Page 1 of 3 1 2 3 LastLast
Results 1 to 15 of 34

Thread: Screenshots, Zoekfunctie Pegasus

  1. #1
    TSusjuh.Love.Count>MaxInt Francois Schumans's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Vodafone-NL, Business Critical Connections
    Posts
    997

    Screenshots, Zoekfunctie Pegasus

    vanuit TestForum XML Client:

    Originally posted by PsychoMark
    In DeX?? zit inderdaad nog de oude URL, aangezien ik geen zin meer had om DeX?? te updaten bouw ik 't gewoon in Pegasus in... met de mogelijkheid voor zowel de NLDelphi als de vBulletin search . Maar goed, deze thread wordt om de zoveel tijd gecleaned, dus heb je feature requests, eis je pre-alpha screenshots of wil je gewoon discussieren over Pegasus, doe dit in het DeX?? forum (dan zal ik ze naderhand verplaatsen naar het Pegasus forum, maar dat kan pas als Marcel weer terug is)...
    Dus psychomark, als je ergens ffkes een beetje tijd hebt... T zou leuk zijn om wat screenshots te zien

    We wachten met spanning af .. *siddersidder ]|[ spanningspanning*
    If IDE = Delphi Then Raise Greets.Create('Frenske');
    Else Throw New Greets('Frenske')

  2. #2
    PietZa.Create PietZa's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Nieuwegein
    Posts
    395
    Pegasus klinkt goed, ik ben ook wel benieuwd. Dus kom maar op met die screenshots.

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Verplaatst naar DeX??, is iets anders dan DeX 2.x . Vandaar ook de naamwijziging, was verwarrend...


    Ik post later vandaag wel de eerste screenshots, dus nog even geduld!
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik heb de screenshots online gezet: klik hier voor de screenshots!. Een kleine uitleg van de screenshot volgt:


    • 02-09-2003 Login.png

      Dit is het login scherm van Pegasus (duh). De vraagteken-knop opent een help-bestand met uitleg (ja ja, Pegasus heeft een helpfunctie! 't wordt nog eens professioneel ).

    • 02-09-2003 Error balloon.png

      Dit kennen jullie vast van DeX??, de melding in de statusbar. De MessageBox is nu vervangen door de balloon. Voordat ik kritiek krijg: ja, ik heb ook een afschuwelijke hekel aan ballonnetjes die overal ongevraagd in beeld komen, maar ik verzeker je: deze ballon komt alleen in beeld als je specifiek op de statusbalk klikt zoals aangegeven. Ditzelfde geldt voor bijvoorbeeld het loginscherm: je krijgt ze alleen als er iets fout gaat.

      De filosofie hierachter is dat een MessageBox vrij ingrijpend in, het komt met een hard geluid in beeld en eist dat je op OK klikt. Een balloon zoals deze laat de melding zien en verdwijnt netjes als je verder werkt in het programma. Dit is zoals Microsoft de ballon oorspronkelijk heeft bedoeld, helaas hebben ze 'm zelf nogal eens misbruikt.

    • 02-09-2003 Posts tree.png

      De oude vertrouwde berichtenboom. Toegevoegd zijn de bericht- en threadicoontjes, die optioneel uit te schakelen zijn waarna de standaard oude DeX?? icoontjes worden gebruikt (of gedeeltelijk: alleen icoontjes voor de posts, niet voor de threads, vond het zelf namelijk al gauw onoverzichtelijk worden als de threads ook hun eigen icoontjes hebben ).

    • 02-09-2003 Posts list.png

      De nieuwe berichtenlijst, om DeX-gebruikers tegemoet te komen.




    Verder heb ik de database opgezet en wat tests uitgevoerd, bepaalde mensen klaagde namelijk over de snelheid van FlashFiler. Ik heb mijn redenaties voor het kiezen van FF2 al geuit in een thread van mij in het database-forum, maar ik ben zeker niet ontevreden.

    De test bestond uit het binnenhalen van zoveel mogelijk items, deze in de database schrijven en later weer uitlezen bij het opstarten van Pegasus. De server geeft hierbij maximaal 10.000 posts terug, wat neerkomt op 10.000 records in de posts tabel, plus de nodige records in threads, forums en members, inclusief controle op bestaande records. Dit alles op een Pentium 550.

    Toevoegen: 30.1909 seconden (~ 1.5 seconde voor 500 posts, valt goed mee te leven, zeker als ik 't heb verplaatst naar een aparte thread zodat je helemaal al niks meer merkt)
    Uitlezen: 335.1369 seconden (mhhh, dat kan beter!)
    Uitlezen na wijzigen code: 4.1672 seconden (kijk, daar doen we 't voor )



    Het wisselen tussen boomstructuur en lijstweergave duurt ongeveer 0.1 seconde, en is dus amper merkbaar ondanks dat de gehele lijst opnieuw wordt opgebouwd elke keer. Al met al ben ik dus erg blij met de FlashFiler-VirtualTree combinatie .




    Zover dus de huidige vooruitgang. Er is nog een hoop te bouwen aan de buitenkant, maar de interne werking verloopt al lekker soepel...
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Mag ik zeggen dat ik vind dat het er gigantisch mooi uitziet?
    Heb je nog Alpha / Beta testers nodig?

    [edit]Chips, Francois was 20 sec. eerder
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  6. #6
    TSusjuh.Love.Count>MaxInt Francois Schumans's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Vodafone-NL, Business Critical Connections
    Posts
    997
    vet .

    Originally posted by Matthijs
    Mag ik zeggen dat ik vind dat het er gigantisch mooi uitziet?
    Heb je nog Alpha / Beta testers nodig?

    [edit]Chips, Francois was 20 sec. eerder
    nu niet meer
    If IDE = Delphi Then Raise Greets.Create('Frenske');
    Else Throw New Greets('Frenske')

  7. #7
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Originally posted by Matthijs
    Mag ik zeggen dat ik vind dat het er gigantisch mooi uitziet?
    Heb je nog Alpha / Beta testers nodig?


    Dat mag je . Blij dat er zo positief gereageerd wordt, hopelijk is de gebruikersvriendelijkheid net zo goed (alhoewel ik daar niet over twijfel, vind mezelf nogal kritisch namelijk ). Zodra de eerste Alpha bruikbaar is laat ik 't weten, maar let wel op dat de Alpha waarschijnlijk alleen berichten gaat ondersteunen, geen PMs/Nieuws/Links, dat zijn items voor de Beta versie. Maar in ieder geval kunnen problemen dan al vroeg worden ontdekt!
    Qui custodiet ipsos custodes

  8. #8
    Zet de alpha versie hier op het forum, krijg je (vast) genoeg, opmerkingen en sugesties.

    Verder ziet er veel belovend uit, kan haast niet wachten
    "Wanneer u een ding kent, en kunt doen als een die het kent, en wanneer u een ding niet kent en kunt erkennen dat u het niet kent, dat is Kennis."

  9. #9
    PietZa.Create PietZa's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Nieuwegein
    Posts
    395
    Ziet er perfect uit, en zet mij ook maar op 'potentiëlebetatesters-lijst'

  10. #10
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Je kunt de potentiëlebetatesters-lijst hier vinden . Kortom: ja, ik release 'm dan uiteraard op dit forum voor iedereen .
    Qui custodiet ipsos custodes

  11. #11
    PietZa.Create PietZa's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Nieuwegein
    Posts
    395
    Okay:

    Code:
    var PegasusBetaTester : TNLDeplhiUser

  12. #12
    TSusjuh.Love.Count>MaxInt Francois Schumans's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Vodafone-NL, Business Critical Connections
    Posts
    997
    Dus pegasus kan dalijk (met een *outlook bar* (smikkelsmulsmul)) kiezen tussen de mogelijkheid om te zoeken, pms te sturen etc allemaal vanuit pegasus?

    maw : is er al een features list?
    If IDE = Delphi Then Raise Greets.Create('Frenske');
    Else Throw New Greets('Frenske')

  13. #13
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Vooropgesteld: Pegasus zal nooit een geintegreerde browser of post-mechanisme bevatten, alle links komen uiteindelijk via de standaard browser bij NLDelphi terecht. Wat Pegasus wel doet is die URLs al zo veel mogelijk invullen, net als DeX?? al deed; wil je dus een PM sturen kan je in Pegasus wel de gebruiker selecteren, maar daarna wordt de forum-pagina geopend met de gebruiker voorgeselecteerd...


    Voorlopig is het merendeel DeX?? heropbouwen, alhoewel features als de lijst-weergave er wel bij komen. Ik zal in ieder geval vanavond ofzo eens een lijst op gaan stellen met features die nog moeten komen en al gedaan zijn...
    Qui custodiet ipsos custodes

  14. #14
    TSusjuh.Love.Count>MaxInt Francois Schumans's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Vodafone-NL, Business Critical Connections
    Posts
    997
    Originally posted by PsychoMark
    Vooropgesteld: Pegasus zal nooit een geintegreerde browser of post-mechanisme bevatten, alle links komen uiteindelijk via de standaard browser bij NLDelphi terecht. Wat Pegasus wel doet is die URLs al zo veel mogelijk invullen, net als DeX?? al deed; wil je dus een PM sturen kan je in Pegasus wel de gebruiker selecteren, maar daarna wordt de forum-pagina geopend met de gebruiker voorgeselecteerd... .<snip>
    Dat zoiezo... Het is niet de 'vervanger' van het forum! Het is alleen een tooltje dat je naar de juiste plekken op het forum leid... Als dat zou gebeuren zou de lol ervan af zijn... dan kom je niet eens meer 'op' het forum, en dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling.

    Waar het mij om ging was het feit dat er een aantal sjieke nieuwe functionaliteiten bij komen. Zoals bijvoorbeeld het zoeken in de zoekmachine op t forum. Tis zeg maar een stukje vergroting van de gebruikersvriendelijkheid en gebruikersgemakken.

    Ik ben benieuwd naar de alpha
    If IDE = Delphi Then Raise Greets.Create('Frenske');
    Else Throw New Greets('Frenske')

  15. #15
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    2 nieuwe screenshots zijn toegevoegd. "02-09-2003 Search.png" laat het begin van de nieuwe zoekfunctionaliteit zien, "03-09-2003 PasConvert.png" laat de geintegreerde PasConvert zien. Dit laatste is ook toegevoegd aan de Feature Lijst...
    Qui custodiet ipsos custodes

Page 1 of 3 1 2 3 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Pegasus: feature requests
    By PsychoMark in forum Pegasus
    Replies: 44
    Last Post: 08-Oct-03, 09:25
  2. Pegasus, hoe doe je dat?
    By cyberde in forum Algemeen
    Replies: 5
    Last Post: 03-Oct-03, 22:59
  3. Pegasus: feature list & to-do
    By PsychoMark in forum Pegasus
    Replies: 5
    Last Post: 21-Sep-03, 22:09
  4. Versiehistorie Pegasus
    By PsychoMark in forum Pegasus
    Replies: 2
    Last Post: 17-Sep-03, 22:20
  5. Tonen geselecteerde post in Pegasus gaat fout.
    By Francois Schumans in forum Pegasus
    Replies: 4
    Last Post: 15-Sep-03, 12:04

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •