Results 1 to 6 of 6

Thread: Pegasus: feature list & to-do

  1. #1
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269

    Pegasus: feature list & to-do

    Voor de huidige ideeën en wellicht komende requests, hier een overzicht van features die gepland staan of al af zijn. Alle features waar een * achter staat zijn nog geheel of gedeeltelijk onder constructie. Deze lijst zal in de loop der tijd worden aangevuld, ik post wel een kort berichtje voor elke wijziging zodat DeXers deze binnen krijgen...


    • Ondersteuning voor nieuwe server
      inloggen, ophalen van nieuwe Private Messages, Nieuws en Links
    • Weergaven
      behalve de indeling zoals gebruikt in DeX?? is het ook mogelijk om te kiezen voor een lijst zoals in DeX
    • Wachtrij
      na het ophalen van items geldt er een periode van 30 seconden waarin het ophalen geblokkeerd is, zoals in DeX??. In Pegasus is het echter mogelijk om in die tijd de 'Ophalen' of 'Ophalen vanaf' opties te gebruiken, waarbij de opdracht in de wachtrij wordt geplaatst. Deze wachtrij heeft plaats voor 1 opdracht, nieuwe opdrachten overschrijven de oude. Na het verlopen van de 30 seconden zal deze opdracht automatisch worden uitgevoerd.
    • Threaded openen van URLs
      misschien heb je 't wel gemerkt in DeX??: zodra je een item opent en IE doet er iets langer over om 'm te openen dan reageert DeX?? in die tijd niet meer. Pegasus lost dit op door de URL in een aparte thread te openen. Simpel, maar enorm effectief.
    • Standaard DeX?? functionaliteit *
      berichten openen en verwijderen, etcetera
    • Undo mogelijkheden
      een veelvoorkomend probleem: je wist per ongeluk een thread die je niet had willen verwijderen. Moet je weer opnieuw de items gaan ophalen enzo, lastig lastig. Pegasus biedt uitkomst met een Undo functie .
    • Verbeterde zoekmogelijkheden *
      zoeken op NLDelphi, via de NLDelphi zoekmachine of de vBulletin zoekfunctie, en zoeken op Google of andere zoekmachines. Als extraatje de optie om de zoekopdracht tegelijkertijd uit te voeren via meerdere zoekmachines.
    • Verbeterde filters *
      behalve het filteren op forum en gebruikersnaam moet het ook mogelijk zijn losse threads te filteren, of een thread die begonnen is door een opgegeven gebruiker automatisch te negeren (waarbij, in tegenstelling tot in DeX??, ook berichten van anderen in die thread worden genegeerd).
    • Meer notificatieopties *
      de welbekende popup zal meer mogelijkheden krijgen, onder andere het gebruik van modifier keys (Ctrl, Alt) om een bericht bijvoorbeeld te openen in een nieuw venster (ook al staat dit in de opties uit) of direct te verwijderen zonder te lezen. Ook zal het mogelijk zijn om speciale plugins te schrijven of programma's te laten starten bij nieuwe berichten.
    • Correcte tijdsweergave *
      de tijd zal worden opgeslagen zoals deze van NLDelphi komt, en bij het starten van Pegasus (of het wijzigen van de tijd in Windows) zal worden gecontroleerd hoeveel deze tijd verschilt van de lokale tijd. Hierdoor zal de tijd altijd correct weergegeven worden, ook als de gebruiker de tijd verkeerd heeft ingesteld en later corrigeert.
    • Stabiele synchronisatie *
      synchronisatie is minder nodig met de huidige loginmogelijkheden van de server, maar een 'Backup en herstel' optie zal de, niet bepaald stabiele, Synchronisatie optie van DeX?? vervangen.
    • Geintegreerde PasConvert *
      de welbekende PasConvert functionaliteit heb ik tijdenlang in een los programma gezet, maar Pegasus leent zich er uitstekend voor om deze code te hergebruiken. Geheel aan te passen naar eigen stijl (kleuren, stijlen, etc) en ondersteuning voor alle talen die SynEdit ondersteund (waaronder Pascal, Visual Basic, C, PHP, Perl, etc) en converteren naar RTF, HTML en vBulletin code.
    Last edited by PsychoMark; 09-Sep-03 at 17:28.
    Qui custodiet ipsos custodes

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Deze lijst zal, wegens de moeite die 't kost om 't te onderhouden (ja ja, programmeurs zijn lui), niet meer worden geupdate. In plaats daarvan is er nu een Bug Tracker, die in eerste instantie dient als To-Do lijstje voor mij, maar iedereen is vrij er gebruik van te maken...




    ...misschien is zo'n bug tracker ook een leuk idee voor alle NLDelphi OpenSource projecten? Het forum is een leuke tool om te discussieren, maar voor het uiteindelijke bijhouden van dit soort zaken simpelweg niet geschikt .
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    Klopt. Ik heb het tot nu toe niet gedaan omdat ik dan eigenlijk wel een integratie met het forum wil. Overigens zou een gedeelde userlijst al heel wat zijn. Enig idee of dat een beetje simpel te maken is?
    Marcel

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Geen idee, maar dat gaan we uitzoeken... ik heb al een klein beetje ervaring met de Mantis code (het project-specifieke logo bijvoorbeeld wat je bovenin ziet is zo'n zichtbare feature die er niet in zat )... mocht 't lukken dan geef ik wel een gil...
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    Als ik gewoon elke nacht een batch moet starten om de users over te zetten vind ik het al heel wat hoor. Oh ja, de projecten zou ook handig zijn.

    En voor je het weet hebben we toch een volledige integratie.
    Marcel

  6. #6
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik denk dat het toch netter zou zijn om de gebruikers ook echt te integreren: de users tabel gewoon linken aan elkaar... extra gegevens kunnen dan in de mantis tabel blijven staan, maar voor de login e.d. gebruikt ie de vBulletin data...

    En de projecten wil je uitlezen uit de sub-sub-forums van het open-source forum? Dat is best mogelijk lijkt me...
    Qui custodiet ipsos custodes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Pegasus: feature requests
    By PsychoMark in forum Pegasus
    Replies: 44
    Last Post: 08-Oct-03, 09:25
  2. Versiehistorie Pegasus
    By PsychoMark in forum Pegasus
    Replies: 2
    Last Post: 17-Sep-03, 22:20
  3. Tonen geselecteerde post in Pegasus gaat fout.
    By Francois Schumans in forum Pegasus
    Replies: 4
    Last Post: 15-Sep-03, 12:04
  4. Screenshots, Zoekfunctie Pegasus
    By Francois Schumans in forum Pegasus
    Replies: 33
    Last Post: 14-Sep-03, 19:12
  5. Indy CC List
    By Mark Onrust in forum Algemeen
    Replies: 2
    Last Post: 27-Sep-02, 22:03

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •