Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 27

Thread: Pegasus Alpha 2 Bugs

  1. #1
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199

    Pegasus Alpha 2 Bugs

    Hoi,

    ik had weer een debug scherm gedurende of vlak na het verwijderen van een aantal berichten. Wil je het bugreport.txt nog hebben?
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  2. #2
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    En nu al twee keer achter elkaar Daarna wou het programma eigenlijk niet meer opstarten. Waarschijnlijk omdat ie controleerde of er berichten waren en er dus gelijk uitknalde omdat er nog geen nieuwe waren.
    Helaas vergeten hier het bugreport van te saven
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    bugreport.txt is binnen, ik ga er morgen direct naar kijken!
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4
    PietZa.Create PietZa's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Nieuwegein
    Posts
    395
    Niet echt erg, meer een schoonheidsfoutje: Als ik naar het zoekvenster ga, staat er rechts een google icoon. Als ik dat google icoon sleep, en op een willekeurige plaats loslaat. Dan blijft de cursor opeens op het handje staan.

  5. #5
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Google cursor probleempje was een beetje vaag, zeker omdat Drag & Drop uit staat voor de image. In ieder geval opgelost via een workaround; Screen.Cursor := crDefault in imgGoogle.OnMouseUp...

    Delete AV heb ik weten te reproduceren, alleen nog niet uitgevonden wat precies de trigger is. Ik ga 't in ieder geval uitzoeken!
    Qui custodiet ipsos custodes

  6. #6
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik denk dat ik het (of in ieder geval een) probleem gevonden heb: ik had 70 items in de lijst, en zolang ik deze stuk voor stuk rustig delete gaat alles goed. Hou ik Delete echter ingedrukt of ik ga iets sneller deleten dan volgt al heel snel een AV of infinite loop... hoe, wat of waarom snap ik nog niet, maar dat komt nog wel
    Qui custodiet ipsos custodes

  7. #7
    PietZa.Create PietZa's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Nieuwegein
    Posts
    395
    Bij de Dex2 weergave krijg je een pop-up met onder andere: Verwijderen, Verwijder thread en Verwijder forum. Deze 3 opties zie je ook als je een forum aanklikt. Kies je dan voor Verwijderen of Thread verwijderen, dan verwijderd hij het hele forum...

    Ik denk dat je die twee opties afhankelijk van de geselecteerde post, thread of forum moet disabelen of enabelen.

  8. #8
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Dat is geen bug, dat is een "undocumented feature". En dat meen ik nog echt ook, hier is over nagedacht . Het idee is dat als je "Verwijder thread" op een forum doet dat ie dan gewoon het forum verwijderd en niet zeurt dat het geen thread is, scheelt je weer wisselen van toetscombinatie... "Verwijder thread" bij een post, of "Verwijder forum" bij een thread, is nog meer de bedoeling: scheelt je weer terugstappen in de boom (als je de treestructuur gebruikt) of elke post apart verwijderen (bij de list-modus)...
    Qui custodiet ipsos custodes

  9. #9
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Eerst dit Mark - Hij ziet er gelikt uit en qua functiionalitet is het perfect hoor

    Maar ik heb ook een paae buugs / ongewenste features

    Multiselect in List (DeX stijl)
    In de list scherm is het niet mogelijk om meerdere berichten te selecteren, zoals het is in Dex. Handig om een aantaal berichten tegelijk verwijderen.

    Tray Icon
    De tray Icon geeft de aantaal post niet leesbaar weer. Ik heb nu 410 berichten (denk ik - het is nergens anders te zien), Maar verwijder ik ze alle maal blijft er 410 staan. Maar dan zo dat het lijk als dubbele punt staat en dan 410, waarvan de nul maar halv zichtbaar.

    Pegasus krijgt automatisch focus
    Als de Pegasus scherm gewoon op de achtergrond is, zoals als je op een bericgt heb geklikt, dan komt hij navoren op moment dat hij automatich berichten gaat ophalen. Dit vind erg storend, je ben net een tekst aan het typen een in eens zit je in Pegasus. Dit geburt niet als hij minimaliseert is in de tray.

    Merdere zoek mogelijkheden te gelijk
    Als je in de zoek scherm kiest voor 2 of 3 zoek mogelijkheden komt hij altijd met twee Google of twee vBulitin of twee vBulitin en een Google scherm.

    Hoop dat het jij verder kan helpen.
    Anders

    May your code compile!

  10. #10
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    • Multi-select
      Goed punt, komt er in!
    • Tray icon
      He, dat is vreemd, ik heb geen problemen met het updaten van het tray icon. Zowel onder 2000 als XP verloopt alles schijnbaar soepel...
    • Focus
      Dit merkte ik ook vandaag, alhoewel het venster niet naar voren sprong (ik weet niet welke Windows versie jij draait, maar 2000 en hoger hebben hier maatregelen tegen genomen zodat vensters standaard niet dwars kunnen gaan zitten, knipperen doet ie hier wel)...
    • Zoeken
      Ik vink hier alle mogelijkheden aan en ik krijg gewoon netjes 3 schermen met de correcte pagina's. De code suggereerd ook dat dit hoort... de "Open in nieuw venster" optie werkt bij jou wel zonder problemen als je meerdere posts achter elkaar opent?
    Qui custodiet ipsos custodes

  11. #11
    PietZa.Create PietZa's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Nieuwegein
    Posts
    395
    Originally posted by PsychoMark
    Dat is geen bug, dat is een "undocumented feature". En dat meen ik nog echt ook, hier is over nagedacht . Het idee is dat als je "Verwijder thread" op een forum doet dat ie dan gewoon het forum verwijderd en niet zeurt dat het geen thread is, scheelt je weer wisselen van toetscombinatie... "Verwijder thread" bij een post, of "Verwijder forum" bij een thread, is nog meer de bedoeling: scheelt je weer terugstappen in de boom (als je de treestructuur gebruikt) of elke post apart verwijderen (bij de list-modus)...
    Toch vind ik het een beetje verwarrend.
    Kijk, als je "Verwijder forum" op een post doet, dat ie gewoon het hele forum verwijderd ook al is het een post, dat vind ik nog wel logisch, maar andersom niet echt. Je kan dus, als je een forum hebt geselecteerd, een forum met 3 toetscombinaties verwijderen. Wij hebben ooit een zelfde 'feature' gehad, maar bij ons struikelden de gebruikers erover.

    Maar ja, smaken verschillen. En het doet niks af van de kwaliteit, want het pegasus is echt geweldig!

  12. #12
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Deze bevindingen zijn op een Win98 se machine en met name de Tray Icon problemen zou wel daar mee te maken kunnen hebben - of met andere worden dat kwam ook voor bij DeX. En ik denk eerder dat het met mijn Win98 se installatie te makeng heeft dan wat anders.
    • Tray Icon
      Dit kan ik wel nog reproduceren door de "Delete" ingdrukt te houden, dan komen eer ets voor het getal te staan (dubbele punt of een punt) en hij blijft hangen op 279 of zo iets. Of hij blijft gewoon hangen op 279 terwijl alle berichten zijn verwijdert.
      Sluit ik nu Pegasus af krijg ik dus ook de debug windos (debug rapport is verstuurt) en blijf de tray icon zichtbaar ook is Pegasus af gesloten. In enkel geval kreeg ik zelfs een blauwe scherm.
    • Zoeken
      Het blijft bij het zoeken het zelfde - Vink ik meer dan een mogelijkheid aan krig ik minimaal twee de zelfde.
      Nog wat bij een aangevinkte mogelijkheid pakt hij altijd een al open browser venster - wat ik uit dan boze vind. Bij merdere aangevinkte mogelijkheden pakt netjes allemaal nieuwe browser vensters.
    • Openen - nieuw/bestaande venster
      Bij het selecteren van een bericht + [enter] - Opet hij in een bestaande venster (dat is ook de bedoeling of niet?)
      Maar bij [shift] + [enter] opent hij een nieuw venster
      Overigemogelijkheden werken zoals verwacht
    Anders

    May your code compile!

  13. #13
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Dat het tray-icon blijft hangen bij het inhouden van Delete kan kloppen, dat is nog erg buggy, en blijkbaar gaat ie onder Win98 dan nog wel door. Daardoor krijg je ook de crash bij het afsluiten.


    Zoeken: dat ie bij een aangevinkt een bestaand venster pakt is omdat dat zo in de instellingen staat. Probleem is; het instellingen dialoog geeft je deze optie nog niet. Intern zit het er dus wel, maar goed, daar heb je weinig aan he . In Alpha 3 komt de "Forceer in nieuw venster" zoals DeX?? deze kent dan ook weer terug...

    Win98 SE dus, welke IE versie gebruik je? En bij Internet Opties -> Geavanceerd -> Hergebruik vensters voor openen snelkoppelingen (letterlijke engelse vertaling, titel kan afwijken), hoe staat deze ingesteld? Misschien valt 't te reproduceren...


    Openen: ja, dat is het standaard. Of tenminste, standaard totdat de instelling er komt. Vreemd, aangezien de zoekfunctie dezelfde OpenURL functie gebruikt voor het openen van een nieuw venster...
    Qui custodiet ipsos custodes

  14. #14
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    "Vensters opnieuw gebruiken bij het activeren van snelkoppeling" was de term, en die is ingeschakkelt. Bij het uitschakkelen pakt Pegsus ten alle tijden een nieuw venster - bij bericht -> enter, zoeken, openen, etc.

    Het is trouwens IE 6.02.2800.1106
    Anders

    May your code compile!

  15. #15
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik heb hier dezelfde IE onder 2000 SP4 en XP SP1, optie staat bij mij ook ingeschakeld. Ik zal eens kijken of ik een 98 bak kan vinden om op te testen (of desnoods VMWare )
    Qui custodiet ipsos custodes

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Pegasus: feature list & to-do
    By PsychoMark in forum Pegasus
    Replies: 5
    Last Post: 21-Sep-03, 22:09
  2. Versiehistorie Pegasus
    By PsychoMark in forum Pegasus
    Replies: 2
    Last Post: 17-Sep-03, 22:20
  3. Tonen geselecteerde post in Pegasus gaat fout.
    By Francois Schumans in forum Pegasus
    Replies: 4
    Last Post: 15-Sep-03, 12:04
  4. Screenshots, Zoekfunctie Pegasus
    By Francois Schumans in forum Pegasus
    Replies: 33
    Last Post: 14-Sep-03, 19:12

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •