Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 19

Thread: Meehelpen om Delphi "programming language of the year 2008" te maken

  1. #1
    Senior Member xsintill's Avatar
    Join Date
    Aug 2002
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1,075

    Meehelpen om Delphi "programming language of the year 2008" te maken

    Misschien aardig om ook te gaan kijken of het mogelijk is om Delphi de "programming language of the year 2008" te laten maken.
    De bedoeling is om op zoveel mogelijk pagina's de term "Delphi programming" te laten terugkeren.
    Misschien dat nldelphi ook een handje kan meehelpen hiermee?

    zie deze blogposting

  2. #2
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik vind het wel een aardig idee. Ik vraag mij alleen af of de leden van NLDelphi genoeg zijn om deze op nummer 1 te zetten.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  3. #3
    Senior Member xsintill's Avatar
    Join Date
    Aug 2002
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1,075
    In de blogposting wordt al een voorspelling gedaan door Paul Jansen van TIOBE echter onder voorbehoud natuurlijk. Andere sites helpen ook mee zoals delphi.wikia.com en delphibasics.co.uk en ook meerdere delphi bloggers doen mee. Volgens mij wordt deze titel ook niet gegeven aan de nummer 1 positie maar aan de snelste stijger.


    p.s. Dank je wel moderator voor het aanpassen van de titel van deze thread.. Helaas zag ik het te laat en volgens mij is na posten het niet meer mogelijk om dit aan te passen.

  4. #4
    Je hebt 'm bij deze op NLDelphi gezet. Maar het nut van dit soort "onderzoeken" is natuurlijk eeh... niet zo zinvol, dat blijkt maar weer.

    Maar wel leuk, dus voortaan hebben we onderaan elke pagina "Dutch Delphi programming" staan
    Marcel

  5. #5
    Senior Member xsintill's Avatar
    Join Date
    Aug 2002
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1,075
    Dat de onderzoeksresultaten niet 'wetenschappelijk' zijn ben ik met je eens. Maar de 'buzz' die gecreeerd wordt door de titel voor language of the year voor delphi zal misschien wel een prettig effect met zich mee kunnen brengen. Dus alle beetje helpen. Dank voor de medewerking Marcel

  6. #6
    NLDelphi wordt normaliter goed geïndexeerd door Google, dus dat kan zeker een flinke boost geven.
    Nu is alleen de vraag of alle threads opnieuw geïndexeerd gaan worden, of dat vBulletin en Google zo slim zijn om bij te houden wanneer de laatste wijziging was...
    1+1=b

  7. #7
    Waar is de tijd gebleven dat we op "Google donderdag" moesten wachten om resultaat te zien http://www.google.com/search?q=Dutch...UTF-8&oe=UTF-8
    Marcel

  8. #8
    TCustomBuild Rob Bos's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    4,213
    Daar staan tot nu toe alleen deze thread en de index voor het forum
    Dus: nog geen nieuwe threads sinds de aanpassing van Marcel en ook niet een herindexering over alle bestaande threads ?

  9. #9
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Rob, dan klik je op Meer resultaten van www.nldelphi.com ??.

    Herindexering over alle bestaande threads zal vermoedelijk weer plaatsvinden als de googlebot is langs geweest.
    Last edited by NGLN; 14-Oct-08 at 12:20.
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  10. #10
    Helaas nog maar 22 en niet de gebruikelijke 13000...
    1+1=b

  11. #11
    Ja, we hebben Google nog niet kunnen verleiden tot een complete herindexering. Maar in de history staat ook "Copyright 2008" dus zo af en toe gaan de robots er toch helemaal langs. En ja, soms verdwalen ze en zijn er 40 Google bots op de site aan het rondzwerven

    Nog maar even afwachten dus...
    Marcel

  12. #12

  13. #13
    Tja de meesten onder ons gebruiken wel het woord "Delphi" zonder meer en niet "Delphi programming".

    In principe zou de searchbot "Delphi" zonder het woord "Oracle" moeten zoeken.

  14. #14
    Ik ben bang (nou ja..) dat Google aan de server vraagt wanneer een pagina voor het laatst geupdated is, en dat oude threads zodoende niet geherindexeerd worden. Op zich is dat voor het overzicht ook wel zo eerlijk voor contest waar deze thread over gaat. Je moet dergelijke statistieken tenslotte eigenlijk baseren op de activiteit van de gebruikersgroepen en niet zo zeer op de totale hoeveel content.
    1+1=b

  15. #15
    Quote Originally Posted by Handsaeme View Post
    In principe zou de searchbot "Delphi" zonder het woord "Oracle" moeten zoeken.
    Zodat alle sites over Delphi applicaties tegen een Oracle database worden uitgesloten?
    1+1=b

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •