Page 2 of 4 FirstFirst 1 2 3 4 LastLast
Results 16 to 30 of 49

Thread: Delphi Conference 2018 - Jaarbeurs Utrecht

  1. #16
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Je weet wat de meest gebruikte development techniek is nietwaar? Chaos.

    De debug sessie lijkt wel aardig, maar om daar een dag en entree aan op te offeren, naah.

    We gaan nog wel ff met Seattle door. De muziek die ik draai past beter bij Seattle dan by Tokyo.

  2. #17
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Quote Originally Posted by ErikB View Post
    voor een deel is het ook noodzakelijk om de updates uit te brengen vanwege de vele wijzigingen op het mobiele front. voor iemand die uitsluitend VCL schrijft, is dat niet zo interessant. Maar ontwikkelaars die met FMX (en applicaties voor OSX, iOS en/of Android) bezig zijn kunnen er wel degelijk baat bij hebben (zonder een discussie te starten of je met Delphi/FMX de mobiele kant op wil).
    Hoeveel mensen ken jij die daadwerkelijk professioneel of als hobby bezig is met FMX?
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  3. #18
    Ik denk dat het op de desktop intussen redelijk gebruikt wordt, gelet op Max OSx. Mobiel heb ik ernstig mijn twijfels, ze zijn het niet voor niets kado gaan geven bij de Pro (op zich goed, het vergroot de kansen op acceptatie en gebruik).

    Persoonlijk denk ik dat mobile een doodlopende weg gaat zijn voor Delphi, ze kunnen nooit snel genoeg evolueren zoals bv Xamarin dat wel kan.

    Het is jammer dat ze een route hebben gekozen waarbij ze binary modules afleveren (.so's) die de eigenlijke app zijn. Ik had liever gezien dat ze een "transpiler" hadden gebouwd waarbij de delphi code voor bv android compileert naar java. De Android ontwikkelomgeving heb je toch al nodig, als ze die route hadden genomen heb je weliswaar een extra stap maar de afhankelijkheid van android versies of specifieke platformen was veel kleiner geweest. Op die manier had Embarcadero zijn (zeer) beperkte resources volledig kunnen steken in de echt belangrijke zaken voor ontwikkelaars.

  4. #19
    Quote Originally Posted by PiSymbol View Post
    Komt er ook een C++ converentie voor C++ Builder gebruikers?
    We zijn van plan een specifiek C++ evenement te organiseren. Hoe, wanneer en waar laten we zeker weten zodra dit bekend is!

  5. #20
    volgens mij stuitert Dmitri nu helemaal blij rond daar in het hoge noorden Margreet.

    Hebben jullie als leverancier inzicht in hoe de verhouding nu ongeveer ligt tussen delphi en c++ gebruik?

  6. #21
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by jkuiper View Post
    Hoeveel mensen ken jij die daadwerkelijk professioneel of als hobby bezig is met FMX?
    Je bedoelt exclusief Barnsten/Embarcadero en directe compagnons? Geen. Veel gespeel, weinig uiteindelijk uitgeleverd lijkt het.

  7. #22
    Quote Originally Posted by jkuiper View Post
    Hoeveel mensen ken jij die daadwerkelijk professioneel of als hobby bezig is met FMX?
    Wij gebruiken steeds meer en meer FMX. Het is nog lang niet perfect, maar het begint werkbare vormen aan te nemen met Delphi 10.2. We gebruiken het vanaf XE8 al om voornamelijk grafieken/meters te tonen.

  8. #23
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    Ik ben er ook al lang mee bezig, vanaf XE2 zelfs. Heel lang oriënterend, maar sinds enige tijd ook echt aan het bouwen voor Win64 en OS X.
    Erik

  9. #24
    Quote Originally Posted by Margreet View Post
    We zijn van plan een specifiek C++ evenement te organiseren. Hoe, wanneer en waar laten we zeker weten zodra dit bekend is!
    Bedankt voor je reactie. Ik ben beniewd naar het evenement.
    Onmogelijk... Is geen feit, maar een mening.

  10. #25
    Zijn er intussen al NLDelphi leden die naar de Delphi conferentie gaan?
    Onmogelijk... Is geen feit, maar een mening.

  11. #26
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    bij mij staat het op de planning, heb al ingeschreven
    Erik

  12. #27
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ben er niet bij, maar ik hoop dat er ook een stukje 10.3 komt.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  13. #28
    ik ben er ook niet bij, maar zit vlakbij op een klus (althans das de planning nu). Dus wie weet leuk om elkaar na het event te treffen en ergens hapje te gaan eten.

  14. #29
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    Benno, dat lijkt me een goed idee.
    We zouden kunnen afspreken in het NH Hotel dat vlak bij het Beatrixgebouw van de Jaarbeurs ligt (die heel hoge toren)
    zijn er nog meer belangstellenden ?
    Erik

  15. #30
    Marius
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    Groningen
    Posts
    178
    Ik ga er samen met een collega heen, gewoon een leuk dagje ertussen uit.

Page 2 of 4 FirstFirst 1 2 3 4 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •