Results 1 to 5 of 5

Thread: Unique ID / HWID

  1. #1

    Unique ID / HWID

    Is er een mogelijkheid om runtime een unique id te maken? Ik weet dat dit wel eens gebeurd op basis van een HDD Serial, maar wat is een goede manier om een echt unieke waarde te krijgen - waar ik dus gebruikersgegevens aan kan koppelen. Zou dus wel willen dat deze opnieuw berekenbaar is - zodat ik deze niet moet opslaan..

  2. #2
    Je zou een GUID kunnen gebruiken.

    Code:
    function NewGUID: String;
    var
      AGuid: TGUID;
    begin
      CreateGuid(AGuid);
      result := GUIDToString(AGuid);
    end;

  3. #3
    Quote Originally Posted by havezet View Post
    Je zou een GUID kunnen gebruiken.
    Een GUID is niet opnieuw berekenbaar (hoewel ik me afvraag waarom dat een eis zou zijn).

    Quote Originally Posted by Reidinga View Post
    Zou dus wel willen dat deze opnieuw berekenbaar is - zodat ik deze niet moet opslaan..

  4. #4
    je geeft niet aan hoe uniek, zoals je het beschrijft lijkt het op een uniek nummer dat uniek moet zijn ongeacht waar het geïnstalleerd is en ongeacht het aantal installaties. Oftewel een licentienummer. In dat geval de gebruiker een wachtwoord laten kiezen en dat samen met de installatiepad hashen en die hash gebruiken.

    vervolgens komt dat de vraag hoe groot mag het zijn voordat de gebruiker het niet meer wilt overtypen en voordat je het weet bouw je een licentie systeem

  5. #5
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Ik herinner me dat ik op het werk ooit eens op zoek ging naar het moederbord serienummer via WBEM, z'n toen bleek die bij de hele reeks stations die ze kochten voor het project dat op hetzelfde stond... Ik herinner me een guid in het registry onder een knoop "Cryptography" maar die kan dan met een ghost van een vooraf gemaakte install ook weer op hetzelfde staan... Uiteindelijk ging ik aan de slag met het MAC adres van de netwerkverbinding, dat was echt uniek bij elk, maar kan inderdaad wel nog verhuizen van machine, natuurlijk... Als je *echt* zeker wil zijn kijk je inderdaad best naar een bestand licentiesysteem of zelfs USB singles, maar die zijn beide omslachtig een niet gratis...

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •