Results 1 to 10 of 10

Thread: Zeos library, DataSets voor MySQL, PostgreSQL, Interbase, Oracle en MS SQL Server

  1. #1

    Zeos library, DataSets voor MySQL, PostgreSQL, Interbase, Oracle en MS SQL Server

    De Zeos Library is een set componenten voor toegang naar verschillende databases. Voor iedere database zijn er de volgdende componenten: Database, Transaction, Monitor, Table, Query.

    De werkwijze van de componenten is, zoals het hoort, erg simpel. Plaats een database een transactie en (bijvoorbeeld) een query component en je hebt verbinding met je database. Alle bekende zaken zijn er zoals ondersteuning van parameters, cached updates, master/detail d.m.v. een mastersource. Kortom, een data access library die precies doet wat ie moet doen en niets meer.

    Als je zeer specifieke zaken van je database wilt aanspreken zul je aan Zeos niet voldoende hebben, maar voor de meest gebruikte toepassing: data ophalen en data wegschrijven voldoet Zeos zeker.

    Ik heb Zeos tot nu toe alleen nog gebruikt voor MySQL, de software die het aantal hits e.d. bijhoudt is ermee geschreven, mijn eerste ervaringen zijn zeer goed. Misschien is Zeos straks weer overbodig omdat we dbExpress in Delphi 6 krijgen, voorlopig is dit een goed alternatief.

    Kosten: Open Source
    Waar: www.zeoslib.org
    Marcel

  2. #2
    Zie ook mijn artikel
    Marcel

  3. #3
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Nieuwlande, Nederland
    Posts
    612
    Je moet alleen goed opletten dat je de laatste sources hebt. In oudere versies zitten een aantal hele nare fouten, waarvan ik er trouwens kortgeleden in de nieuwste versie ook nog eentje heb moeten wegwerken.

    De combintatie van Zeos en MySQL kan ik iedereen aanraden, afgezien van een oneffenheidje zoals ik beschreef.

  4. #4
    Uiteraard worden we dan meteen nieuwsgierig: wat heb je aan moeten passen?
    Marcel

  5. #5
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Nieuwlande, Nederland
    Posts
    612
    Meerdere zaken, maar met de ene krijg je een hele nare foutmelding. Ik post mijn aanpassing hier zodra ik 'm teruggevonden heb..

  6. #6

    Database tools voor MySQL/Interbase

    Ik zoek een tool voor het onderhoud van de databases van MySQL en/of Interbase.

    Ik wil tabellen onderhouden,querys opbouwen etc.

    Wie heeft ervaring hiermee ?

    Liefst freeware.

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Nieuwlande, Nederland
    Posts
    612
    voor tabellen en databases onderhouden zou je eens naar MySQL-front kunnen kijken (www.mysqlfront.de)

    Ik heb zelf een tooltje waarmee je met drag-en-drop queries kunt bouwen. Als je interesse hebt, kan ik 'm wel aan mijn volgende post hangen.

  8. #8
    Dat is wat ik zocht.
    Ik kan er ook querys mee bouwen.

    Dit is voldoende voor mij.

    Bedankt.

  9. #9
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Nieuwlande, Nederland
    Posts
    612
    Blij dat ik iets nuttigs heb aangedragen.
    Graag gedaan.

  10. #10
    C# En niks anders.
    Join Date
    May 2002
    Location
    Achter mijn PC.
    Posts
    272
    Had ik al is gevonden op torry's, vind het geweldig!!! geen gedoe, gratis, geen ads en nog gemaakt voor delphi 6! dus...

    I LOVE IT!!!!!!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Date-time in SQL (zonder Delphi parameters)
    By Baldo in forum Databases
    Replies: 16
    Last Post: 14-Jan-04, 16:23
  2. Van interbase naar sql server
    By Bouncer in forum Databases
    Replies: 4
    Last Post: 14-Dec-03, 01:06
  3. MS SQL Server & InterBase
    By bdekort in forum Algemeen
    Replies: 21
    Last Post: 03-Oct-02, 20:22

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •