anyway denk je dat ik nog steeds dat ik heftig de plank aan het misslaan ben laat het me weten! Alle kritiek is welkom (zij het dat ik ook wel eens mijn eigen zin doordrijf (kruisje van de license form )).

    http://home.tiscali.nl/pwiv/NextPages/Delphi.html

    http://home.tiscali.nl/pwiv/NextPages/Files/SP_54.zip


    Alvast bij voorbaat dank!

    ≈∞㎓

  13. #13
    C#, Delphi 7 user Bug's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    In our toxic environment.
    Posts
    375
    Zijn er helemaal geen ervaringen? Of is het nu perfect of juist het tegenovergestelde?


    Just requesting some feedback .

    ≈∞㎓

  14. #14
    TCustomBuild Rob Bos's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    4,213
    Nou ... om eerlijk te zijn heb ik er compleet geen behoefte aan ....

    Omdat (als) mijn pc aanstaat .. ik er toch achter (nu ja voor ) zit !

    En tijdens het film kijken neemt tv tool het van me over en daar ben ik heel tevreden mee.

    Overigens staat mijn screensaver niet eens meer ingesteld, omdat die nooit aan hoeft te springen ...

    My 2 cents

  15. #15
    C#, Delphi 7 user Bug's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    In our toxic environment.
    Posts
    375
    Originally posted by Rob Bos

    Overigens staat mijn screensaver niet eens meer ingesteld, omdat die nooit aan hoeft te springen ...
    Lucky one

    (Niet dat ik spijt heb dat ik SP heb ontwikkeld -> veel van geleerd. Gezien dat ik met het project begonnen ben met één form en één button die ik moest aanklikken om de screensaver te starten)

    ≈∞㎓

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Full screen
    By Pino in forum Algemeen
    Replies: 4
    Last Post: 29-Apr-04, 09:59
  2. Twee Forms Verspreiden over screen
    By Anton Sr. in forum Algemeen
    Replies: 8
    Last Post: 16-Mar-04, 09:24
  3. Dxdraw en do full screen
    By Ares in forum Algemeen
    Replies: 8
    Last Post: 26-Jan-04, 13:09
  4. on screen keyboard
    By Viper in forum Algemeen
    Replies: 25
    Last Post: 01-Sep-03, 15:46
  5. OSD (On Screen Display)
    By cyberde in forum Algemeen
    Replies: 24
    Last Post: 08-Jan-03, 15:08

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •