Results 1 to 5 of 5

Thread: Inhoud van messageboxes kopi?½ren

  1. #1

    Question Inhoud van messageboxes kopi?½ren

    Deze 'tip' heb ik van mijn collega, dus Alex, als je dit leest, ik hou van je!

    Maargoed. Hij vertelde me dus dat je messageboxen gewoon met Ctrl-C als tekst kan kopieren naar het clipboard.

    Dat zou er dus als volgt uit kunnen zien:

    ---------------------------
    Notepad
    ---------------------------
    The text in the Untitled file has changed.

    Do you want to save the changes?
    ---------------------------
    Yes No Cancel
    ---------------------------


    Een geweldige representatie van de messagebox zoals je ziet. Ik heb er lang over zitten piekeren. Hoewel ik eerst dacht dat het erg handig kon zijn als een 'domme' gebruiker een fout zou moeten melden, bedacht ik me vervolgens dat het waarschijnlijk meer tijd kost om iemand uit te leggen hoe hij/zij deze handeling uit moet voeren dan om hem/haar de tekst te laten spellen.

    Hoe dan ook. Blijkable hebben ze bij Microsoft wél tijd te veel.

    Ik heb het overigens getest op Windows 2000. Ik weet niet of de feature ook op andere platformversies beschikbaar is. Hoewel ik dit niet getest heb, ga ik ervan uit dat dit alleen werkt met 'echte' Windows boxes. De MessageDlg functie zal deze feature niet hebben
    1+1=b

  2. #2

    Re: Inhoud van messageboxes kopi?½ren

    Originally posted by GolezTrol
    De MessageDlg functie zal deze feature niet hebben
    Of wel natuurlijk
    Code:
    procedure TMessageForm.CustomKeyDown(Sender: TObject; 
      var Key: Word; Shift: TShiftState);
    begin
      if (Shift = [ssCtrl]) and (Key = Word('C')) then
      begin
        Beep;
        WriteToClipBoard(GetFormText);
      end;
    end;
    Marcel

  3. #3
    Mijn TMessageForm heeft geen CustomKeyDown, dus of het is een feature die nog niet bestond in Delphi 5, of het is een suggestie om zelf een TMessageForm class aan te maken..

    Wel jammer dat je dan alle message functies die hier gebruik van maken ook moet aanpassen, ofwel een variant op moet maken.
    1+1=b

  4. #4

    Re: Inhoud van messageboxes kopi?½ren

    Originally posted by GolezTrol
    Ik heb het overigens getest op Windows 2000. Ik weet niet of de feature ook op andere platformversies beschikbaar is. Hoewel ik dit niet getest heb, ga ik ervan uit dat dit alleen werkt met 'echte' Windows boxes. De MessageDlg functie zal deze feature niet hebben
    Werkt enkel op de NT-familie, de "spelletjesWindows" ondersteunt dit niet (getest met XP en Win98)
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  5. #5
    Originally posted by GolezTrol
    Mijn TMessageForm heeft geen CustomKeyDown, dus of het is een feature die nog niet bestond in Delphi 5, of het is een suggestie om zelf een TMessageForm class aan te maken.
    Nee, was geen suggestie maar kwam direct uit de Delphi source. Maar inderdaad uit Delphi 6, in 5 zat ie nog niet.
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •