Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 27

Thread: alternatief voor datasnap

  1. #1
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509

    alternatief voor datasnap

    (gebruik Delphi 10.2.3/ firebird 2.8.x)


    de volgende situatie: een gebruiker heeft een standalone computer (dat kan Windows zijn, of OS X)
    daar draait onze applicatie.

    nu wenst de klant gebruik te maken van een tablet ( iOS of Android ) om een soort intake met hun klant(en) vast te leggen.
    mijn eerste gedachte was om Datasnap te gebruiken ( ja, ik ben fan van Bob Swart ), maar een datasnap server werkt alleen onder Windows.
    De klanten met OS X kunnen dan daar geen gebruik van maken, en dat wil ik niet.

    Nu heb ik naar kbmMW gekeken, en ik krijg de indruk dat ik het daar wel mee kan.
    Er moet data heen en weer gestuurd kunnen worden en de bedoeling is om alleen in het lokale netwerk te blijven (uiteraard encrypted)

    kan er iemand hier iets zinnigs over zeggen (voor's en tegen's, enz.) ?
    Erik

  2. #2
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    KbmmW kan inderdaad een goede optie zijn. Moet je wel een aardige studie voor maken (vond ik tenminste). Weet alleen niet of dat ook werkt met FMX.
    Benno en Luigi kan jouw dat prima uitleggen. MorMOT is ook een goede kandidaat, maar geldt voor studie hezelfde als KbmmW
    mijn eerste gedachte was om Datasnap te gebruiken ( ja, ik ben fan van Bob Swart ), maar een datasnap server werkt alleen onder Windows.
    Maar dat is toch alleen het servergedeelte? Of zijn de componenten voor de clients alleen voor VCL? Lijkt mij stug.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  3. #3
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    Hallo John,

    dank voor je reactie.
    ik heb gezien dat alle kbmMW componenten werken op alle platforms die Delphi aan kan.
    de Datasnap server is alleen onder Windows, de client kant is voor alle platforms.
    Erik

  4. #4
    Begrijp ik je goed dat je op iedere Win/Mac een server wilt kunnen draaien en dus geen centrale server? Op windows is het met kbmmw in ieder geval geen probleem, maar zelf heb ik nooit een server applicatie geschreven voor de mac (wel client applicaties voor iOS). Volgens mij moet het wel kunnen. Als je wilt kan ik het even testen vanavond of morgen, ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig.

    Zoals John al aangaf kost het wel iets van tijd om kbmmw te leren kennen, maar je kunt er echt ontzettend veel mee en wordt het nog steeds door ontwikkeld!

  5. #5
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    klopt Luigi, het is vaak een klein bedrijf met slechts 1 computer. het zal waarschijnlijk ook om maar 1 tablet als client zijn die er gebruik van maakt.
    voor de grotere bedrijven zal dan een server aanbevolen worden.

    ik ben benieuwd naar je bevindingen. Ik heb vorig jaar kbmMW enterprice aangeschaft, daar zat echter geen Tokyo in. ik heb gisteren Kim gevraagd welke stappen ik moet doen om kbmMW voor Tokyo beschikbaar t krijgen, maar tot op heden nog geen antwoord gehad. ik krijg inderdaad ook de indruk dat kbmMW erg krachtig is.
    Erik

  6. #6
    ik heb gisteren Kim gevraagd welke stappen ik moet doen om kbmMW voor Tokyo beschikbaar t krijgen
    Er zit standaard 6 maanden service and upgrade bij, dus misschien kun je gewoon de meest recente versie installeren. Die gebruik ik ook onder Tokyo update 3.
    Ander kun je kijken of je het gewoon geïnstalleerd krijgt, dan kun in ieder geval even experimenteren. Als je ook echt kbmmw gaat gebruiken is het wel handig als je een update subscription hebt, zeker nu Delphi ook met update subscriptions werkt.

  7. #7
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    die update subscription zie ik niet duidelijk op de site staan, wel een volledig nieuwe versie en een update vanaf de professional versie

    AH , toch ! tweede kolom US $ 318,00
    Erik

  8. #8
    Hou er rekening mee dat je subscription ingaat vanaf het einde van de vorige. Als je inlogt in het portal kun je de laatste versie zien waar je recht op hebt. https://components4developers.wordpr...1-00-released/ volgens deze blog die dateert van april 2017 is versie 5.01.00 geschikt voor tokyo dus waarschijnlijk kun je in ieder geval installeren als je in 2017 gekocht hebt + 6 maanden SAU

  9. #9
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    enterprice expiry date is 25-08-2017. als ik die ophaal en de installatie opstart krijg ik mogelijkheden t/m Berlin. geen Tokyo dus.
    als het goed is moet ik dus die 318,00 dollar update nemen en ben dan t/m 25.8.2018 onder de pannen, klopt toch ?
    Erik

  10. #10
    Welke versie van kbmmw heb je te pakken? (ik zie hier geen release date)

    Hoe installeer je installer of handmatig?

  11. #11
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    5.02.10
    zip met daarin kbmMW_Ent_Setup.exe
    Erik

  12. #12
    Als je in plaats van full installation kiest voor file extraction only, dan zie je dat er wel een package is voor D102 en met de informatie die ik heb is dit ook juist. Waarschijnlijk is het alleen de installer die niet werkt. Het is op zich niet lastig om de packages zelf te installeren alleen wordt het configuratie bestand dan niet voor je gemaakt als ik me niet vergis.

  13. #13
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    het gaat me niet zo zeer om het geld (hoewel, het zijn toch weer een paar flessen wijn :-) ), maar ik wil graag de nieuwste versie, zodat alle eventueel gevonden bugs en aanpassingen gedaan zijn. mocht ik support nodig hebben, dan is vraag één altijd : "heb je de meest recente versie er op staan". Bovendien verwacht ik met deze oude versie die ik nu heb, dat ik niet veel support kan verwachten van Kim (logisch, hij zal ook moeten eten)
    Erik

  14. #14
    Hi Erik

    Ik weet niet hoe uitgebreid de applicaties is en wat het noodzakelijk maakt om datasnap of KbmmW te gaan gebruiken.
    Men zit op en intern netwerk...ik zou zeggen een mySQL server installeren op een centrale server. Je applicatie bouwen op basis
    van myDac of uniDac en je bent klaar. Of het moet zijn dat je gebonden bent aan FireBird maar dat kun je toch ook
    centraal installeren.

    Greetz Peter

  15. #15
    Als je kbmmw gaat gebruiken is naar mijn mening een subscription noodzakelijk. Wil je alleen even kijken of het iets voor je is, dan is een "paar flessen wijn" wel een redelijk dure trial en kun je misschien even uit de voeten met de 5.02.10 versie.

    p.s. Benno is reseller van kbmmw in Nederland

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •