Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 22 of 22

Thread: Datasnap tclientdataset server naar android BLOB fields werken niet?

  1. #16
    Hoe is het veld in Firebird gedefinieerd? Ik heb blob velden altijd als BLOB SUB_TYPE 0 SEGMENT SIZE 80 gedefinieerd.
    (maar goed, het gaat in VCL dus wel goed)

    Het forceren naar ftBlob schijnt dus niet te werken maar dan nog kan de onderliggende dataset het veld verkeerd interpreteren waardoor het als string gezien wordt (en alles na #0 afgekapt wordt).

    Het vis-demootje werkt wel in FMX. (daar is Graphic-veld dus wel een goede ftBlob)
    C:\Users\Public\Documents\Embarcadero\Studio\19.0\ Samples\Object Pascal\LiveBindings\bindgridlink\fmx\BindGridLinkF MXProject.dproj

    Click image for larger version. 

Name:	yqM6wAW.png 
Views:	61 
Size:	31.8 KB 
ID:	7705

    O, wat haat ik LiveBinding en FMX (maar dat zal wel aan mijn gebrek aan kennis daarvan liggen ).

  2. #17
    Quote Originally Posted by rvk View Post
    Hoe is het veld in Firebird gedefinieerd? Ik heb blob velden altijd als BLOB SUB_TYPE 0 SEGMENT SIZE 80 gedefinieerd.
    (maar goed, het gaat in VCL dus wel goed)

    Het forceren naar ftBlob schijnt dus niet te werken maar dan nog kan de onderliggende dataset het veld verkeerd interpreteren waardoor het als string gezien wordt (en alles na #0 afgekapt wordt).

    Het vis-demootje werkt wel in FMX. (daar is Graphic-veld dus wel een goede ftBlob)
    C:\Users\Public\Documents\Embarcadero\Studio\19.0\ Samples\Object Pascal\LiveBindings\bindgridlink\fmx\BindGridLinkF MXProject.dproj

    Click image for larger version. 

Name:	yqM6wAW.png 
Views:	61 
Size:	31.8 KB 
ID:	7705

    O, wat haat ik LiveBinding en FMX (maar dat zal wel aan mijn gebrek aan kennis daarvan liggen ).
    Heb het BLOB type in de firebird db aangepast van 1 naar 0.
    Het openen van de Tclientdataset op het FMX form staat nu wel meteen eindeloos te connecten zonder foutmelding of timeout. Het Blob Veldtype lijkt dus problemen te geven.

  3. #18
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    videoripper: bmp is gewoon het simpelste formaat voor veel dingen. Het is in feite een geheugen dump (met als enige limitatie regels aligned op 4 byte, maar dat is vrij gewoon), en een header ervoor. Het is daarom altijd makkelijk te implementeren.

    Je kan in principe dit ook doen met ongecomprimeerde png, maar dat is een stuk complexer.

  4. #19
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    videoripper: bmp is gewoon
    Huh, was dit daadwerkelijk aan mij gericht?

    Ik weet (uiteraard) wat bmp is en hoe het formaat eruit ziet (dat weet ik van andere image- en video-formaten ook).
    Het enige dat ik heb aangegeven is dat oa. webbrowsers "Officieel" niet allemaal BMP ondersteunen omdat het geen officiële
    internetstandaard is (zoals GIF, JPEG en PNG dat wel zijn) en (in de BMP-vorm) een Windows implementatie is van een
    bitmap-opslagstructuur (met zijn bitness, en eventuele RLE-compressie).

    Dat veel andere OS'en het, door z'n eenvoud, ook ondersteunen doet daar niets aan af.
    Van FM en/of iOS/Android-ontwikkeling heb ik helemaal geen kaas gegeten, dus daar kan ik niets over zeggen.

    Persoonlijk denk ik alleen dat je, om cross-compatible te blijven, van tevoren uit moet zoeken welke formaten volledig
    ondersteund worden door al je doelen (en wellicht is bmp dat ook, maar nogmaals: dat weet ik dus niet).
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  5. #20
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Microsoft, niet windows. Dus b.v. ook office en IE op Mac (vroeger big endian Mac OS en Mac OS X powerpc) ondersteunde het.

    Maar goed, BMP is doorgaans beter ondersteund dan de atypische JPG varianten zoals jpeg2000.

    Ik wist overigens niet dat GIF een officiële internetstandaard was. PNG was origineel juist ontworpen om GIF te vervangen ivm de unisys patenten. Al ondersteunde Mosaic het al geloof ik.

  6. #21
    Quote Originally Posted by rvk View Post
    Hoe is het veld in Firebird gedefinieerd? Ik heb blob velden altijd als BLOB SUB_TYPE 0 SEGMENT SIZE 80 gedefinieerd.
    (maar goed, het gaat in VCL dus wel goed)

    Het forceren naar ftBlob schijnt dus niet te werken maar dan nog kan de onderliggende dataset het veld verkeerd interpreteren waardoor het als string gezien wordt (en alles na #0 afgekapt wordt).

    Het vis-demootje werkt wel in FMX. (daar is Graphic-veld dus wel een goede ftBlob)
    C:\Users\Public\Documents\Embarcadero\Studio\19.0\ Samples\Object Pascal\LiveBindings\bindgridlink\fmx\BindGridLinkF MXProject.dproj

    Click image for larger version. 

Name:	yqM6wAW.png 
Views:	61 
Size:	31.8 KB 
ID:	7705

    O, wat haat ik LiveBinding en FMX (maar dat zal wel aan mijn gebrek aan kennis daarvan liggen ).

    Het lijkt dus toch gewoon een BUG te zijn dan in de clientdataset met blob velden die op het FMX form staat?

  7. #22
    Quote Originally Posted by andregr View Post
    Het lijkt dus toch gewoon een BUG te zijn dan in de clientdataset met blob velden die op het FMX form staat?
    Dan zou de visdemo (die ik liet zien) daar ook een probleem mee moeten hebben. Want die heeft ook een clientdataset met blob op een FMX form staan. En daar werkt het wel.

    Je zou die demo eens kunnen pakken en kijken wat jij anders doet.

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •